Ovutesten. Geen ervaring mee

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Rinskeeeeh, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi

Ik heb verder geen ervaring met ovulatietesten maar heb er nu 3 gedaan.
    Bij de eerste twee werd er geen streepje sichtbaar in het tweede venster. En bij de laatste lijkt er een licht streepje te zien
    Kan iemand me vertellen wat dit betekent?
    Tips zijn ook welkom

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,4 KB
      Weergaven:
      2
  2. samaa

samaa Niet meer actief

Licht streepje zegt niks. Pas als het streepje even donker of donkerder dan de controlestreep is, is ie positief. Gedurende je cyclus schommelt je LH en kunnen lichte streepjes of witte testjes ontstaan. Gewoon Door testen tot ie echt positief is

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Lh wordt met ovutesten gemeten, dit is altijd aanwezig in je lichaam, dus een ovutest zal je hele cyclus iets laten zien.

Het kan gedurende de tijd wel oplopen naar steeds duidelijker
    Maar ook dat hoeft niet.

Wat is je cyclus en welke dag zit je nu?

4. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Dit waren mijne

5. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben deze ronde, voor het eerst gestart met ovulatie testen.
    Een zw test doe ik met ochtend urine is dat ook voor ovulatie test het beste??

6. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van ovulatietesten zeggen ze dat je deze beter niet met ochtendurine kan doen. tijdstip maakt volgens mij niet zoveel uit, belangrijk is wel om ongeveer 2 uurtjes van te voren weinig/niks meer te drinken

7. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Dit is de mijne vandaag. Een duidelijkere streep dan eergisteren. Betekent dit dat mijn eisprong eraan komt?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      12 KB
      Weergaven:
      0
  8. samaa

samaa Niet meer actief

Dat kan, maar hoeft niet per se, gewoon doortesten. Dit waren destijds mijn ovulatietesten (die groene)
    Ik had de hele cyclus wel oplopende en aflopende streepjes

Bijgevoegde bestanden:

9. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Hij zal moeten knallen de controle streep en test streep even donker .

10. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Gister nog een streepje, eergister ook (maar heel licht) en nu niks meer.
    Hoe kan dat???? :(

Bijgevoegde bestanden:

11. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hee hoi Rinske,

ik zag je topic en denk reageer ook even; normaal gesproken zou de ovu-test een knaller moeten geven ja, dat is de richtlijn.
    Bij mij was het echter ook nooit echt een knaller, wel een gelijke kleur of iets dergelijks; het zou goed kunnen, gezien je lichtere test vandaag, dat je wel je piek hebt gehad, maar dat je concentratie HCG niet heel geconcentreerd is. (veel drinken vlak van te voren, of gewoon een lagere concentratie, het kan allerlei 'oorzaken' hebben dat je geen knallers hebt.)
    Weet je je lengte van je cyclus enzo?
    Ik zou in jouw geval in ieder geval de donkerdere streepjes benutten ;), en even bijhouden wat er de volgende maand gebeurt(als het nog niet raak is uiteraard ;) )

Succes hoor,

12. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat je je eisprong gemist hebt. Sommige testen 2x per dag als ze weten dat hij nadert, zo kun je hem zeker niet missen. Ik test zelf ook alleen witte testen tot 1 dag voor (licht), dag zelf (donker), en 1dag erna (licht). Ik hoop dat je goed geklust hebt.

13. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Bij mij is het tot nu toe zo:

Heb nu 3 testen voor me liggen van afgelopen week.

Test 1: de C is een lichte streep, T geen streep

Test 2: C donkere streep, T lichte streep

En de test van vandaag: C wel donkere streep (zie foto hierboven) en T geen streep.

Ik snap er dus niks van.

Mijn cyclus snap ik ook niet helemaal.

Volgens het tooltje op deze pagina waar je kan uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent, was dit 23 maart.

Maar mijn ongi flasht de boel lijkt het wel...

De laatste keer dat ik ongi was, was rond 11 maart.

Daarvoor 3 februari

Daarvoor 1 januari.

Daar is dus ook geen pijl op te trekken.

Ik heb dus nog niet geklust want ik wachtte op die donkere streep.... Maar die komt denk ik niet meer.

14. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Kans is groot dat piek nog komt, gewoon doortesten. Ik had deze cyclus ook rond dag 15 zo'n test als jij, zelfs nog wat donkerder. Liep daarna weer af tot bijna niks te zien. Werd hier onzeker van, want dacht ook m'n piek gemist te hebben. Toch doorgetest en uiteindelijk pas op cd 19 een echte knaller. Bij twijfel zou je ook altijd een cb digital erbij kunnen doen, een smiley: dan heb je je piek gevonden. Geen twijfel hierdoor over wel of niet positief. Succes!!

15. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Maar een cb betaal je voor 1 test toch al gauw 30 euro?
    Als het dan geen smiley is, is je geld weg en moet je opnieuw 30 neerleggen voor een nieuwe cb test

16. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Op bol.com zie ik tien stuks staan maar met een slechte recensie. En er staat dat je moet testen als je je lh piek verwacht. Maar heb geen idee wanneer ik die kan verwachten en wat het inhoudt

17. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Met een beetje googlen, heb je er ook 20 voor 35 euro. In de winkel is standaard 10 voor iets van rond de 30 euro. Inderdaad niet goedkoop, maar ik heb er wel hele positieve ervaringen mee!

Deel Deze Pagina