Ik stel deze vraag even voor een vriendinnetje. Ze heeft vanochtend met de KV 2V5 getest, maar deze was negatief. Toen met de CB indicator en die gaf zwanger 1-2 weken. Vandaag heeft zij bloedgeprikt in het ZH en haar HCG waarde was 20. Ze moet nu vrijdag weer prikken om te zien of het HCG gestegen is. Ze heeft op maandag 4-11 de terugplaatsing gehad. Wat denken jullie? Te laag HCG voor een succesvolle zwangerschap of geven jullie het nog een kans?
Helaas heb ik het zelf ook mogen ervaren en bij mij liep het niet goed af.... Ik vind 20 wel erg laag voor 15 dagen na TP. Hoop uiteraard dat het voor haar anders afloopt! Groet, Tlc81
Qua waardes kan ik je helaas niet helpen. Bij mij was het wel zo dat de kv echt een tuur streep was en pas na de 5 weken begon te knallen terwijl de digitale gelijk 1-2 aangaf. Ik hoop dat het goed afloopt!!
Als ik eerlijk ben klinkt dat niet zo goed. Bij ons gold altijd dat je pas kon spreken van een gezonde start van een zwangerschap als het hcg boven de 70-80 was. Maar, wie weet... Ik ga duimen!
ik heb vrijdag 02-11 een inseminatie gehad en ik had afgelopen donderdag een kv test met 2 dikke paarse strepen. qua waardes kan ik je niet helpen! ik duim voor je vriendin...
Mijn CB test zei zwanger 2-3 weken... En mijn hcg waarde was toen 37. Maar veel te laag voor het termijn daar ik al bijna 7 weken had moeten zijn.. En kreeg diezelfde avond een MK.
Cb pikt vanaf 25 op dus als het gezakt is naar twintig dat lijkt me geen goed teken! Meeste zwangerschaps testen pikken dit geen eens op de waardes gaan op veel teste vanaf 50mg/u..
Ik heb er eerlijk gezegd ook niet echt een goed gevoel over... Ik heb zelf nooit te maken gehad met TP, wel met vmk. En mijn HCG waarde tijdens de vmk was ook rond de 20, dat weet ik nog wel. Ik hoop van harte dat het toch nog goed komt. Vind het zo sneu, ruim 3 jaar bezig, nu zwanger... Hopelijk wordt het toch een plakkerd! Duim duim! Dank voor jullie reacties!
Zou zo maar kunnen dat ze een latere innesteling heeft gehad? Ik hoop met jullie mee kan ze vd wk nog een keer hcg prikken? of het gestegen is? Want dese onzekerheid is natuurlijk vreselijk
Ff een update: Gisteren begon het bruinverlies, vanochtend werd het rood bloed. Mocht vandaag al bloed prikken, haar waarde is gestegen van 20 naar 84. Ze moet nu maandag weer prikken. Ik hoop zo voor haar dat het toch nog goed komt!
tis een rot situatie!!! en wens haar de komende dagen sterkte!!! deze dagen zijn slopend!!! heb t zelf vorig jaar gehad en dit jaar weer!! ik had de eerste keer een hcg van 40 16dagen na tp van morula (grootte cryo/embryo kan ook van belang zijn ivm innesteling) dat was op donderdag. ik moest toen maandags weer prikken en had toen een hcg van 4 en werd de volgende ochtend ongesteld. ik had de tweede keer een hcg van 123 op dag 14 na tp (incl tp dag) dit was WEL goed, maar gezien de ervaring van vorige keer, moest ik 4dagen later WEER prikken en toen was het toegenomen!!! het belangrijkste vinden ze dat het HCG toeneemt! (en nee...het hoeft niet vandaag 20 morgen 40 overmorgen 80 te zijn, zoals vele denken) dat ze bloed verliest zal haar heel erg onzeker maken nu. maar ik raad haar aan...doe deze dagen lekker niets! kruip onder de wol op de bank! laat jezelf verwennen! neem thee vitamientjes enz. neem lekker je rust, kijk wat good mood films en doe af en toe een tukkie! dan geef je jezelf en je ukkie de beste kans en ALS het dan alsnog mis moet gaan...verwijd ze zichzelf niets want ze heeft dr best gedaan! en meer kan ze niet doen! hoe moeilijk dat ook is!! MAAR,...ik ben positief! je hcg verdubbeld!!! ooooh en het KAN late innesteling zijn!! ik had deze keer namelijk een 7 cellige cryo. vriendin had op exact zelfde moment een tp van morula. haar hcg was veeeel hoger dan de mijne dus ik was bang voor het ergste. maar we zijn nu beide zwanger! en zij is ondanks de tp om t zelfde moment 4dagen eerder uitgerekend! (zij snelle innesteling ik late,...conclusie hcg verschil en uitgerekende datum dus ook!)
Laat haar bij pijn in de buik direct contact opnemen met haar behandelend arts. Ik wil niet doemdenken en ook niet haar bang maken maar nog steeds vind ik dit niet positief klinken - sterker nog er gaan wat alarm bellen rinkelen. Dit beeld past erg bij een bbz (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Ik hoop dat ik er helemaal naast zit en ze gewoon zalig zwanger is!
Doe ik! Heb haar net gesproken dat ze morgen ook maar lekker thuis moet blijven van het werk. Ze is ook erg moe en ze heeft hoofdpijn. Alle spanning denk ik, het is ook niet niks dit... Toen ik mijn (v)mk's had... Man! Wat voelde ik me dan beroerd en emtioneel in afwachting van het wel of niet doorzetten van de bloedingen... Het is echt slopend dit... We duimen weer verder!
Weer ff een update: Haar HCG was vandaag 385,weer gestegen dus! 6/12 heeft ze haar eerste echo! Ze heeft trouwens wel tot nu steeds rood bloedverlies gehad...