is je ovulatie geweest wanneer ovutest geen 2e streep meer laat zien?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Denkertje1, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denkertje1

18 dec 2013
    51
    0
    0
    Hallo,

Ik heb nu 3 mnd ovulatietesten gebruikt. Geen super piek gevonden maar wel een op en neergaande zichtbaarheid van een 2e streepje. De laatste keer was ik bijna te laat, bij de 1e test gelijk een 2e streep en bij de 2e test was die nog iets duidelijker. De dag daarna was ie alweer een stuk lichter en bij de 4e test bleef t 2e streepje helemaal weg.
    Kan ik er dan vanuit gaan dat mn ovulatie tussen test 2 en 3 heeft plaatsgevonden?

En hoe zit dat nou met die streepjes? Ik heb 2 soorten gebruikt. De 1e mnd dat ik ze gebruikte die vd action. De 2e mnd zo'n dipstick van uuhhm... niet sensitest maar wel van die stickjes die je op internet bestelt. Bij die laatste kreeg ik een iets dikkere 2e streep maar nog niet super. In die bijsluiter stond alleen wel dat vrouwen ook lichtere uitslagen kunnen krijgen en dat dat dan toch een piek aantoont.. (dit staat niet in de bijsluiter van die vd action) Omdat ik een midstreamtest gemakkelijker vind, heb ik de laatste keer weer die vd action gebruikt.

Mijn ha zei 'een 2e streep is een streep en je wordt regelmatig ongesteld, dus ovuleer je', ze heeft alleen geen verstand van ovutesten... maak me daarom toch wel wat zorgen. Omdat mn collega (die middels mmm een kindje heeft gekregen) wel aangaf dat t iets is om in de gaten te houden als een zwangerschap uit blijft...

Ik hoop dat iemand mijn 1e vraag kan beantwoorden en wellicht zijn er meer dames die ook alleen maar lichte uitslagen bij hun ovutesten krijgen?

Groetjes Denkertje

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Nou wat je ha zegt klopt alvast niet, een streep is niet een streep als het om ovu testen gaat. (die van mij vroeg of er twee strepen op een zwangerschapstest moesten staan bij een zwangerschap....pppfff)
    De test streep moet minstens net zo donker zijn als de controle streep.

Als ik je verhaal even goed lees lijkt me dat je piek bij je tweede test is geweest. Als je eenmaal je lh piek hebt gevonden zal je eitje binnen de 48 uur springen. (als alles werkt zoals het hoort te doen natuurlijk). De meeste zullen zeggen binnen de 12 tot 48 uur, maar uit eigen ervaring weet ik dat het ook al binnen die 12 uur kan zijn.

Ik zelf ben niet zo'n fan van action testen, maar dat wil niet zeggen dat ze bij jou niet goed werken.
    Ik gebruikte altijd de dipstick van zwanger&kids. Lekker betrouwbaar en heel makkelijk af te lezen en ook heel goedkoop wat ook leuk meegenomen is.

Succes!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat Ester zegt! Een tweede streep op een ovulatietest zegt niets. De streep moet net zo donker, of donkerder zijn dan de controle-streep. Pas dan heb je een piek. Je kunt je piek ook niet 'aan zien komen' (op een enkele uitzondering na). Een piek heet een piek, omdat het LH in je urine INEENS toeneemt. Het is dus niet zo dat je over verschillende dagen de test donkerder ziet worden en daarna weer ziet afnemen.
    Ik ken je testen van Action niet, maar als je nog nooit een tweede streep hebt gehad die net zo donker of donkerder was dan de controle-streep, dan zou ik toch eens een ander merk proberen (ik ben fan van Matcare, te bestellen via internet. Niet de aller aller goedkoopste, maar toch niet duur en heeeeel goed). Als je ook dan geen piek kunt vinden, dan zou ik terug gaan naar de huisarts. Maar goed, je bent pas een half jaar bezig, dus echt zorgen zou ik me er nog niet om maken.
    Succes!

4. scrat

scrat Niet meer actief

Ik ben even mee aan t lezen, omdat ik er ook graag meer over wil weten.
    hoe zit het dan met ovulatietesten die n paar dagen positief blijven (z&k)?
    Waar kun je dan het beste van uit gaan, wanneer de piek is?
    ik had gisterochtend een knalpositieve test (donkerder als de controlestreep) en gisteravond en vanochtend nog steeds, betekent dit dat de eisprong nog moet komen?

ik heb trouwens idd ook bijna altijd wel een licht positieve streep, dus dat zegt idd niks. Vreemd om dat zo te zeggen. ;)

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, je eisprong komt aan het einde van je piek. Echter, het LH in je urine is een 'afvalproduct' van dat in je bloed (vandaar dat het wordt uitgescheiden), dus je ei kan geweest zijn, terwijl je urine nog net positief is.
    Je kunt er van uitgaan dat je eisprong 24-36 uur na de eerste positieve test is.

6. Denkertje1

18 dec 2013
    51
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties! Dat andere merk was idd ook van zwanger en kids. Ik vind die dipsticks alleen zo onhandig omdat ik ook vaak op mn werk moet testen. Zo'n midstreamtest is dan gemakkelijker en dan zijn die vd action t voordeligst.

De keren dat ik ze gebruikte zag ik wel een steeds donker wordende streep en na de donkerste werd ie dan weer lichter. Heb alleen nog nooit een gehad die even donker of donkerder was dan de controlestreep..

Ik ben sinds sept gestopt met de pil en kan me voorstellen dat t allemaal even duurt. Maar ik heb een vrij regelmatige cyclus dus ik ga er een beetje van uit dat ik wel een eisprong heb. Of werkt dat niet zo?

Ik word dit jaar 33 en wil daarom toch al wel de bevestiging hebben dat ik iig een eisprong heb, dat t zwanger raken zelf wat langer duurt, vind ik jammer maar niet onlogisch.. Mn collega raadde me de testen v clearblue aan, erg duur, maar geen twijfel met streepjes etc, gewoon een smiley.

7. Denkertje1

18 dec 2013
    51
    0
    0
    Nog even een reactie op ester.. ik lees net je andere topic.. damn wat een lompe actie van je ha zeg! Dat de mijne geen ervaring heeft met ovutesten à la, maar zwangerschapstesten :$
    Ik wens je succes en hoop voor je dat t allemaal goed blijft gaan!

Deel Deze Pagina