Ovutest/ timing - hulp gezocht!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Emily27, Mar 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Hoi dames,

Een uur geleden had ik deze ovutest - nog niet positief, want het teststreepje is iets lichter dan de controlestreep, maar het scheelt niet veel. Waarschijnlijk is de test morgen dus knalpositief? Gisteren was er alleen nog amar een heel vaag 2e lijntje te zien, dus de LH is in 1 etmaal flink omhoog geschoten.

Nu mijn vraag: ik heb nog niet eerder ovutesten gebruikt (ik voel de eisprongperiode redelijk aan; niet op het uur nauwkeurig, maar wel een periode van 1-3 dagen waarin ik weet dat hij is). En deze ronde is het er nog niet van gekomen seks te hebben (nu CD 10, eerst laaaange menstruatie, en gisteren kwam het er niet van). Kan ik nu het beste wachten tot morgenavond met seks, omdat de test nog niet echt positief is, en als hij dat morgen wel is er anders toch wel weer ongeveer 48 uur tussen seks/eisprong zit?

Of toch beste vanavond en morgenavond, al zit er dan maar 24 uur tussen seks, wat voor zaadkwali niet zo goed schijnt te zijn.

Het is nu ronde 13, en ik heb gemerkt dat ik sowieso niet zwanger raak als de timing niet heel precies klopt, vandaar dat ik wil dat het echt precies goed uitgemikt is - maar ik vind het ook eng om te denken; wachten tot morgenavond met seks, want wat nou als ovu toch opeens ergens in de komende 24 uur al is?

Maandag intake bij gyn voor het zwanger worden wat niet lukt, ik zou zo graag de mmm vermijden ;). Wat is wijsheid?

Alvast bedankt!

Attached Files:

2. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ik wil je niet tegenspreken hoor, maar dit vind ik 95% positief. Voor mij is dit een redelijke knaller... (zo zag mijn test er namelijk ook uit toen ik hem deed en mijn ovulatie had - het streepje was zelfs minder als de jouwe)

3. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    ik denk als je morgen weer test dat je je piek hebt gemist. dit is namelijk al een knaller !!:D
    Ik zou dus vanavond nog klussen en dan morgen ook en dan dinsdag ook nog ;)

1x per 24 uur heeft geen consequenties voor de zaad, als je het meerdere keren per dag doet wel, maar 1x per dag kan geen kwaad :)

4. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik vindt deze positief dus ik hoop dat je er nog gebruik van heb kunnen en willen maken!

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Hoi, dan komt het goed uit dat manlief en ik vanmiddag toevallig zin hadden! ;)
    De gebruiksaanwijzing is vrij strikt, zegt dat het tweede streepje even donker moet zijn of nog donkerder zelfs dan de teststreep.
    Maar dan ben ik blij dat we niet tot morgenavond hebben gewacht ;)
    En als ml morgenavond ook te overtuigen is dan voor de zekerheid maar nog eens :).

6. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Die gebruiksaanwijzing heeft het in principe ook goed, maar een vrouwenlichaam is geen machine natuurlijk.
    Sommige dames krijgen de test niet donkerder. En je hoeft maar 10 minuten te laat te testen om hem te kunnen missen. Het hangt van zoveel dingen af.
    Lekker jullie best blijven doen, je hebt nu al een voorraadje klaarliggen wat al heel goed is.
    Maar ik zou nu nog even doorgaan tot je zeker weet dat je na je eitje zit.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ga ik doen (proberen), Esther! Dank. Ik weet niet of de gyn bij intake ook echo maakt? Anders kan ze misschien zien of het eitje er nog zit of niet. Straks de afspraak, dus zal het dan wel merken.
    En jij heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap! Ronde 32, jemig... :$

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ovutest van zojuist heeft soortgelijk streepje als gisteren, wel was de urine minder geconcentreerd dan gisteren. Misschien maakt dat ook nog wat uit. Gyn heeft echo gedaan, eitje was 19.1mm, dus zal inderdaad dan morgen ofzo springen?
    Hoop echt dat er een wonder gebeurt en deze ronde wél blijvend raak is, want anders over een paar weken hysteroscopie om te kijken of er geen verklevingen oid zijn :(. Ook heel wat buisjes bloed afgetapt, voor verder onderzoek.

9. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Dan zal het inderdaad niet lang meer duren nu.
    En dank je wel meis, ik hoop voor jou ook een hele mooie zwangerschap en zo snel mogelijk!!

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Nee, nu maar hopen dat ml vanavond nog zin heeft na al dat ziekenhuisgebeuren vanmorgen... ;)
    En bedankt! Ik hoop het ook... :cool:

11. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Gewoon lekker verleiden joh, alle charmes in de strijd gooien;);)

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Haha, ja, ga het proberen, maar aangezien hij erbij was toen de echo werd gemaakt weet hij mijn intenties wel, vermoed ik zo ;). En zeker met de volgende ronde die onderzoeken voor de boeg vind hij dat dan wel wat veel druk. Zo van; nu moet het, want anders komen we daarin terecht. Weet niet of dat optimaal werkt ;)

Share This Page