Hoi allemaal, Ik moet volgende week voor mijn werk naar Berlijn vliegen, disndag heb ik mijn NOD maar ik ga pas donderdag als ik thuiskom en niet ongi ben geworden eventueel testen. Ik lees wel eens dat vliegen invloed heeft op je cyclus, dus dat je NOD verschoven zou kunnen worden naar voor of naar achter in je cyclus: klopt dit? En wie heeft hier ervaring mee? Liefs
Ik weet het niet. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Als dat zo zal zijn houd dat in dat als je gaat vliegen je dus eerder of later je NOD kan krijgen. Misschien dat een vk het weet? ik in iedergeval niet sorrie
Ik denk niet dat zo'n kort vluchtje effect heeft, misschien als je vaak langere intercontinentale vluchten doet? Ik heb vaak genoeg zwangere stewardessen zien lopen dus het effect kan nooit al te negatief zijn!
Ik ben toch even gaan googlen. Ik vond een stukje waar dat wel in stond maar dat zou om vrouwen gaan die regelmatig vliegen. hier het stukje gecopieerd. ----------------------- Vliegtuig personeel en passagier wie regelmatig vliegen tussen verschillende tijdzones hebben op den duur te maken met een aantal gezondheidsproblemen waaronder verstoring van het vrouwelijke menstruatiecyclus en korte periodes van psychische klachten wegens slaap gebrek. ------------------------------------------- groetjes Mimi
Ja! Ik heb er altijd last van, ook op korte vluchten. Afgelopen zomer nog, 3 uurtjes gevlogen vlak na eisprong (1 uur tijdsverschil), 2 dagen te vroeg ongi geworden terwijl ik normaal elke maand exact gelijke cyclus heb. Op langere vluchten met grotere tijdsverschillen heb ik er ook last van. Wellicht is het voor iedereen anders, maar op mijn lichaam heeft het zeker effect!
Ik ben twee keer tijdens een vlucht ongesteld geweest ...nieuw zeeland/singapore/amsterdam en Amsterdam/hong kong en alle twee de keren heb ik het idee gehad dat ik minder ongesteld was en eerder klaar zegmaar....(ga je dan ookwel via een aantal tijd zones..) Of dak met de onderdruk te maken heeft...geen idee maar echt een cyclus krijgen die geheel van de leg is...daar geloof ik niet in. En een vluchtje Berlijn is ook maar effies.
Ik zou zeggen dat het invloed op je cyclus kan hebben voor je ei, maar niet daarna meer. En daarbij komt nog dat het niet zo'n lange vlucht is.
Hee Meiden! Bedankt voor jullie antwoorden, denk na jullie verhalen idd dat 1,5 uur vliegen weinig kwaad zal doen of verschil zal maken in mijn cyclus. groetjes!