Zonnebanken..mag of niet doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chida, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hallo,

Mag je onder de zonnebank als je graag zwanger wilt worden of zwanger bent? zo nee....waarom niet?

XChida

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Wordt afgeraden geloof ik als je zwanger bent. Omdat het te warm zou worden iets met de placenta ofzo. Als je zwanger wilt worden kun je gewoon zonnebanken geloof ik...maar ja zeker weten doe ik het niet.

Misschien ff de zoekfunctie gebruiken? Staan namelijk al meerdere topics over dacht ik.

3. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Volgens mij is het pas schadelijk als je zwanger bent, en niet als je zwanger wilt worden.

4. Niet meer actief

Als je zwanger bent, kun je een zwangerschapsmasker krijgen van zonnen of zonnebanken, en soms zelfs van gewoon in de zon lopen. Dit zijn bruine vlekken in je gezicht die heel moeilijk nog weggaan.

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Klopt dat was ook nog 1 van de redenen..maar er waren er meer :)

6. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Dank je wel....ik ga zoeken!

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha graag gedaan...als ik zelf wist in welke sectie het stond zette ik de link wel maar helaas..haha.
    Succes!

8. Niet meer actief

Volgens mij mag je ook zonnen als je zwanger bent hoor..
    Maar een stuk korter maximaal een kwartier..
    En als je buik dikker word moet je je buik afdekken..
    Tenminste dat had ik ooit eens op een site gelezen..
    Ik denk dat de meningen er over verschillen..

9. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Zonnebanken is zowieso super slecht voor je, of je nu wel of niet zwanger bent. Dus ik zou het zowieso niet doen, en anders zo min mogelijk. Maar volgens mij is het inderdaad niet goed als je zwanger bent.

10. Voor zowel de gewone zon als voor de zonnebank geldt, wees voorzichtig. Door de zwangerschap krijgen veel vrouwen een andere pigmentatie van de huid, hierdoor kan je vlekkerig bruin worden. Sommige vrouwen krijgen het zogenaamde zwangerschapsmasker. Een maskervormige verkleuring in het gezicht. Het vervelende is dat het niet altijd verdwijnt na de zwangerschap. Probeer dus altijd heel voorzichtig uit hoe je huid reageert op de zon. Voor de zonnebank geldt, niet langer dan 15 minuten. Als je buik dikker wordt is hij ook gevoeliger voor verbranden, bij een dikke buik is het daarom verstandig de buik te beschermen tegen de zon.

11. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ja dat is waar, maar 1 keer in de zoveel tijd is erg lekker :oops:

12. Niet meer actief

Hoezo is zonnebanken slecht voor je?
    In de straling van de zonnebank zitten geen kankerverwekende stralen meer zoals bij de echte zon..
    Dus inprincipe is de echte zon gevaarlijker, omdat die harder is en dus nu wel kankerverwekend nog is..
    Maarja wat is tegenwoordig niet meer kankerverwekend?

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nog iets gevonden met de zoekterm? Ik kan dat stukje waar iets bij stond over de placenta niet vinden.

Wel veel sites waarop het sowieso in de 1e drie maanden afgeraden wordt. Vanwege onduidelijkheid over de risico's en inderdaad zwangerschapsmasker.

14. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    nee, op het forum niet.

Maar op het internet hebben zij het voornamelijk over een eventuele zwangerschapsmasker omdat deze soms blijvend is...

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
  16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Het is niet zo dat je van zonnebank geen kanker zou kunnen krijgen. Het blijft een feit dat zonnebank altijd UV-straling is en daar krijg je de kanker van. UV kan je DNA in je huidcellen zodanig beschadigen dat het kankercellen worden.

Deel Deze Pagina