Zwangerschap testen met ovutesten?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Vlinderr, Nov 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Meiden,

Hebben jullie ook wel eens je zwangerschap getest met ovutesten? en hoe was de uitkomst in vergelijking met een gewone zwangerschapstest?

Ik weet het...het is veel te vroeg, maar ik heb net een ovutest gedaan op 6 dagen voor de nod. :) deze was vet negatief, en logisch. Ik had morgen een zw.test willen doen, maar dat heeft nu niet zoveel zin denk ik, aangezien de ovutest nu negatief was? ik kan me gewoon nooit beheersen tot de NOD.. argh! :)

En ik weet natuurlijk dat je een zwangerschap officieel alleen met een zw.test kan vaststellen en niet met een ovutest, maar las dat een ovutest ook vaak positief is bij zwangerschap.

Groetjes Vlinderr

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Niet bewust gedaan want een ovu test is geen zwangerschapstest.

Maar ik werd in augustus ongesteld en ging toen ovutesten doen en ben begonnen op dag 7 en door getest tot dag 15 en ze waren alle 8 knal positief. Toen heb ik op aanraden van iemand op ZP een zwangerschapstest gedaan ( had er zelf anders echt niet opgekomen ) En die was positief.

3. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,590
    1
    36
    Female
    noord-brabant
    Hier een ovu test gedaan. Mocht van mijn vriend geen zwangerschapstest doen. Wel een ovu test. Hier kwam een streepje op te staan en toen heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze was ook positief. Maar dit was 2 a 3 dagen voor mijn nod.

4. Emm82

Emm82 Actief lid

Feb 8, 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ging ook op zoek naar mijn eisprong toen de ovu testen al veel te vroeg (cd 4 tot 7) positief werden (wel echt een donker lijntje). Toen ben ik maar een zw test gaan doen en die was toen ook positief. Helaas werd het een miskraam maar toch gaf de ovu test wel een goede hint...:)

5. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

Mar 18, 2012
    978
    0
    16
    Female
    2 dagen voor nod had ik een negatieve ovutest (amper een streepje te bekennen) en een licht positieve KV2v5..

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

Jul 30, 2012
    2,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het uitgetest en net na mijn positieve zw test een ovu test gedaan. Die ovu test bleef wit hoor. En ik ben toch echt wel zwanger. Geen idee waarom bij sommige mensen wel een 2e streepje op de ovu test komt bij zwangerschap. Ik zou sowieso je ovu testjes niet opmaken om een zw te testen. Op internet kun je ladingen dipsticks bestellen om een zw te testen.
    6 dagen voor NOD testen, ik ken het, maar ik was wel in 1x zwanger dus dan vallen de kosten mee, maar stel dat je er langer over doet, dan ben je arm tegen die tijd dat je zwanger bent. ;)

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Was dat streepje op de ovutest was die echt knal, of licht?

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Dat geeft hoop voor mij, thx! :)

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Thx voor je verhaal! Het hoeft dus niet zo te zijn dat de ovu per definitie positief is bij zwangerschap. Is dat ook weer helder. ;) Ik had toevallig nog wat ovutesten liggen, vandaar. En heb nog een paar 2v5 van KV in huis liggen.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dit waren mijn ovu testen toen ik zwanger was.

Ik was toen trouwens wel al 5 of 6 weken..

View attachment 285070

11. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

Mar 18, 2012
    978
    0
    16
    Female
    kan echt nog allemaal! ovulatietesten werken blijkbaar bij sommige wel en sommige niet..
    Hoeveel dpo zit je?

12. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik testte 4 jaar geleden positief met ovu test ... dag erna positieve zwangerschapstest ! :)

13. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,590
    1
    36
    Female
    noord-brabant
    dit zijn mijn ovutest en zw-test van 2a 3 dagen voor mijn nod.
    hij is niet heel duidelijk maar dit is de beste die ik heb.

het is inderdaad zo dat het bij iedereen verschilt daarom zijn het ook geen zw-testen. dus houd nog hoop.

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zit nu op 9 dpo

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb vanmorgen een zw.test gedaan, maar deze was negatief! :( ik probeer niet voor zondag of maandag weer te testen, maar dan moet ik wel al mijn geduld bij elkaar verzamelen! ;) Ik hoop dat het nog kan!

16. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

Mar 18, 2012
    978
    0
    16
    Female
    Je zit nog 5 dagen voor je nod! Weet je wanneer je je ei hebt gehad?

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb vorige week maandag de IUI gehad 29 okt. toen heb ik ook mij ei gehad, aangezien ik Ovitrelle heb gespoten. kan niet missen! :)

18. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

Mar 18, 2012
    978
    0
    16
    Female
    Oh ja ik zie het idd haha, maar dat kan nog alle kanten op, je zit pas 9 dpo... ik duim voor je!

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Thx! Dat heb ik hard nodig! :);)

20. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Duim ook voor je!
    Ik maandag ovu test gedaan, positief! Ei 26 27okt gehad, net zw test, negatief!
    Of te vroeg getest of niet zwanger, pff balen

Share This Page