2e kindje? Zie op tegen de zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by MamaAnna, Aug 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

Nov 7, 2009
    110
    0
    0
    Mijn dochter is nu 1 jaar en het begint toch wel weer een beetje te kriebelen. Een tweede kindje willen we heel graag, maar ik heb echt helemaal geen zin in de zwangerschap. Herkent iemand dit?

Mijn eerste zwangerschap ging eigenlijk heel goed. Maar de vermoeidheid, rugpijn, slecht kunnen slapen, wakker liggen van maagzuur etc. lijken me gewoon zwaar met een dreumes die om 6.00 uur wakker is en overdag ook veel aandacht vraagt.

Viel de tweede zwangerschap jullie mee?

(dat het zwaar wordt is overigens geen reden om niet te proberen zwanger te worden, maar ben me gewoon aan het voorbereiden)

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    hoi Anna, wij willen ook graag een tweede, en ik kijk er juist heel erg naar uit om weer zwanger te mogen zijn! het zal inderdaad vast zwaar worden, maar het lijkt me ook extra mooi, ten eerste omdat je nu al weet wat voor iets prachtigs je er voor terug krijgt, en ten tweede om dit met je eerste kindje te delen. Samen de buik voelen, enz... :)

3. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

Nov 7, 2009
    110
    0
    0
    Ja, dat is ook waar. Lijkt me ook leuk om het met mijn dochter te delen! Vorige zwangerschap was is heel erg fit, veel sporten en voelde me heel erg uitgerust toen we zwanger probeerde te worden. Nu is het iets anders, sporten doe ik niet zo veel meer en ben nu vooral moe. Dus voel me lichamelijk ook minder uitgerust zoals de vorige keer. Dus lijkt het me dubbel zo zwaar.

4. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    helemaal mee eens! Hier hetzelfde. Maar dan kan je mooi samen de middagdutjes doen toch? En in plaats van sporten kan je een lekker eind gaan wandelen met de kinderwagen, nog eens heel gezellig ook!

5. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

Nov 7, 2009
    110
    0
    0
    Haha, wat fijn dat jij zo optimistisch bent! Ik knap er helemaal van op. Dank je wel voor je bericht.

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    tot nu toe vind ik het lichamelijk wel zwaarder dan bij de eerste.
    Ik had bij de eerste echt een rotzwangerschap (depressie, hellp, stuit, prematuur) maar toch zag ik er niet echt tegenop.
    Ik was wel meer misselijk en moe en dat is echt lastig met een rondhobbelende dreumes. Ja ze slaapt s middags maar die 2 uurtjes waren eigelijk niet genoeg voor mij... gelukkig gaat het nu beter!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had zware bekkeninstabiliteit bij mijn eerste zwangerschap. die werd veroorzaakt door een heupafwijking die ik heb, en het is gewoon zeker dat het de volgende zwangerschap terugkomt.

maar toch verheug ik me erop. ik vond zwanger zijn heel bijzonder, voelde me behalve de bi ook heel erg goed. maar je houdt wel rekening mee natuurlijk.. Inmiddels weten we dat onze deurposten breed genoeg zijn voor een rolstoel en we wonen gelijkvloers.. ja dat heb ik er dan met alle plezier voor over.

Share This Page