Wat is jullie ervaring met de CB Digitale ovulatietest? Ik gebruik nl al een tijdje de kruidvat ovutesten maar wilde toch eens wat anders gebruiken. Ik vind die van CB wel prettig omdat je ze ook met ochtendurine mag gebruiken. Nu had ik alleen de normale meegekregen van de winkel maar mag je voor deze ook gewoon ochtendurine gebruiken, het staat niet echt aangegeven in de bijsluiter dat het niet mag.
Mijn ervaring is dat ze behoorlijk duur zijn... (Ik had de digitale CB OV test, daar staat in dat je op ieder moment van de dag mag testen...maar wel elke dag rond dezelfde tijd) Idd. fijn dat je de ochtend urine mag gebruiken, want ik kan overdag nooit geen 4 uur ophouden... Maar heb ze nu 1 cyclus gebruikt, en ze waren allemaal - ...ok, mijn cyclus is misschien nog wat onregelmatig, maar ik koop ze niet meer... Heb bij Sensitest een starterspaket besteld...veel goedkoper, en veel meer testen...Hopelijk heb ik ze niet allemaal nodig... Succes verder...
hoi emma, het beste kun je even naar cb bellen ... denk ik ... als het niet goed in de gebruikaanwijzing staat. ik heb toevallig zelf net de cb ovulatietest (digi) gekocht omdat ik zo'n onregelmatige cyclus heb en al in ronde 7 zit . heb er dus nog geen ervaring mee en weet niet op welke dag ik moet beginnen met testen:S welke dag begin jij en hou je ook je temp bij? hebben andere misschien nog tips? ben heel benieuwd groetjes
16 dagen voor je eigenlijk ongesteld moet worden, moet je gaan testen... Of als je denkt ongeveer te weten wanneer je OV komt, gewoon een paar dagen van te voren...
voor mijn banner heb ik het gemiddelde van mijn cyclussen genomen ... echt regelmatig ben ik niet ik denk dat ik dat ook maar aanhoud voor de eerste testdag. prijzig zijn we idd pff
je moet met ovutesten altijd uitgaan van de KORTSTE cyclus om je ei niet te missen, dus zou geen gemiddelde nemen verder is het niet aan te raden om met ochtendurine te testen, hierin zit weinig LH zodat je geen goed beeld krijgt met de ovutesten, wat de bijsluiter ook zegt als je cyclus 28 dagen is, moet je beginnen op dag 11 cyclus van 29 dagen op dag 12, enz ik zelf zou bij een onregelmatige cyclus nooit CB kopen, veelte duur hiervoor. ( 7 voor 30 euro ofzo?) kan je beter sensitest pakken, net zo goed en nog geen euro per stuk succes meid! liefs daantje
allereerst gefeliciteerd! jah, cb is idd duur. maar ik wil het gewoon een maandje proberen. op het moment is mijn cylcus zo 'raar'. ik heb geen idee wanneer ik een ei heb óf ik uberhaupt wel een ei heb bij mijn eerste twee zwangerschappen was het ronde 1 raak en nu ben ik met ronde 7 bezig ... mag ik nog niet klagen natuurlijk maar word er onzeker van. liefs
Ik deed goedkope dipsticks en als ik dacht dat die positief was deed ik een digitale cb. Behalve als de dipstick knalpositief was deed ik het niet. Ik vind ze wel erg goed de digitale maar wel heel erg duur.
Babe1981, ik heb een cyclus tussen de 30 en 35 dagen en weet zo langzamerhand wel wanneer ik mijn ovulatie ga krijgen. Meestal begin ik dan ook een 2-tal dagen voor ik hem verwacht. Maar als je er net mee begint dan zou ik je kortste cyclus nemen en dan even op de gebruiksaanwijzing kijken wanneer je moet beginnen. Wij zijn nu bezig aan ronde 13 en ik gebruik ongeveer 5 maanden de ovutesten. Nu dan voor de 2e maand die van CB. Wat ik wel prettig vind van die CB-testen is dat je het met ochtendurine mag doen en dat je gewoon een smiley krijgt ipv dat gestaar naar die 2 strepen. Ik had namelijk nog wel eens de twijfel of ik de teststreep wel even donker vond als de controlestreep en dat vond ik dus echt frustrerend. Naast de testen heb ik ook de opdracht gekregen om te gaan tempen. Wij staan namelijk op de wachtlijst voor de gynaecoloog en de assistente raadde mij aan om dit alvast te gaan bijhouden. Ik vind het zelf wel prettig die tempcurve, je weet meteen wanneer je eisprong is geweest en je dus weer wat rustiger aan kan gaan doen met klussen
Ow ja, ik doe het eigenlijk precies zoals Berbel. Ik begin met de kruidvat ovutesten tot ik denk van nu is het positief of nu verwacht ik dat hij positief gaat worden en dan neem ik die van CB En als ik eenmaal een smiley heb gehad dan stop ik ook helemaal met testen, dan houd je er nog een aantal over voor de volgende cyclus.
het is idd een goed idee om ook andere te gebruiken naast die cb digi! dit is de eerste maand dat ik het ga proberen. ik heb juist de cb digi gekozen omdat ik die streepjes altijd onduidelijk vind. heb nu mijn banner veranderd in mijn kortste cyclus ... daar ga ik dan maar vanuit ...je weet maar nooit misschien hebben mijn man en ik gewoon iedere keer te 'laat' geklust. iedereen veel succes