Hallo allemaal, Na weer een lange spannende cyclus achter de rug te hebben denk ik dat dit weekend mijn menstruatie er aan komt. Vandaag zit ik op dag 67... echt drama... De volgende ronde wil ik graag ovutesten gaan gebruiken, welke zijn het best en welke het goedkoopst? Heeft het met zon lange cyclus zin om al na 14 dagen met die testen te beginnen, of kan ik er beter later mee beginnen? Wie heeft er tips voor mij? Liefs Dreamer
Welke het goedkoopst zijn weet ik niet. Ik gebruikte zelf de digitale van clearbleu, deze geeft een smiley ipv een streepje. De streepjes heb ik op de andere testen nooit gezien. In de test staat per cyclus vanaf welke dag je moet gaan testen. Zelf ben ik meteen de dag na m'n menstruatie al gaan testen. Had ik de gebruiksaanwijzing gevolgd, dan had ik m'n ovulatie gemist. Maar met een cyclus van 64 dagen zou dat wel een duur geintje worden. Mijn cyclus is maar 26 dagen.
Ik gebruikte de testen van Zwanger en Kids.. Zijn goedkoop en erg duidelijk in het aflezen. Deze kun je via internet bestellen
Ik ben ook erg tevreden over die van Zwanger en Kids. Heb ik steeds mij ei mee kunnen vinden. Ze zijn erg goedkoop, dus dan kun je ook al snel beginnen met testen, zonder dat het eigenlijk zonde van je geld is. Heb je ook al via temp geprobeerd je ei te vinden? Misschien kun je dat doen in combinatie met ovutestjes?
Ik heb de zw&k ovutesten (dipsticks) gebruikt en samen met mijn temp mijn ei kunnen vinden. Die van zw&k zijn niet zo duur en niet zo'n aanslag op je portemonnee.
@Dreamer08, ik ben nu ook al 49 dagen aan het wachten op mijn menstruatie, daarom ben ik sinds gister gestart met de ovulatietesten. Heb er meteen maar 30 gehaald zodat ik elke dag kan testen. Deze heb ik gekocht bij 123ovulatietesten op internet (dipsticks). Heb een startpakket met zw.testen erbij, redelijk betaalbaar (ik geloof iets van 20 euro?). Heb nu nog maar 1x getest dus geen idee of ze goed zijn. Daarnaast moet ik nog wegwijs worden in de ovu-testen. Was jou cyclus van 67 dagen je eerste nadat je stopt met de anticonceptie? Of heb je dat vaker?
Bedankt voor al jullie reacties... ik denk dat ik de eerste 15 dagen van mijn cyclus nog geen ovutesten hoef te gebruiken. Weet iemand ook hoelang het na je eisprong duurt voordat je ongesteld wordt? @ Seol nee dit is niet de eerste keer, ben in dec. 2009 al gestopt met de pil... daarna steeds onregelmatige cyclussen... Of dit nou nog steeds ontpillen is... geen idee! Maar voordat ik met de pil begon had ik ook vaak een langere cyclus (ongeveer 40 dagen)
Ik zat even op de site van zwanger en kids te kijken maar dan lees ik iets over dipstick en midstream. Wat is precies het verschil en wat gebruiken jullie?
midstream zijn iets luxere testen met een hoesje erom heen. Het komt in feite op hetzelfde neer. Dipsticks moet je een aantal seconden in de urine houden. Midstream kun je ook overheen plassen. Ik vond de dipsticks helemaal prima werken. Is wel even wennen omdat het kleine stripjes zijn. Maar als je eenmaal weet waar de streepjes moeten komen te staan, werkt het goed.