per sé 12 tot 48 uur na test ei?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Dubbeltje82, Mar 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Hallo dames,

Afgelopen vrijdag had ik een positieve ovu-test gehad. Nu meende ik gisteren (48 uur) mijn ei gevoeld te hebben...

MAAR: vandaag (72 uur) heb ik de hele tijd steken onderin de buik gehad waarvan ik vermoed dat dat mijn ei moet zijn geweest... Ook had ik vanmorgen een dipje in mijn temperatuur (van 37 naar 36,8) en zowel gisteren als vandaag eiwit/rekbare afscheiding.

Kan het zijn dat je 72 uur na de positieve ovu-test pas je ei hebt?

Thnx voor jullie hulp dames.

2. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Misschien als je helemaal het begin van je LH piek (die in principe twee dagen kan duren) positief getest hebt, dat zou je dus zaterdag ook nog positief getest kunnen hebben. Als je van daaruit telt klopt het wel.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik heb zaterdag op mijn testtijd (ca. 18.30 uur) omo-wit getest... (donderdag trouwens ook)

Het zou natuurlijk kunnen dat mijn piek zaterdagmiddag voor mijn testtijd is geweest, dan zou het nog kunnen idd...

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik heb verschillende dingen gelezen.. naar mijn idee is 24tot48 uur het gemiddelde van wanneer een ei zou moeten springen. Het verschilt ook per vrouw hoelang de piek duurt. Maar, je eisprong zélf duurt toch ook wel even ? Dan kan het best dat hij gisteren gesprongen is, en nu nog aan het stuiteren is misschien ?

Hoe is je afscheiding nu ? Bij mij begint het alweer wit en plakkerig te worden zodra hij gesprongen is.. maar ook dat kan verschillen per vrouw ;)

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Vanmorgen had ik ook best veel eiwit/rekbaar... vanaf vanmiddag bijna niets meer...

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm het lijkt erop dat je dan de 28ste je eisprong gehad hebt, of misschien de nacht van de 27e op de 28ste... Maar als je gewoon dagelijks geklust heb, zat je natuurlijk altijd goed ;)

Was dit de eerste keer dat je ovulatietestjes gebruikt ?

7. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hi, ik twijfel ook over mijn tijd tussen positieve test en daadwerkelijk ei. Wij stoppen vaak meteen met klussen 2 dagen na positieve test (klusmoe). Ik hoorde laatst van een vriendin die in de mmm zit dat je wel tot dag 20 door moet klussen. Aangezien ik nog steeds niet zwanger ben, gaan we deze maand maar even doorzetten en kijken wat er dan gebeurt. Dus misschien kan er best meer tijd tussen zitten, succes! (ik voel overigens mijn ei helemaal niet... ook niet handig)

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Wat is dan het nut van ovulatietestjes ? Die zijn toch juist bedoeld om aan te geven wanneer je vruchtbare dagen zijn.. Anders kan je net zo goed die dingen niet gebruiken en de gehele maand door om de dag klussen.. pfff..

9. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ja, je hebt gelijk.... maar toch is het altijd wel fijn om te weten wanneer er echt een positieve test is toch? De magie van het streepje/smiley. Ik blijf die dingen toch steeds maar kopen...

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Wij zijn zondag voor het laatst intiem geweest...

Ik gebruik al vanaf ronde 1 testjes. (van dag 10 t/m 4 dagen na de positieve test)

Share This Page