Eerste keer bij de gyn geweest maar..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KanjerB, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik wil jullie iets vragen ik ben 25 mei voor het eerst bij de gyn geweest maar, de gyn heeft met zo een speculum enz enz gekeken naar mijn baarmoeder. Ik heb haar toen gevraagd of er mischien een zwangerschap te zien was, zij heeft mij verteld dat het nog te vroeg kon zijn om het te zien. Mijn laatste menstruatie begon op 25 april.
    Maar nu hangt er iets in mijn hoofd waar ik me zorgen om maak, en dus niet echt lekker voel.
    Stel dat ik nu zwanger ben (ik hoop het heel erg) kan die speculum enz en al die andere dingetjes dan geen kwaad voor de baby?

Ik had voor ik langs de gyn ging 2 weken lang een erg happy gevoel net als of ik al wist dat ik zwanger ben, heb ik nu nog steeds maar niet zo erg meer, omdat er bij de gyn niets te zien was. Maar heb al een weekje ofzo krampjes in mijn onderbuik laag in mijn buik en ook steekjes in mijn.......

Nu weet ik niet wanneer ik kan testen wegens onregelmatige cyclus (sinds een jaar, sinds het stoppen van hets likken van de pil daar voor altijd perfecte cyclussen)

Dus mijn vraag is kunnen die testen geen kwaad?
    En wanneer kan ik het beste testen en vertellen die symptomen jullie iets?

2. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Dat denk ik niet hoor..... ze weten vast wel wat ze doen denk ik.

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Het deed nogal pijn (of mieschien stelde ik me wel aan weet ik niet maar)
    Ik weet niet hoor ik voel me niet echt lekker door die gedachtes

4. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Meis maak je niet te druk ( is ook niet goed mocht je zwanger zijn)

Heel veel succes meis!

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik hoop dat ik zwanger ben ik wil het echt heel graag ik begin soms zomaar plotseling te huilen omdat het zo lang duurt (al een jaar) en dat ik steeds denk dta het mischien helemaal niet gaat lukken pfff ik word gek van me zelf.

Je hebt nog 3 dagen te gaan voor het testen hopen dat het raak mag zijn

6. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben pas met de 4e ronde bezig en voel me elke maand zo meissie.
    Wou dat het al mijn tijd was om naar de HA te gaan :cry:
    Hoe gek dat ook klinkt.......... Heb helemaal geen zwanger gevoel, dus vrees weer een teleursteling.

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Er zijn hier zoveel meiden die dat gevoel hadden en die toch zwanger zijn dus blijf moed houden. Ik hoop dat het snel raak mag zijn Ik heb sinds vanochtend 4a 5 druppels bruin verlies ik hoop dat het niet betekend dat mijn menstruatie der aan komt ik hoop dat het gewoon iets goeds is

8. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Samen heeeel hard duimen dan goed :D

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ok huppp beginnen dan :D

Laat je het me weten als je nod wegblijft en als je gaat testen:D

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Nog anderen die mij hun meningenkunnen geven?

Kunnen die testen enz met speculum enz kwaad voor de baby als die der zit

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat gebeurd allemaal aan de buitenkant van je baarmoedermond, en het eitje nesteld zich zoals je weet in de binnenkant van je baarmoeder, dus maak je niet druk niks aan het handje, en bij de 1 doet het wel iets zeer en bij de ander niet...
    succes

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Hoi smoekie hoe is het met de kleine en jou?

Mag ik eerlijk wezen ik zag dat je online was en hoopte dat jij ook een reactie zou gaan plaatsen. het komt bij mij zo over net als of jij een vk bent:D ik begrijp niet hoe ik het moet uit leggen maar ik bedoel dat jou reacties eigenlijk niet zo snel hoop geven voordat je iets echt zeker weet ja laat maar ik kom der niet uit :D maar bedankt

(Trouwens ik vindt het heel lief van jullie allemaal dat jullie zulke lieve reacties plaatsen en dat jullie iedereen zo snel helpen )

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :oops: :oops: bedankt voor het compliment meid ik ben geen vk (zoals je ongetwijfeld wel zult weten) maar heb in de loop der jaren genoeg boeken "versleten" zeg maar... ;)

niemand kan natuurlijk altijd iets zeker weten, maar als ik ergens aan twijfel of iets niet weet reageer ik simpelweg niet....

je moet je niet te veel zorgen maken meid, is nergens voor nodig...je moet maar zo denken mocht het raak zijn, zit de kleine veilig en wel verborgen....en daar kan een speculum niets aan veranderen....anders is het als het nog niet ingenesteld is en op "weg" is naar....(tenminste dat is wat ik van mijn eigen gyn begrepen heb in oktober toen ik daar was en hem zo ongeveer hetzelfde vroeg als jij nu)....

ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik probeer iemand liever met 2 benen op de grond te houden dan iemand direct hoteldebotel te feliciteren met een eventuele zwangerschap als iemand een heel licht positieve test heeft of ruim voor de nod getest heeft, juist omdat er op dat moment nog niets zeker is en er nog van alles kan gebeuren (kan altijd natuurlijk al ben je 9 mnd) maar je begrijpt wel wat ik bedoel...

met krap 4-5 wkn van wat jij nu zou zijn als je bevrucht zou zijn geraakt afgelopen periode zou de gyn enkel dmv een inwendige echo een vruchtzakje kunnen zien en dan kan het ook maar zo zijn dat er verder nog helemaal niets te zien is wat inhoud dat je een leeg vruchtzakje hebt, of een vruchtje die nog niet te zien is....

tijdens mijn echo vorige week was duidelijk het vruchtzakje te zien en het vruchtje maar omdat het nog zo klein is kon hij niet echt precies vertellen hoe en wat en hoor ik pas 13 juni hoever ik precies ben....

volgens mijn cyclus was ik vorige week precies 6 wkn, volgens de gyn 5 wkn 4 dgn, en op de echo stond behalve die 5 wkn en 4 dgn ook nog eens 7 wkn en 4 dgn, dus heel verwarrend allemaal....

ik hoop van harte voor je dat je :evil: wegblijven maar als jij het gevoel blijft houden wel zwanger te zijn, tja dan zou ik later in de week nog eens een test doen meid, en maak je je ergens zorgen over, de huisarts is er niet voor niets.... ;)

die kan je beter gerust stellen dan ik of wie dan ook hier....

liefs smoekie

btw, met mij en de "kleine" gaat het tot zover goed, maar zal pas echt gerust zijn als ik het de 13e heb zien of horen kloppen.... :)

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Bedankt voor je ractie ook erg lief van jou..
    Ik wist niet hoe ik uit mijn woorden moest komen dus zei ik maar het lijkt net als of de reaccties die van jou komen afkomstig van een vk zijn ik bedoelde dus dat je nogal veel wist. Maar ik hoop dus ook heel erg dat ik deze week goed nieuws krijg ik ben over een paar daagjes jarig dus ik hoop dat het een te gekke verjaardags kado mag zijn.

Veel succes op 13 juni het lijkt me echt te gek om het hartje van je eigen kindtje te horen geniet er lekker van

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon positief proberen te blijven meid, en mocht het deze maand niet raak zijn ondanks je gevoelens (die we allemaal wel eens hebben) zal het toch ook voor jou een keer raak zijn meid en geloof me ik heb heel weinig geduld, ook voor mij was elke maand er 1 teveel, en juist op het moment dat je het het minst verwacht of er totaal niet bij stil hebt gestaan zul je zien dat het ineens "zover" is...

:)

liefs smoekie

Deel Deze Pagina