Hey meiden, Even van me afpraten.. Ik wordt op het moment hier gek van het bloedverlies Heb al 11 dagen lang licht bloedverlies.. Het is helder rood/roze van kleur. Soms alleen met afvegen, soms een drupje in het toilet. Ik hoef er in ieder geval geen maandverband/tampons voor te gebruiken. Vorige maand heb ik helaas een vmk gehad om 30 oktober. Na 5 dagen bloeden was dit over. Controle-echo gehad --> baarmoeder schoon. Dag 18 's avonds een veegje bruin en een veegje roze gehad. En nu vanaf dag 21 t/m vandaag dag 31 steeds continue licht bloedverlies gehad.. Soms een paar uur niet, en dan weer wel. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn???
Heel vervelend. Waarom stel je je vraag niet aan de verloskundige elders op het forum? Die weten misschien iets om je gerust te stellen.
Ik heb het ook. En ook al sinds mijn miskraam in april 2010(!!). Daarvoor had ik nooit tussentijds bloedverlies in de cyclus. Deze maand is het ook weer heel erg, start ruim 7 dagen voor mijn nod. een dag of 3 na mijn ei. Valt me op dat het vooral smorgens is, inderdaad bij afvegen en vooral na poepen (sorry) zit er soms behoorlijk was bloed bij het afvegen, maar ook echt druppels helder bloed in de wc. Ik wordt er knettergek van omdat ik vanaf dat moment al alle hoop voor die maand kwijt ben. Ik ben nu bij de gyn geweest voor de eerste standaardtesten, mijn hormoonniveaus (bloedtest) was prima. Toen ik het de laatste keer weer aankaartte wilde hij er op ingaan maar onderbrak zichzelf toen. Hij ga aan dat 'we nu niet gaan rommelen in cyclus die gewoon goed is'. Hij zei daarbij dat mochten we aan IUI beginnen (over een half jaar) dit vanzelf wel een keer voorbij komt in de cyclus en dan bekeken kan worden. Vind dat toch wel een beetje vreemd. Maar lees hier ook wel van meiden die dit bloedverlies/bruinverlies hebben en toch een keer zwanger bleken. Dus tsja...
Betties, wat lastig he! Jeetje wat heb jij al lang tussentijdse bloedingen. Ik heb het eerder nog niet gehad. Bij m'n MA in juni tot nu heb ik nooit tussentijds bloedverlies gehad.. Ik heb ook onderzoeken gehad en op het moment zag alles er goed uit. Heb gisteren wel gebeld om te vragen hoe het bloedverlies kan en ik moet morgen komen voor een echo. Gelukkig is het nu opgehouden (voor zolang het duurt..) Maar wat gek dat je gyn wel over iets begon en er toen weer over ophield... ga je je toch afvragen wat het is? Hopelijk hoeven jullie niet de iui in en ben je binnenkort zwanger!
Isis, ja het is de laatste maanden echt elke maand raak. Niet op de dag af hetzelfde. Soms komt het pas op 3 dagen voor NOD. Jij krijgt dus een echo nu? Wil je dan even laten weten wat er over gezegd is? Uit de verder medische onderzoeken bleek helemaal niets, dus man en ik zijn goedgekeurd (we hebben ook al een zoontje, dus hadden ook niet anders gedacht). Maar ja van die was ik in 1 ronde zwanger, bij mjin vroege mk in 2 maanden en nu dus al een maand of 20 helemaal niets! Maar wel dit soort rare verschijnselen. Uiteindelijk dus toch de (grote) stap gezet naar de gyn. Deze man blijkt heel zakelijk, er zijn gewoon drie standaard onderzoeken en die zijn goed, punt. Door de HSG is er nu 6 maand een verhoogde kans op zwangerschap dus ga ervoor was de opdracht. Dan zouden we zo tegen maart voor IUI in aanmerking komen. Om mijn verhaal en bv dit bloedverlies aan te kaarten was steeds weinig ruimte. Kreeg erg de indruk dat hij vond dat ik er teveel mee bezig was. Dat valt redelijk mee. Op zich kan ik het steeds wel loslaten, maar na je ei ga je toch wachten en dan ben je er vanzelf wél mee bezig als dit soort veschijnselen optreden. Vorige week hadden we een gesprek over de uitslagen, daar was een soort co-assistent bij en toen kreeg ik wat meer de ruimte om dingen te vertellen en was hij ook wat meer bezig met antwoord geven. En toen ging hij dus wel vragen naar het bloedverlies, maar kapte zichzelf ineens af. Zo van: erg relevant is het niet en als het echt een probleem blijkt dan komt dat wel aan bod als we IUI gaan doen (voor hem is het een vanzelfsprekendheid dat je dat maar even gaat doen). Maar ja, dat is pas vanaf maart. Ik zie dat als nog een keer of 4 een 'zinloze ronde?' Mijn man heeft juist een heel goed gevoel bij deze gyn, vind hem duidelijk en fijn zakelijk. Misschien toch een groot verschil tussen de man en vrouw beleving... Ik hoor graag wat er uit die echo komt. Wat is jouw verhaal verder? Zit je echt ook in de medische molen of kwam dat door de MK? Oh, wacht ik zie dat jij ook al een hele geschiedenis hebt op dat gebied... helaas dus nog geen zwangerschap die goe is blijven gaan?
