Ovutesten gebruiken vóór de zw-test.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door , 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Heb het ook wel eens geprobeerd na postieve zwangerschapstesten. De eerste streep van de ovutest werd veel duidelijker dan die ernaast en meteen weergeven, dit met urine van midden op de dag.

2. Niet meer actief

Jaaaa heeel spannend!
    Echt waar..

3. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Gefeliciteerd Deetje en Tinkerbell!
    Ik heb vanmorgen ook een ovu-test als zw-test gebruikt en ik zie een licht streepje. Gezien mijn banner wel heel vroeg getest maar deze maand was mijn ei 2 dagen eerder dan de vorige maand (betekent dat dan ook dat ik 2 dagen eerder ongi word?).
    Verder heb ik geen zwangerschapsverschijnselen, eerder gewoon ongi-verschijnselen... Het enige wat anders is, is dat ik heel erg moe ben.
    Verder zijn dus de ongi-krampjes gewoon aanwezig.
    Ik zal in ieder geval wachten tot zondag of maandag met een zw-test. Maar een paar ovu-testen gooi ik er nog wel tegenaan ;) .

4. margreetmv2

12 nov 2008
    14
    0
    0
    ik heb voor de lol 1w na mijn ovulatie een ovulatietest gedaan. (ovulatie vorige week met ovu testjes duidelijk zien komen en gaan, dat is dus zeker)
    nu is de ovutest even donker als het teststreepje. En vervolgens natuurlijk een zwangerschapstest.. in 1e instantie negatief, maar later toch klein streepje na opdrogen (dit met 2 verschillende testen die vorige keer echt niet pos opdroogden)
    dus een ultra sensitest er tegenaan gegooid..
    negatief......

ja, ja ik weet het.. moet niet testen...... maarja...

5. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Maar toch doe je het, Margreet! Ik kan ook niet wachten hoor :oops:
    Heb net weer ovu-testje gedaan :rolleyes: : niks... Er is geen streepje te bekennen en zelfs de controlestreep is lichter dan normaal.
    Verder voel ik me zoals elke keer als ik ongi moet worden dus zal wel gewoon weer niets zijn :( .

6. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Ik heb verleden week zondag getest met een ovu-test deze werd gelijk positief.
    Paar dagenlater getest met een zwangerstest en deze is ook positief!

Ik deed ze allebei met ochtendurine.

7. adi

adi Niet meer actief

hoi dames,

ik wist niet dat de ovu-test ook een goed middeltje is om de zwangerschap op te sporen.

Hoeveel dagen vóór de NOD moet ie dan positief zijn? Of moet ie de hele 2 weken na de ovulatie positief blijven (als je zwanger bent bedoel ik).
    Ik heb nog 7 dagen te gaan tot mijn NOD en vraag me af of het nu al zin heeft om de ovu-test nu al tegenaan te gooien...
    Ben bang voor teleurstelling .........

8. margreetmv2

12 nov 2008
    14
    0
    0
    hoi, mijn zwangerschapstest leek woensdag positief. wel pas na opdrogen, maar ook dat heb ik nog nooit eerder gehad dat een testje pos opdroogde.
    ik heb de volgende ochtend een ochtendurine testje gedaan gewoon van de apotheek en die droogde ook pos op.

kruitvat/sensitest/sensitest ultra gisteren allemaal negatief..

vanmorgen clearview negatief...... kijk ik net 4 uur later..... toch heeeeeeel vaaag wellicht toch een streepje...
    (hoe gek kun je jezelf maken? ) :)

een ovulatietest reageert op de LH piek, die is vlak voor je menstruatie.
    een ovulatietest kan ook op hcg reageren, dus doet dat pas als er hcg in de urine te vinden is, en dat is dus pas denk ik op zijn vroegst een week voor de NOD..
    ik raad het je af...... ik dacht nu zwanger te zijn, zit nu in 6 dagen voor mijn NOD en heb na die vage zwangerschapstesten alleen maar negatieve testen...
    ik word daar niet blij van en neem me (alweer) voor dit niet meer te doen........

:( :(

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Daar ben ik nu ook benieuwd naar, net als Adi.... Hoeveel dagen voor je NOD zou de ovutest dan positief kunnen worden?
    Ik heb deze maand na mijn eisprong gewoon doorgetest, doordat ik vorige maand een slechte kruidvattest-ervaring heb gehad: deze bleef positief en ik maar hopen....
    Nu test ik met sensitest en na de eisprong van vorige week vrijdag zijn ze echt negatief.
    Stel het is wel gelukt deze ronde, vanaf wanneer zou je dat op een ovutest kunnen waarnemen?

Groetjes, mexican

10. margreetmv2

12 nov 2008
    14
    0
    0
    mocht het zo zijn dat ik deze poging inderdaad zwanger ben dan was mijn ovutest dus pos 1w na mijn ovulatie....

dus 7dgn voor mijn NOD.

maar ik ben nog heel wijfelend of dit nu wat wordt of niet.. volgende week weten we meer :rolleyes:

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hi!

Nou, ik zit nu op een week en een dag voor NOD, tot nu toe is er helemaal niks te zien: witter dan wit! Maar we wachten af. Uiteindelijk zal een zwangerschapstest de doorslag moeten geven. En het gekke is, daarmee durf ik echt niet voor NOD te testen. Ook niet met de meest gevoelige....
    Dat wachten vind ik helemaal niks :(

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O by the way margreet....wij lopen gelijk! Ik zit ook op dag 23 en kan, als ik wil, ook over 6 dagen testen!

13. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik heb besloten het deze ronde eens consequent te testen :D
    Ik heb a.s. woensdag (19 november) mijn NOD. Ik gebruik al 4 maanden dezelfde ovu-testen. Ik heb regelmatige cyclus en voel altijd mijn eisprong. Toch gebruik ik die ovu-testen en die lopen altijd consequent. Na mijn eisprong is alles blanco en een hele lichte teststreep. Als mijn eisprong nadert dan wordt het lijntje steeds donkerder (ook de teststreep) en bij mijn LH-piek is alles stikdonker en uiteraard de teststreep donkerder dan mijn controlestreep.
    Ik heb afgelopen woensdag een ovu-testje gedaan en volgens mij was hij blanco maar mijn vriend nam onder fellicht een heel vaag streepje waar (volgens mij was het wishful-thinking ;) ). Gisteren (donderdag) nam ik wel een zeer zeer licht streepje waar. Vandaag wederom een licht streepje maar iets donkerder dan gisteren. Dat is dus 5 dagen van te voren. Ik test uiteraard door tot woensdag (behalve al zou ik eerder ongi worden :( ). Ik weet dit hoeft helemaal niets te betekenen en wil helemaal niet zeggen dat ik zwanger zou zijn :) , maar als het wel zo is dan is het wellicht een mooie indicatie om te kijken wanneer het zichtbaar is.

Ik houd jullie op de hoogte

14. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Hallo allemaal!
    Wat is het toch spannend (en zenuwslopend :( ) dat testen voor NOD.
    Ik heb net weer ff een ovu-testje gedaan :p en nu is de controlestreep normaal en de teststreep ietsje donkerder als gisterochtend (maar nog niet zo donker als de controlestreep).
    Nog steeds heb ik alle verschijnselen van ongi worden. Ben nog steeds erg moe, borsten doen zeer (maar dit heb ik ook altijd als ik ongi moet worden). Pff, ik hoop zo dat ik niet ongesteld ga worden! Maar het zal wel.

Ben erg benieuwd hoe het jullie zal vergaan en hou dit topic in de gaten.

15. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Nog weer even: zijn er ook meiden bekend die een positieve ovu-test (gebruikt als zw-test) hadden en later toch niet zwanger waren?
    En hoe komt het eigenlijk dat je positief test en later toch niet zwanger blijkt te zijn?

16. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Nou, heb net een zwangerschapstest gedaan van de Trekpleister:
    hardstikke positief. Maar ik ga er nog maar niet helemaal vanuit dat ik zwanger ben. Morgen is, denk ik, mijn NOD dus ga morgenvroeg nog ff testen met een zw-test van Etos (en maandagmorgen en dinsdagmorgen...).
    Ik weet ook niet of de test van de Trekpleister betrouwbaar is. Iemand ervaring? Ze zeggen toch altijd dat Kruidvat en TP dezelfde eigen merk spullen hebben maar dan in eigen verpakking ofzo.

Daarnaast nog steeds gevoel dat ik ongi moet worden... Pfffff.

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hey Mikki!

Dat zou wel heel erg gaaf zijn! Heb je een foto van de test? Kan je 'm misschien in je album zetten en dan kunnen wij even meegenieten ;)

Ik heb inmiddels vreetbuien gekregen, daar ben ik niet zo blij mee, want die duiden bij mij toch echt meestal op naderende ongi...:(.
    We zien wel, het blijft wachten.
    Ik ga straks nog even een ovutest doen.
    Als je via een ovutest wilt kijken of je misschien zwanger bent, maakt het tijdstip dan iets uit en is het dan ook zo dat je 2u ervoor beter niet kunt drinken?

18. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou als ie positief is?! Gefeliciteerd meid!

Ik heb net een ovu test gedaan en zag 2 strepen,wel een lichte maar wel donkerder als normaal zeg maar, ben benieuwd of ik zwanger ben!
    Ga morgenochtend denk ik met kruidvat testen kan namelijk niet wachten....slecht ben ik haha.

19. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    @ccwoman: héél slecht.... haha :) Ik hoop voor je dat de test positief is!

Toch ga ik er nog niet vanuit dat ik zwanger ben. TP-test kan het ook fout hebben of misschien gaat er voor m'n NOD nog iets mis.

@mexicang: ik heb geen foto. Zou er wel 1-tje willen maken maar weet niet hoe ik 'm scherp moet krijgen :oops: of hoe ik 'm hier moet plaatsen. Zal ff wat uitzoeken.
    Hopelijk blijft je ongi weg! Volgens mij maakt het niet uit op welk tijdstip je test met ovu-test. 's Morgens zit er het meest hcg in je urine dus als je 's middags of 's avonds al positief test...

20. mikki80

mikki80 Lid

25 jan 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Ok. Gelukt! Heb een fotootje in m'n album staan (was dus uiteindelijk vrij simpel :) ).
    De bovenste zijn ovu-testen van 13, 14 en 15 november, gebruikt als zw-test. En de onderste is de zw-test van Trekpleister, gedaan om 16.00 of 16.30 uur.

Deel Deze Pagina