help... zeer pijnlijke borsten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door k3lly, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    ten eerste wist ik niet helemaal waar ik dit moest plaatsen.....

maargoed, ik ben in september 2007 gestopt met de pil, tijdens het pil gebruik heb ik nooit pijnlijke borsten gehad...
    Sinds december, heb ik telkens een dag na mijn eisprong verschrikkelijke pijnlijke borsten. Ik kan hier niet eens meer op liggen, en slaap nu zelfs met een sport bh aan, omdat ik van mezelf behoorlijk grote borsten (cupE) en als dan me borsten zeg maar naar de zijkant zakken, dan houd ik het niet meer van de pijn. Laat staan aanraken! heb overigens geen gevoelige of pijnlijke tepels?!

waar kan dit van komen? en wat denken jullie een bezoekje brengen aan de huisarts?

in ieder geval alvast bedankt voor de reacties

2. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo!

Ik kreeg hier ook na 4 cyclussen last van. De cyclussen erna bleef dat telkens terugkomen en toen kwam ik erachter dat het begon na de eisprong. Ik heb een late eisprong en een lf van 10 dagen en telkens 9 dagen voor mijn ongi begon het. Soms keek het wel alsof een bokser er flink tegenaan geslagen had ;). Schijnbaar veranderen je hormonen na je eisprong en die hormonen kunnen er voor zorgen dat je borsten opzetten en pijn doen.

Doei!

3. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    je zou eens kunnen zoeken op internet op masthopatie, dit heb ik in 1 borst (de andere is er niet meer, na bk) elke keer na mijn eisprong werd ik gek van de pijn aan mijn borst alsof hij beurs en blauw was.

Het is een goedaardige aandoening als je masthopatie hebt, alleen heel vervelend
    groetjes
    bambie

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Er is ook al een ander topic over. Misschien heb je daar ook wat aan... (even zoeken)

Maar ik heb het ook hoor. Zo na mijn esprong is het zeer gevoelig, en draag ik sportbh's om het dragelijk te maken. De dag dat ik ongesteld word is het gelijk weer weg. Maar het is zeer pijnlijk.

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    had er wel een topic over gevonden maar had er niet zoveel aan, en die was gesloten dus kon me vraag niet stellen :)

maar bij mijn is het niet meteen over als ik ongi wordt, dat duurt echt een paar dagen, meestal op dag 4/5 van me ongi wordt het een beetje minder... en als me ongi helemaal weg is zijn de klachten ook weg, om vervolgens op dag 14 van me cyclus weer terug te komen :mad:

6. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    hoi, ik heb er ook erg last van, vooral nu ik ongi moet worden, maar heb al zowat een week pijn. Ik heb ook cup E en probeer stevige bh's te dragen, maar blijft pijnlijk. Ik heb het met name in m'n linker borst aan de zijkant, je voelt dan ook van die knobbels, ik ga er maar van uit dat dat van de klieren is. Hebben jullie dat ook?

Deel Deze Pagina