Misschien zit ik mezelf wel onnodig gek te maken, want volgens mijn gynaecoloog heb ik helemaal geen eisprong. Ik heb echter telkens tussen 2 menstruaties in een periode ontzettend veel buikpijn, gevoelige borsten, last van misselijk zijn, veel slijm e.d., en zo'n 3 weken daarna word ik ongesteld, dus ik geloof zelf heel graag dat ik wél een eisprong heb, alleen niet zo vaak Nu houd ik op m'n telefoon al een paar maanden bij wanneer ik ongesteld word, en die app rekent dan voor me uit wanneer, volgens mijn cyclus, m'n volgens menstruatie zou zijn en ook wanneer m'n eisprong ongeveer zou moeten zijn. Nu ben ik volgens m'n app van 11 t/m 15 mei heel vruchtbaar, en zou m'n eisprong op 16 mei moeten zijn. Nu heb ik ook last van wat ik hierboven al zei; buikpijn, gevoelige borsten, misselijkheid.. Ben al een paar dagen ovulatietesten aan het gebruiken, maar het streepje is echt heeeeel licht, en dat blijft het. Vorig jaar heb ik ook ovulatietesten gebruikt, en toen werd het streepje steeds iets donkerder, als m'n eisprong dichterbij kwam, maar ik hoor ook wel eens dat een ovulatietest ineens hartstikke donker kan zijn.. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Werden ze bij jou steeds donkerder, of had je ineens een knaltest?
Hoi Shaddixxx, Dit is mijn eerste ronde met ovu testen. Ik begin met een tuur streepje en die worden steeds duidelijker tot ie ineens knalt. Ook lees ik wel dat er bij meiden gewoon ineens een knal test tussen zit en dus een korte piek hebben. Alles is mogelijk volgens mij. Groetjes, Angie
HIer wisselend. Soms het een soms het ander. Maar met ovutesten kun je geen eisprong garanderen hoor, daarvoor zou de gyn bloed moeten prikken. Ovutesten geven alleen een LH piek aan. De LH piek kan ook voor kwaaltjes zorgen dus zegt niets over een eventuele eisprong. Neem aan dat als je gyn twijfelt aan je eisprong dat hij er ook onderzoek naar doet?
bij mij knalde hij meestal van de ene op andere dag zonder echt op te lopen hier testen van 2 maanden om een beetje een beeld te geven hoe het bij mij ging
Ik heb PCOS. Nu las ik net ook dat je met PCOS sowieso vrij weinig met ovulatietesten kunt, omdat een LH piek dan lang niet altijd een ovulatie hoeft te betekenen.. *zucht* Nouja, hopen kan nooit kwaad, denk ik dan maar. @De rest; Bedankt voor jullie reacties, in een 'normale' situatie zou het dus allebei kunnen..
Hier loopt ie ook niet rustig op, de ene dag is mijn streepje donkerder dan de andere dag omdat het het LH kan schommelen. En dan ineens een knaller. Misschien is temperaturen wat voor jou? Dat geeft in elk geval een beeld of je een eisprong hebt gehad
Maar heeft hij dan ook bloedonderzoek gedaan ? Ik heb enorm veel follikels dus overduidelijk PCOS...maar wel zelf een eisprong hoor. Alleen met het bloedonderzoek weet je zeker of je wel of niet een goede eisprong heb gehad. Ook bij PCOS kan het beide hoor. Soms had ik oplopende en soms opeens knallers vanuit het niets. Je kan zelf makkelijk er achter komen of je wat aan ovu testen heb. Een hele cyclus lang ovu testen doen en kijken hoeveel pieken je hebt. Als je gewoon 1 piek hebt kun je ze gewoon elke maand gebruiken. En niet alleen als je PCOS hebt kan een LH piek geen ovulatie garanderen, dat is voor iedereen.
Nee, verder helemaal niets. Er werd geroepen dat ik PCOS heb en af moet vallen, en maar weer terug moest komen als dat gebeurd was Zij zei me dat ik op dit moment géén eisprong heb en dat ook niet zal krijgen, en dat de kans op een zwangerschap momenteel echt 0,0 is. Maar goed, ik lees op internet, en hoor van anderen, dat je ook met PCOS best een eisprong kunt hebben, vandaar dat ik niet volledig op m'n vorige gyn vertrouw, en geloof dat ik wél een eisprong heb. 19 juni gaan we naar het Geertgen, maar toch is er die hoop dat het zónder medische hulp lukt, voor die tijd.. Je weet maar nooit, toch?
Nou ik had bij mijn eerste cyclus analyse een top eisprong ! In de eerste ronde clomid helemaal niets ! Dus zolang ze het niet gemeten hebben zou ik ook niet zomaar zeggen dat je geen eisprong hebt hoor. De echo zag er bij mij waardeloos uit en de fert arts verbaasde zich over mijn mooie waardes. Heel veel succes in het Geertgen ! Over het afvallen zou ik ook zeker hulp zoeken bij een dietiste. PCOS is niet zomaar iets en komt helaas met een hoop nare risico's. Ik at helemaal niet slecht maar was stiekem door die hormonale disbalans toch aangekomen. Klein beetje hulp van dietiste en zo weer op een gezond BMI. (van 27 naar 24).