Ik ben vaak de vraag tegengekomen of de ovutesten kunnen reageren op hcg. Sommigen hadden dit wel, anderen niet. Ik wilde dit ook even 'testen' en mijn conclusie: Echt wel!! Zijn er meer zwangeren die zo reageerden? Heb zelf nog nooit zo'n positieve ovutest gehad!
Ja maar dat is ook echt niet bij iedereen zo! In februari een negatieve ovutest terwijl ik zwanger was..werd een mk maar cb gaf aan 2-3wk zwanger. In mei weer zwanger en gaf de ovutest wel een dikke streep.
Hier al 3 keer een posi ovutest bij zwangerschap en ook 1 of 2 keer een negatieve toen ik niet zwanger was...
Ovutesten KUNNEN inderdaad reageren op HCG, maar dat HOEFT niet. Zoals TS het schrijft, komt het een beetje over alsof je met 100% zekerheid een zwangerschap kunt vaststellen met een ovutestje. En dat is dus niet zo. Anders hadden ze ook geen zwangerschapstesten uit hoeven vinden. HCG bestaat trouwens voor een gedeelte uit LH en daar kan een ovutest op reageren. LH maak je ook aan rond je eisprong.
Toen ik wilde testen of ik zwanger was heb ik dat ook gedaan met een ovu test, want had geen zwangerschapstest thuis. Nou die kleurde echt heel donker! Ovu en zwangerschapstesten zijn eigenlijk gewoon hetzelfde!
Dat heb ik juist helemaal niet bedoeld! Ik was gewoon benieuwd wat het bij mij zou doen. En las dat het soms wel, soms niet reageerde bij een zwangerschap. Als je wilt weten of je zwanger bent moet je een zwangerschapstest doen en als je je ei wilt vinden een ovutest.
Was bij mij ook. Omdat de ovu testen maar donker bleven, een dag later een zw test gedaan en positief
Weten jullie of bepaalde ovulatietesten extra nauwkeurig een zwangerschap aangeven of heb je bij elke ovulatietest dezelfde kans dat hij aangeeft zwanger te zijn?
Een ovulatietest is nog steeds geen zwangerschapstest, en hoeft dus geen zwangerschap aan te geven. Betrouwbaar is het niet, want bij mij was elke test positief voor nod van de ovu, en elke zw test nega. Bij deze zw was hij negatief en zw test positief. Absoluut niet betrouwbaar dus.