Ovutest vraagje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Partyrocker, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hoii dames, misschien iemand hier die mij kan helpen.

Heb verleden week zaterdag eigenlijk uit nieuwschierigheid een ovulatietest gedaan, dit was wel s'ochtends. Nu lees ik op een ander onderwerp dat je ovutest juist s'ochtends lichter uitvalt, omdat je je piek pas ongv. smiddags bereikt. Maar mijn ovutest was echt knalpositief, 2de lijntje was zelfs donkerder dan het controlelijntje. Ging er eigenlijk van uit dat dat was omdat ik s'ochtends teste, maar het schijnt dus omgekeerd in elkaar te zitten.

Had volgens mijn berekeningen eigenlijk dat weekend daarvoor al mn eisprong moeten hebben, maar heb toen alleen die dinsdag getest ( 2 weken geleden) en toen was het nog net negatief, dus ga er echt vanuit dat mijn ei dat weekend is gesprongen.

Mijn zwangerschapstesten zijn tot nu toe allemaal negatief gebleven en lijkt mij stug dat je ovu test dan wel positief uitslaat ongv. 7 dagen voor NOD en je zwangerschapstest tot 3 dagen voor NOD negatief ?

Wat kan het nou zijn? Is mijn ei misschien toch later gesproken, of misschien 2x in 1 maand of ben ik misschien toch zwanger.
    vind het al met al maar heel vreemd.

Heb btw na mijn MK nog maar 1 cyclus gehad en deze was 28 dagen wat zo ongeveer ook normaal is voor mij.

2. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb wel eens vaker gehoord dat vrouwen 2 x in de maand een LH piek hebben..
    Dit houdt dan niet in dat je 2 x een eisprong hebt gehad
    Heb je in dat weekend dat je berekend had wel posi ovutesten gehad?

3. Partyrocker

Nou heb een beetje gegoogelt en kan niks vinden over een 2de LH piek in de maand.
    Maar ik heb dat weekend niet getest, ging er eigenlijk vanuit dat het dan wel positief moest zijn, aangezien ik normaal gesproken eigenlijk best een regelmatige cyclus heb.

4. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik zou denken dat je toen pas je ei sprong had en dus niet het weekend ervoor..

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Het kan nog even duren voor dat je zwangerschapstest positief uit slaat. Maar of het ook werkelijk positief is blijft afwachten....

6. Partyrocker

Ja ik vind t maar vreemd hahaha. Nja tijd zal het leren..
    *ff mn ongeduld opzijschuiven doet..*

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb gelezen dat je altijd het hormoon LH in je urine hebt en dat als je eisprong komt deze zoveel keer hoger is. En waarom je niet 's ochtends mag testen als je vanaf de avond ervoor niet meer geplast hebt is dat de urine dan te geconcentreerd is en misschien een positieve test geeft terwijl je niet echt je LH piek hebt. Ze zeiden bij mijn testen tussen 10 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds te testen.

8. Partyrocker

Ik heb juist gelezen dat het LH in je urine syntetiseert ofzo, dus juist negatief aangeeft terwijl het positief zou moeten zijn.
    Eigenlijk omgekeerde wereld met een zwangerschapstest dus.

Deel Deze Pagina