Hallo meiden, wij zijn bezig voor een 2e baby na een cyclus van 74 dagen gaan wij naar de 2e ronde maar kan ik er van uit gaan dat deze weer normaal is of heb ik meer kans op weer een lange? gr Chantal.
Na het stoppen van d epil kan het best een tijdje duren dat je cyclus weer normaal is. Voor het bepalen van je NOD moet je van de langste cyclus uitgaan die je hebt gehad. Het zou zomaar kunnen dat je eerder ongesteld wordt maar zou ook zomaar langer kunnen duren. Succes
Ja ik zit met dezelfde vraag. Zit nu in de 3e ronde. 1e cyclus was 34 dagen en 2e was 41 dagen. Hoe weet ik nu wanneer ik vruchtbaar ben?
hé meiden ik kan jullie niet echt helpen, maar zoals je in mijn onderschrift kunt zien had ik ook heel erg wisselende cycli (waardoor het nooit echt te voorspellen was wanneer er een eisprong was, als er al één was). aangezien ik nooit de pil genomen heb, ben ik hier redelijk snel mee naar de ha gestapt, die mij voor alle zekerheid meteen heeft doorgestuurd naar de gyn voor een inwendig onderzoek en een echo om te zien of "alles goed zat daar". dat bleek wel het geval te zijn en dus moest ik gewoon verder proberen en regelmatig gemeenschap hebben. na een hele lange cyclus die de gyn heeft stopgezet met progesteron was ik het helemaal zat en heeft mn gyn me gezegd dat het beter was te beginnen met clomid om alles wat regelmatiger te maken. mn gyn vindt cycli van 6 weken het maximum, bij langer dan 6 weken adviseert hij om bij de ha langs te gaan zodat die iets kan voorschrijven om de cyclus stop te zetten. succes! groetjes mirza
Stuurt een huisarts je dan snel door na de gyn? Ik heb namelijk wel 11 jaar de pil geslikt en zit nu in ronde 3, maar zou voor mijn eigen gerustheid wel graga willenw eten of alles goed zit van binnen.
de mijne heeft mij in elk geval meteen doorgestuurd (op het moment dat ik bij hem langsging waren we zes maanden bezig en was ik vier keer ongesteld geweest). hij heeft ook meteen het sperma van mn man laten controleren.
Mijn 1e ronde duurde 50 dagen. Toen dacht ik: nu kan het alleen maar beter gaan. De 2e ronde duurde nog langer, maar eindigde met een positieve test op dag 74. Dus heel moeilijk te zeggen.
@douglas84 Meestal verwijzen ze je pas na een jaar door.. aangezien anders iedereen dat gelijk al zou willen.. Ik ben zelf 11 jaar aan de pil geweest en wachten op een reguliere cyclus
Ik was ook erg onregelmatig ongi na het stoppen met de pil. Maar door het slikken van de etospillen is het bij een stuk regelmatiger geworden. Toen ik zwanger werd had ik een ei op dag 13 en zou ik dus weer een cyclus hebben gehad van 27 dagen. Ben benieuwd hoe mijn cyclus nu zal zijn.
Zelf had ik voor de pil een redelijk regelmatige cyclus. Na het stoppen was het helemaal over, na flink afvallen en 1 maal opwekken hopen we dat het nu op gang is gekomen. Nu de eerste keer spontaan ongi geweest. Ik weet niet of jij last hebt van overgewicht. De een kan het namenlijk veel sneller effect hebben dan bij de ander. Bij mij waren de paar kilo die ik was aangekomen door de pil al genoeg. Hopelijk wordt het gauw regelmatig voor je. Veel succes en klus plezier, blijf er vooral van genieten. Groetjes, Krissa PS: ik ben na 6 mnd ook door de HA doorgestuurd naar de Gyn. Er zijn HA die hier sneller mee zijn dan anderen.
Ik ben op mijn 17de met de pil begonnen juist omdat ik zo onregelmatige cyclus had ... dan 3 weken en dan 3 maanden, dan eens 6 weken dan 4 weken en ga zo maar door. Met het gebruik van de pil kon ik de klok erop gelijk zetten. Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en mag nog niet klagen hij is ietsjes langer maar niet zo heel veel. Succes! Liefs Annemiek
Hoi, ik heb ook een onregelmatige cyclus, waarvan mijn langste 42 en 54 dgn waren. De eerste keer na het stoppen met de pil duurde het 6weken voordat ik ongesteld werd. Het bleef daarna onregelmatig tot en met nu. Ik wilde het eerst aankijken en dacht aan ontpillen, misschien dat het langer dan een half duurt bij mij. Ik ging vorige week toch langs de ha en ik mocht een afspraak maken bij de gyn. Misschien ook wel omdat mijn moeder een halve bm en vergroeide eierstokken had. En dat ik me hierover zorgen maak of het dan wel bij mij oke is. Gister ben ik dus bij de gyn geweest en ik dacht dat ik alleen een uitwendige echo zou krijgen, maar ik werd helemaal binnenste buiten gekeerd. uitstrijkjes, voelen hoe mijn bmm lag, inwendige echo, bloedonderzoek e.d Volgende week krijg ik nog een bloedonderzoek en mag mijn vriend een potje vullen! Bij de inwendige echo zagen mijn eitjes er goed uit. Er waren er veel dus hopelijk is dat een plus punt. Want ik minder vond was dat ze maar 1 eierstok kon vinden! Misschien dat de andere verstopt zat achter mijn darmen. Dus dat moeten we maar even laten gaan en zien we straks wel weer. Over 3 weken krijg ik van alles de uitslag en hopelijk kan ik dan helemaal gerust zijn. Ik weet niet hoelang je gestopt bent met de pil, anders misschien nog een aantal cycli afwachten. En je kan altijd langs je ha gaan met je vragen. veel succes! ilona
Hallo meiden, Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kijk deze ronde gewoon even aan maak mij ook nog niet erg druk ben gewoon benieuwd of deze nu korter is dus weer normaal. Dit is ook de 1e keer dat ik ongesteld ben na mijn zwangerschap geworden zonder pil. Ben na de bevalling meteen aan de pil gegaan. gr Chantal.
de eerste ronde na stoppen met de pil is inderdaad vaak even afwachten. het zou goed kunnen dat je cyclus nu een stuk korter word. Bij mij was dat niet het geval hij was juist langer.. Maar ook met een lange cyclus kun je zwanger worden, zie mijn banner regelmatig klussen is wel belangrijk dan natuurlijk want je weet natuurlijk niet wanneer je eisprong is