Hoi dames. even een misschien vreemde vraag. Als je ovutest positief is springt je ei binnen 24-36 uur (volgens sommige testen 24-48 uur. Maar nu lees ik net het volgende op internet, en ben ik dus wel benieuwd hoe het nu precies zit vanaf het moment dat je een knalpositieve ovutest hebt? Ovulatie treedt op 34-36 uur na het begin van de LH piek, de LH piek duurt 48-50 uur. Ovulatie vindt plaats 10-12 uur na het maximum van de LH piek Uit bovenstaande begrijp ik dus dat op het moment dat je ovutest echt positief is (dus teststreep dikker of even dik als de controle streep) je ei dus na 10-12 uur plaats vind, en dat die 24-48 uur dus al gelden vanaf het moment dat de ovutesten positief beginnen te worden? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
bij de piek ( dus een knalposi test) duurt het 24-48 uur voordat hij springt, maar dan moet je wel net de piek te pakken hebben op de test.. als hij alweer lichter aan het worden is dan is de piek voorbij en komt hij dus eerder.. vaak staat het op de gebruiksaanwijzing vermeld.. bij de meeste ovutesten is het 24-48 uur , maar bij sommige ook 24-36 uur bij mij was het altijd rond de 24 uur of langer, nooit korter.. het is ook aan te raden om al te beginnen met klussen als de test nog niet helemaal positief is zodat er al zaadjes in de wacht liggen, dus als het tweede streepje donkerder begint te worden maar nog niet positief is , is het raadzaam om al te klussen liefs daantje