je eisprong missen met ovulatietest???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door muisje14, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Kun je je eisprong missen met een ovulatietest?

Wanneer je eisprong nadert dan geeft de ovulatietest positief aan, maar stel dat dat punt op 20.00 uur van de dag is (LH piek) en je heb 's morgens om 10.00 uur getest en de dag erna weer rond dat tijdsstip. Dan heb je eigenlijk geen piek gezien.

Ik zit nu op dag 20 van mijn cyclus. Ik heb sinds gisteren een lichte streep en vandaag ook. Nu voelde ik gisteren wel vanalles rommelen en steken in mijn onderbuik. Ook vandaag voel ik dit. We hebben maandag en gisteren geklust en zijn van plan om dit gewoon om de dag te doen.

Heeft hier iemand ervaring mee? Dat je je ei gemist hebt met ovulatietest?

x Linda

Ps: Ik temp niet. Heeft weinig zin met al een kleine waarvoor je soms toch echt je bed uit moet.

2. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi hoi,

Ik heb in sept ovulatie testen geprobeerd, ik zag niks. Ik teste 1x per dag. Las hier dat sommige 2x per dag testen.
    Ik werd er erg onzeker van en ben afgelopen maand begonnen met temperaturen. Ik zag duidelijk dat de temp omhoog ging (ovulatie) ...en hebben om de dag geklusd. Ik zou zeggen klus nog ff door om de dag en wie weet heb je straks een mooie positieve test in handen.
    Heel veel geluk meid, groetjes Lilly

3. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    Hey meiden:)
    nou las ik in een ander topic hier van 2 dames dat ze hun nod hebben op 20/21 en duidelijk hun eisprong hebben gevoeld op 6 november, maar ik heb ook mijn nod op 21 en heb mijn eisprong (denk ik) gevoeld s' nachts maandag 9 nov. (flinke steke rechterkant en zeer pijnlijk tijdens het klussen:$!!) ook had ik ovu testjes gedaan, en er kwam een duidelijke 2de streep maar was niet donkerder dan de controle streep. ik denk omdat ik maar 1 ovu test per dag deed ik de top piek net heb gemist. kan het dan wel kloppen dat ik mijn eitje die dag heb gehad?? word nu best een beetje onzeker want dadelijk had ik heb ook eerder ( maar niets gevoeld) en heb ik hem helaas moeten missen.. de calculatoren op internet zeiden dat ik hem de 11de nov zou hebben. maar is dus iets eerder geweest!
    nou pff heel verhaal, maargoed daar is dit forum voor om je verhaal kwijt te kunnen hahahah

liefs Zeemeermin

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als ik jou was zou ik gewoon nog even door testen tot je streepje duidelijk weg is.
    Mijn eerste ronde had ik namelijk 2 dagen een vaag lijntje en toen was hij er toch ineens duidelijk.
    Zodra ik een vaag lijntje signaleer ga ik 2x daags testen. Hiermee heb ik mijn pieken gevonden (ronde 1 op dag 18 NM piek, sochtends en de ochtend erna een vager lijntje en ronde 2 op dag 14NM en 15VM duidelijk positief, ook ervoor en erna vager).

Succes ermee!

5. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik gebruikte altijd ovutesten met streepjes maar heb deze keer de clearblu met smiley gebruikt en ik moet zeggen, het kost wat maar dan heb je ook wel een duidelijke smiley die aangeeft dat je eisprong eraan komt. Voor mij geen streepjes testen meer maar gewoon die met de smiley. Mijn ei was nu een week later doordat mijn cyclus afweek ivm mislukte ivf poging. Ik had dus al een paar dagen hele vage streepjes, de ene dag wat duidelijker dan de andere. Mijn streepjes testen waren op dus die cb gekocht en na 3 dagen testen, had de moed al bijna opgegeven, kwam de smiley. Toen nog even zelf "gevoeld" en inderdaad, vruchtbaar slijm was ook aanwezig dus het klopte. Nu nog een weekje afwachten.

6. muisje14

Mijn streep wordt nu toch echt duidelijker. Ik ben nu ook 2 maal daags aan het testen (sensitest).
    Gisteren kon ik het goed zien en vandaag nog duidelijker. (nog niet zo donker als de controlestreep.

Ik merk wel dat hierbinnen wat staat te gebeuren. Af en toe krampjes en veel slijm.

Gisterochtend geklust en vanavond weer dus daar zal het niet aan liggen. Nu moeten ze het hierbinnen nog even afwerken zeg maar.

x Linda

7. muisje14

Heb gisteren ochtend en avond een ovutest gedaan. Wel donkerder dan voorheen en nu vandaag weer erg licht. Niet DE piek gezien. Gisteren wel 'buikpijn' gehad. Een soort van ongipijn.

Zou dat mijn eisprong geweest kunnen zijn?

8. muisje14

Kan het ook zijn dat je een 'ongeldige' uitslag krijgt als je teveel hebt gedronken en dat je voordat je gaat testen al een keer bent gaan plassen. Bijv 1 uur ervoor. Dan krijg je misschien wel een streep maar niet zo duidelijk als dat je misschien niks gedronken hebt. Snappen jullie het nog?

Het is niet zo dat we pas gaan klussen op het moment dat ik een LH piek heb, maar bent gewoon nieuwsgierig, (we klussen van vang 7 nov om de dag dus daar kan het niet aan liggen)

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Veel drinken wordt voor zwangerschapstesten afgeraden, omdat het beetje HcG wat zich in de urine bevind dan "verwaterd".
    Lijkt mij dat dat ook wel bij ovu-testen is.

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Herkenbare verhalen zeg!

Ik vind het deze keer ook lastig...vorige maand was ik 3 weken ongesteld (of had ik 'gedoe' daar beneden). 4 november werd ik toen echt ongi en omdat ik de laatste 2 keer een cylcus had van 27 was 16 nov. mijn meest vruchtbare dag (en hebben we geklust).
    Maarrrrr ondertussen heb ik ook die ovu testjes gedaan en tot nu toe heb ik wel lichte streepjes, maar geen donkere. Kan het zijn dat ik nu mijn eisprong heb gemist? Ik test toch 2 keer per dag..

:(

11. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik zat eens na te denken, eigenlijk is het toch gek...dat als je een vette posi ovu test hebt bv om 11.30 en de volgende dag is je streepje alweer veel lichter....terwijl je ei binnen 24/48 springt dan zou je toch langer een vetten streep moeten hebben?
    Of ben ik nou gek?

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zo'n test meet de piek...en deze kan bijv ook al plaatshebben gevonden om bijv. 6.30....dus als jij pas om 11.30 test "kan" het zo zijn dat je piek al heeft plaatsgevonden.
    Weet je wat het ook is...iedereen interpreteerd/beoordeeld zo'n streepje naar eigen inzicht. Ik heb wel eens gehad dat ik hem vet dik vond...dacht posi ovu test, maar wat bleek....5 dagen later teste ik nog eens....en toen was ie ineens veel dikker /toen pas positief :$
    Wat dat betr is idd zo'n test met een smiley makkelijker/handiger vind ik.
    Het grappige is dat ik heeeeeeeeeeeeel lang ook die ovu testen heb gebruikt. Onze eerste zw.schap liet 4!:( jaar op zich wachten
    Bij de 2e hebben we het anders gedaan.
    Ik denk persoonlijk dat je beter gewoon (zeker vanaf dag 8 bij een korte cyclus, maar anders vanaf dag 10...) om de dag gemeenschap kunt hebben. Dan kun je je piek ook niet missen ;)

Mirre

Deel Deze Pagina