voelen of je zwanger bent aan je baarmoedermond is een roddel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door twigger82, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    he meiden ik vond dit verhaal
    misschien hebben jullie er wat aan

De positie van je baarmoedermond kan je veel vertellen, maar je hebt iets meer geduld nodig voor je inzicht hebt in hoe het precies in elkaar steekt. Dit duurt vaak langer dan één cyclus omdat je dan kun vergelijken. Je baarmoedermond verandert tijdens je cylcus telkens van plaats, zachtheid en hij gaat open en dicht.

Om erachter te komen wat te stand van je baarmoeder is zul je met een of twee vingers je vagina naar binnen moeten om zo te voelen hoe het ervoor staat. Dit is het gemakkelijkst door op je hurken te gaan zitten of iets door je knieen te zakken en dan te voelen. Belangrijk is dat je het elke dag op dezelfde manier en rond hetzelfde tijdstip doet. Dit omdat de stand door de dag heen ook nog wel wil fluctueren.

Tegen het einde van je menstruatie is een goed moment om te beginnen. Je zult dan voelen dat je baarmoedermond redelijk hoog zit en een klein beetje open staat. Als je menstruatie voorbij is zul je merken dat de baarmoedermond zakt, hard is als het puntje van je neus en gesloten is. Als je al een keer bevallen bent zal je baarmoedermond voelen alsof er een spleetje inzit, dat altijd een beetje open staat. Ben je nog nooit bevallen dat zit je baarmoedermond ook echt helemaal dicht.

Als je vruchtbare dagen eraan komen zul je merken dat de baarmoeder hoger komt te zitten en dat hij zachter wordt en een beetje open komt te staan. Soms komt hij zo hoog te zitten dat je er niet meer bij kan om te voelen. Als dat het geval is bij jou zal je de meest vruchtbare dag(en) moeten gokken. Voel je hem nog wel, hoog in je schede, dan zal je voelen dat hij steeds verder open komt te staan en dat er steeds meer slijm omheen zit. Op de dag van je ovulatie zal de baarmoedermond het hoogste punt bereiken. Hij voelt nu zo zacht als je oorlel en staat open.

Na je ovulatie zal de baarmoedermond binnen een tot enkele dagen weer laag, gesloten en hard zijn. Je kan dan stoppen met het voelen tot na je volgende menstruatie. Helaas is het niet mogelijk om aan je baarmoedermond te voelen of je zwanger bent of niet.

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ik ben er zelf persoonlijk van overtuigt dat je van je baarmoedermond af moet blijven. Het lijkt me niet goed om elke dag te voelen of er iets veranderd is, daar is hij/zij niet voor gemaakt.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

mee eens ik ben ook van mening dat dat niet goed kan zijn

Deel Deze Pagina