geleidelijk donkere streep of ineens?? (ovutest)

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by keepsmiling, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. keepsmiling

Dec 9, 2007
    90
    0
    0
    Ik ben nu voor het eerst aan de slag met ovutesten
    Ik vroeg me af: de donkere streep die je ei aangeeft....heeft die een aanloopje? Hiermee bedoel ik of de streep een paar dagen voor de ei al wat donkerder werd. Of heb je van de ene op de andere dag een donkere streep??

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De een op de andere dag, voor mij iig wel. De piek is een gebeurtenis die 50 uur duurt, het kan wel zijn dat je op de tweede positieve dag (als je die hebt) donkerder of lichter test dan de eerste dag. Het ligt er maar helemaal aan op welk punt van de piek je test.

Ik vind deze uitleg heel fijn:

De menstruele cyclus [www.gezondheid.be] (begint soms met een advertentie, even doorklikken!)

Oh en zie mijn album voor een rijtje testjes! Ik had uiteindelijk zelfs 3 positieve testen. Past allemaal als de piek precies begon toen ik de derde dag testte (eerste twee testen negatief).

3. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    ik had donderdag niets
    vrijdag licht 2e streepje
    zaterdag en zondag posi ovu test
    vandaag nega getest

4. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Bij mij hebben ze altijd wel een aanloopje. Een dag of 2 voor dat ie posi is, beginnen die van mij al duidelijk zichtbaar en steeds donkerder te worden. Ik gebruik sensitest.

Maar het kan wel voor iedereen anders zijn. Sommige testen nooit donkerder dan de controle streep en hebben dan toch een eisprong, terwijl je niet zou zeggen dat de testen posi waren. Kan zijn dat ze dan steeds net de piek missen en zouden die meiden beter 2x per dag kunnen testen.

Maarja, dat moet je even voor jezelf ervaren.

suc6:)

5. bebietje

bebietje Actief lid

Jan 6, 2007
    170
    0
    0
    Meiden, ik ben nog maar net begonnen met de sensi ovutestjes. (op dag 5 van vermeende cyclus, zit nu op dag 16) heb van meet af aan steeds een heel licht 2e streepje...maar tot op de dag van vandaag niks donkerders dan dat! Zou het kunnen dat hij zomaar ineens (bv morgen) echt donkerder is dat 2e streepje als ik weer een test doe? Vandaag nl meer cervixslijm met hoog draadgehalte en pijn in de onderbuik aan re. kant (vorige maand li kant)....
    Ik begon me vanavond ineens wat zorgen te maken of er wel een eisprong komt omdat er steeds maar dat lichte 2e streepje blijft?!

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij mij ging het slijm ook vooraf aan de positieve testen hoor! 2 dagen slijm, toen twee dagen (drie eigenlijk) positieve testen. Die lichte streepjes gewoon lezen als 'morgen nog een keer testen' en een donkeren als 'vandaag, morgen en overmorgen aan de slag' ;)

7. bebietje

bebietje Actief lid

Jan 6, 2007
    170
    0
    0
    Dankjewel Evenstar. Jouw foto's, en banner geven me goeie moed!

8. smile17

smile17 Niet meer actief

Hi bebietje

Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik gebruik ook sensi ovutesten en nu al 6 testen met een licht 2e streepje dus ik hoop vanavond op een vette positieve test en daarna dezelfde banner als evenstar;)
    Ik zal morgen wel even laten weten of die van mijn positief was.

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Nou meiden, mijn CB digitale test geeft geen :), mijn KV test en MatCare test geven al 2 weken een licht streepje aan.

Ik word erg onzeker van die testen, heb nu wel lichtelijk slijm. Volgens mij komt er geen eitje meer bij me :(

Ga morgen maar naar de HA...

10. bebietje

bebietje Actief lid

Jan 6, 2007
    170
    0
    0
    @smile, fijn dat jij die ervaring ook hebt en we dus bijna gelijk opgaan. Zou het super vinden als je ons hier op de hoogte houd.
    Hier gister een iets dikker licht 2e streepje??!
    Benieuwd hoe nu verder!

11. smile17

smile17 Niet meer actief

Hi bebietje bij was de streep gisteren ook iets donkerder maar nog niet zo donker als de controlestreep. Hopelijk hebben we vanavond allebei prijs en een knallende test!
    Je banner doet het trouwens niet dus ben eigenlijk benieuwd op welke dag jij zit?

12. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Bij mij kwam de streep elke dag wat sterker tevoorschijn,dan weet je gewoon dat je ei eraan zit te komen,dus ik zou zeggen klussen elke dag!!! ;)
    Bij mij heeft het gewerkt, eerste poging weer zwanger geworden.
    Succes ermee!!
    Groetjes

13. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Bij mij niet hoor, de test streep bleef lichter (wel donker hoor) als de controle streep... En nu is de test streep VEEL lichter als de controle streep..

Dus zat te denken, misschien ben ik wel vruchtbaar geweest en worden die streepje bij mij niet even gelijk donker etc.? Kan dat ook nog?

14. bebietje

bebietje Actief lid

Jan 6, 2007
    170
    0
    0
    Hier idd vandaag ook wederom wat donkerder! Hoop morgen op vet posi ovu!
    Hoe dan ook, we mogen aan de klus ;)

Oh enneh Smile, zie banner!

15. bebietje

bebietje Actief lid

Jan 6, 2007
    170
    0
    0
    Ik heb een foto van mijn serie ovutesten in mijn album. Vandaag is tot nu toe het meest donker...dus ik ga weer aan de klus! ;)

Share This Page