Ervaring met Kruidvat ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lindangel, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Dag dames,

Wij zijn alweer een paar maanden bezig om zwanger te worden van de tweede. Sinds september gebruiken we ovulatietesten. In principe van Matcare (heb ik bij mijn zoon ook gebruikt en was ik tevreden over). Alleen vorige maand waren ze op en heb ik bij kruidvat een doosje gekocht.

Nu ben ik niet zwanger geworden (zit alweer in de volgende ronde), maar ik vraag me wat af. Ik vond die Kruidvat-testen namelijk zo verschrikkelijk raar. Ik heb dagenlang steeds donkerdere teststrepen gehad en van dag 14 tot en met dag 19 ongeveer bijna even donker als de controlestreep (maar nooit even donker, pas als ik hem een kwartier liet liggen). Daarna werden ze weer lichter.
    Ik weet dat ik een eisprong heb gehad, want ik was netjes na 28 dagen ongesteld en ook behoorlijk. Maar wanneer ie nou was??? Geen idee.

Nou zit ik alweer in de volgende ronde, en test weer met Matcare. Gisteren had ik een ovulatietest waarbij de teststreep weer bijna even donker was als de controlestreep. 's Avonds ook geklust. ;) Ik ga vanmiddag wel weer testen, maar ik moet zeggen dat ik nu geen flauw benul meer heb of ik nu/gisteren vruchtbaar ben/was, of dat ik nu weer vijf dagen min of meer positief test en wat dat dan betekent...

Nu zou je zeggen: wat maakt het uit? Maar ten eerste wil ik eigenlijk weten of die kruidvat-testen wel betrouwbaar zijn (anders koop ik ze niet meer) en ten tweede werkt mijn vriend in het weekend 's avonds en 's nachts, dus als ik dan vruchtbaar ben, hebben we een logistiek probleempje. :D

2. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    je hoort heel veel op het forum dat de ovutesten van KV niet al te betrouwbaar zijn.

het kan wel zijn dat het streepje in de loop van een paar dagen donkerder wordt, maar vaak heb je 1 of 2 echte dikke donkere strepen per cyclus.

misschien dat temperaturen erbij je extra inzicht geeft in je cyclus?!

3. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Ik heb de KVtesten gebruikt.

Ik kreeg eerst 3 keer een heel vage streep, 2 donkere strepen en daarna weer een vage... Toen ben ik opgehouden met testen om het resultaat maar af te wachten..

(heb vandaag 2 keer gestest: een nega en een posi..maar ik twijfel juist aan de betrouwbaarheid van deze dipsticks van de babyboomshop. morgen een kv 2voor5 en dan weet ik meer)

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Sjantalle: Spannend zeg!

@debende: ik heb eigenlijk (nog) geen zin om te temperaturen. Misschien over een paar maanden... Maar jij zegt dus ook dat die KV-testen niet goed zijn. Niet meer kopen dus! (De ovulatietesten dan)

Net wel een duidelijk positieve test gehad: twee even sterke streepjes. Gister al geklust, dus dat is positief. En nu vanavond maar weer aan de slag...

5. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Have fun!!!;)

6. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Kruitvat testen het raam uit gooien!!!
    Ik had ruim een week positieve testen...terwijl ik geen eipijn of cervixslijm had.

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, ik ben eruit hoor. Vandaag voor de zekerheid nog een keer met matcare getest en gewoon negatief. Dus nu heb ik gewoon twee dagen min of meer positief, in plaats van vijf. Fijn dat je tenminste weet waar je aan toe bent...

Ik zeg: in de prullenbak met die KV-ovutesten!!!

8. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Ikzelf heb geen ervaring met de kv ovutesten, maar heb regelmatig voorbij zien komen dat ze niet deugen en je deze beter niet kunt aanschaffen.

Deel Deze Pagina