Hoi meiden, Ik snap er even niks meer van... Heb in juni voor het eerst ovu testen gebruikt (sensitest) en had op dag 16 en 17 een positieve test, voelde ook een zeurderig gevoel in mijn buik. Voor mij een goede bevestiging van mijn eisprong. Nu heb ik in augustus en nu in september opnieuw ovu testen gebruikt, maar hij wordt maar niet positief... Zie een heeeel licht tweede streepje, maar verder niks. Voel ook geen zeurderig gevoel in m'n buik. Heb me keurig aan de regels gehouden van op dezelfde tijd testen en van tevoren niet drinken en plassen. Betekent dit nu dat ik deze maanden geen eisprong heb (gehad)??? Zit er echt even helemaal doorheen, hoopte met ovu testen meer duidelijkheid te krijgen in mijn cyclus, maar het heeft nu het tegenovergestelde effect.... Liefs
Wellicht eens een goedkopere en betrouwbaardere manier van eisprong/opsporen proberen. Er zit maar 1 nadeel bij, je weet pas wanneer je eisprong is geweest. Je weet het dus niet vooraf, zoals bij ovutesten. Deze manier is tempen. Doe dit voor ongeveer 3 maanden (of langer) en dan krijg je een heel goed idee van je cyclus! Ook is temperaturen de meest betrouwbare manier van het opmerken van je eisprong. Een ovutest is slechts een lh piek wat er te vinden is in je urine, maar deze piek betekent niet dat je ook daadwerkelijk een eisprong gaat krijgen. Dus, misschien is temperaturen een methode voor je. Als je hierover meer wilt weten, er staat heel veel over op het internet, maar je mag het ook aan mij vragen hoor. Ik temp al jaren, dus ken de ups and downs. Succes
Temperaturen heb ik inderdaad ook overwogen... Het lastige is dat ik onregelmatige diensten werk, met elke twee weken nachtdienst, waardoor deze methode voor mij bijna onmogelijk is om te doen. Maar je kunt dus ook een LH piek krijgen zonder een eisprong te hebben? Dat wist ik niet! Kan het ook andersom gelden? Dat ik geen postieve ovu test heb, maar wel een eisprong? Liefs
bij mij werkte sensitest eerst wel en daarna zag ik t ineens ook niet goed meer. vond t allemaal maar erg vaag. nu heb ik de digitale van CB gebruikt en ja oke ze zijn duurder, maar je heb wel echt duidelijkheid. een leeg rondje is negatief en een smiley is positief. daar kan je niet omheen dus. deze maand zag ik een mooi smileytje
nee het is geen dipstick. bij deze moet je er gewoon over heen plassen. EN een voordeel met die van cb is ook dat t met ochtendurine mag. dus dan heb je ook geen gehannes met op tijden letten. ik ben er echt heel tevreden over. t zijn er 7 voor 30 euro. niet goedkoop wat ik al zei, maar ik heb t er voor over. ik heb er trouwens deze cyclus maar 5 gebruikt en toen had ik mn ei gevonden. als t deze maand niet raak is, koop ik ze weer en heb ik er dan dus 9 om mijn ei te vinden.