goedenmorgen dames .. na een wat korte nacht met een hoop gedroom en gepieker hierbij mijn testje van vanmorgen ..... duidelijk http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=122476&stc=1&d=1295329982 waahhh wij zijn blij , ik hou nog een slag om de arm tot mijn nod 21 jan maar vind het toch wel mooi stijgen hoor , al moet ik zeggen de zorgen beginnen ook weer gelijk .. we weten ook dat het een hele zware , zorgelijke zwangerschap maar we gaan we gaan er voor voor 1000% liefs edith mama van mees *
Die zien er mooi uit en al helemaal 3 dagen voor je NOD. Van harte gefeliciteerd. Kan me je angst goed voorstellen. Ik hoop echt dat je een goede zwangerschap hebt. En ondanks het verlies van Mees* toch nog een beetje kan genieten van je zwangerschap.
http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=122482&stc=1&d=1295333597 hoe bedoel je test freak zwangerder kan niet volgens mij ? liefs edith mama van mees* ik zit nu even op een roze wolk maar maandag moet ik het erasmus gaan bellen om te meldden dat ik zwanger ben en dan gaar echt het hele circus weer beginnen , ons eerste doel was zwanger worden en da,s voor nu gelukt nu op naar de 12 weken en dan de gevreesde punctie .. zaoals vele inmiddels weten zijn zowel mijn man als ik drager van een erfelijke aandoening waar de kinderen alemaal vroeg of laat aan overlijden . dus meiden please duim voor ons , ik duim voor jullie , de kaarsjes brandden hier als weer .
Jeetje wat heftig. Ik heb je verhaal niet gelezen over Mees*. Maar hoe bedoeld je de dik gedrukte zin? Dat dit in de buik kan gebeuren of ook buiten de buik? Jeetje wat heftig
Lieve jada . Zoals ik heb begrepen en ervaren worden alle kindjes met ponto cerebelaire hypoplasie ( de hersenaandoening die mees had, en wij drager van zijn ) levend geboren . Alleen mees zijn hersenen en pons waren al zo aangedaan dat hij binnen 3 weken overleed , de meerderheid van de kinderen met pch 2 hebben een levensverwachting van 2 tot 12 jaar waarin ze eigenlijk continu verslechteren . Mees liet een slecht cth beeld zien met 33 weken omdat ik pre eclampsie had en mijn placenta verkalkte ivm met de torenhoge bloeddruk . We hopen dat het brusje van mees*. In ieder geval deze ziekte niet heeft . Liefs edith Mama van mees *
Goh ben er stil van. Dan kan ik me helemaal je onzekerheid voorstellen over deze zwangerschap. Kunnen ze dit terug zien op de echo's die je krijgt? En hoe groot is de kans dat je kindje dit krijgt? Ik heb hier nog nooit van gehoord.
lieve jada het is niet raar dat je dit niet kent . er zijn nm maar 35 kindjes wereldwijd die dit hebben . de herhalings kans is 25% dus 1 op 4 dus best hoog . ze kunnen dit met een vlokkentest of vruchtwaterpunctie uitsluiten . liefs edith mama van mees*
Beste Edith, Ik heb je antwoord aan Jada gelezen want ik wist ook niet precies hoe jouw verhaal was. Wat vreselijk heftig zeg, wat jullie hebben doorgemaakt, en misschien gaan doormaken! Wat knap dat jullie er nu weer voor gaan, maar snap de onzekerheid helemaal. Die eerste weken zullen vreselijk lang duren denk ik. Mag ik vragen,omdat je man en jij drager zijn, jullie hebben zelf geen problemen door deze ziekte? Ik bedoel, zijn jullie alleen maar dragers zonder er zelf aan te lijden? Wat spannend zeg, een punctie. Maar stel dat tijdens de punctie deze ziekte wordt vastgesteld? Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe jullie hier mee omgaan dan? Of wil je daar niet over praten? Pff echt respect hoor, ik vind het onwijs goed dat jullie toch voor je kinderwens gaan. groetjes sjimmy
Lieve EDITH.. Ik lees net je uitleg over de ziekte waar jullie drager van zijn en wat mees* is overkomen.. Zit met tranen die heel hard rollen..Ik vind het zo ontzettend dapper en mooi hoe jullie met zoveel vertrouwen (want dat moet je toch wel hebben als je nog een zwangerschap aandurft) en lef hierin staan... ik zie Mees*.. wat een mooi mannetje zeg.. ik weet zeker dat Mees* net als jullie voor 1000% als grote Broer zich zal inzetten voor zijn broertje of zusje... Ik wens voor het mooiste geschenk...ik duim, hoop en bid voor mooie zwangerschap die misschien vol zorgen zal zijn, maar hopelijk ook vol wonderlijke momenten en veel reden tot blijdschap en dankbaarheid... Liefs
25% is groot idd.. maar 75% de goeie kant op is natuurlijk veeeeel groter!! Daar gaan we voor!!!.. DAT MOET!!
Jeetje wat heftig zeg! en wat een pech dat jullie beide drager zijn! Toch ontzettend gefeliciteerd en ik ga heeeeel hard duimen dat jullie dit nogmaals bespaard blijft!
Lieve Jimmy . Tuurlijk mag je dat vragen vind het fijn om uit te leggen .. Want anders denken jullie misschien wel meid maak je niet zo druk ! Hans en ik hebben allebei geen last van deze mutatie , je kan dus drager zijn en nergens last van hebben , we waren ons voor mees dus ook nergens bewust van . Alleen als er 2 dragers van dezelfde aandoening beide de mutatie vererven ( dus 2 zieke cellen) bij elkaar is de baby ziek . Dus zou dit kindje maar 1 ziek cel erven is ook dit kind drager net als wij en word het nooit ziek , alleen kan hij/ zij het wel weer doorgeven . Dit kunnen ze testen bij 11 of 16 weken zwangerschap , wij kiezen voor de vruchtwaterpunctie bij 16 weken , stel dat de baby ziek is dan kiezen wij ervoor om de zw af te breken omdat het kindje dan ook maar ( na geboorte ) hoogtens 3 weken oud word . En echt heel ziek is ... Ik weet dat ik dan ,gewoon, moet bevallen maar ik heb dit overlegt met de arts en de kans op een miskraam is kleiner plus dat de kans op complicaties ( verklevingen) kleiner is en het is naar mijn mening beter voor de verwerking . We willen zo min mogelijk risico lopen aangezien we mocht dit ,fout, gaan. Dan komen we in aanmerking voor pgd/IVF en dan zit je niet te wachten op verkleefde eierstokken of zo . Liefs edith Mama van mees*