daar was ik weer. Uit de echo is geen conclusie gekomen waar het bloedverlies vandaan is gekomen. Waarschijnlijk door een geprikkelde baarmoeder naar de vmk. Het endometrium was in ieder geval mooi dik en de gyn dacht zelfs dat het wat verdikt was... dus misschien een heel prille zwangerschap! Afwachten dus maar.. Volgens de gyn moet ik met een paar dagen ongesteld worden.. zo niet, heb ik over 2 weken al een afspraak staan voor nog een echo. Bloedverlies is gelukkig sinds dinsdagavond gestopt To be continued Hoe gaat het met jou betties? nee tot nu toe helaas nog geen zwangerschap met een goede afloop....maar we houden moed!
update... ben een beetje hieperdepieper, streepje wordt duidelijker op de kv-test.. zou het dan toch?? afwachten maar.. zo spannend!
@ isis: zou zoooo fijn zijn ! voorzichtig gefeliciteerd! enne beebje: Blijf je nou eens plakken bij jou mama!!?
Wow, wat een bijzonder verhaal dan! Ik hoop ontzettend voor je dat het deze keer een blijvertje is!! Ik haal hoop uit je verhaal, want dat bloedverlies hoeft dus niet per se te betekenen dat er die maand niets meer kan gebeuren! Ik zit op dag 29. Normaal altijd een cyclus van 28 dagen. Qua buikpijn, humeur voel ik me alsof ik toch echt vandaag ongesteld ga worden. Had het eigenlijk al verwacht. Nog wat klein bruinig geprut, maar niet echt bloed. Omdat ik me voel alsof ik ongesteld wordt ga ik niet testen. Het zal toch echt vandaag of morgen. Deze maand slik ik de etospillen en ik denk dat ik daardoor wat later ben, lees wel meer verhalen over de invlied op je cyclus. Als er zondag nog niets is, dan ga ik wel testen, maar voel nu niet echt de drang. Voor jou ook superfijn dat je over twee weken weer een echo hebt! Heel fijn!
dankjewel delta! spreek het beebje maar streng toe, hopelijk helpt het we wachten maar af.. (zoals altijd) eeva, nee geen foto..streepje is nog licht en heb niet zo'n goede camera. Als het een mooi donker streepje wordt zal ik m zeker posten! betties, fijn dat je hoop haalt uit het verhaal..ik werd er ook behoorlijk radeloos van.. Het is allemaal zooo pril..dus ik durf nog niet echt te hopen. Ben wel blij met een echo over 2 weken. We zullen het zien of er een klein frummeltje zich ontwikkeld.. Jij ook afwachten dus.. Hopelijk blijft het bij het bruine prut.. ongiklachten kan je ook hebben bij zw.schap he.. Ik duim voor je meis!!
graag gedaan isis.. ik hoop echt zo voor je dat je beebje blijft zitten, ik hoop dat hij luistert!! of zij
Hey meiden dit topic zag ik net optijd want ik wilde PRECIES hetzelfde delen. Ik ben vandaag cylcus dag 11 en ELKE dag verlies ik wat bloed, het is niet de hele dag maar wel elke dag. Normaal was ik altijd max. 5 dagen ongi. Maar ik heb gister wel rekbaarslijm opgemerkt. Die ongi maakt me onzeker over mijn cyclus. Maar omdat ik rekbaarslijm zag wil ik wel proberen te klussen. Elke keer dag is het een teleurstelling als ik bloed contateer. Ik wil gewoon dat het ophoudt