Calculator richtlijn of zekerheid ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by MSU, Jun 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Hallo allemaal,
    wie kan me uitleggen hoe dit zit:
    We zijn aan het proberen zwanger te worden (zoals bijna iedereen hier) doch mijn vriend is vanwege zijn werk alleen in het weekend thuis.
    Met de calculator heb ik mijn vruchtbare dagen uitgerekend, die -nota bene tot oktober- allemaal midden in de week vallen als hij dus niet aanwezig is.
    Houdt dit per definitie in, dat ik het tot oktober "wel kan vergeten" of is de calculator alleen maar een richtlijn ?
    Het klussen houden we er natuurlijk in, want ervaring baart kunst maar toch !
    :rolleyes:

2. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hoi,

als je vruchtbare periode valt op bijvoorbeeld een maandag of een dinsdag, dankun je altijd proberen om gewoon op zondag te klussen en dan hopen dat het lukt.
    maar het is meer een richtlijn want de calculator weet niet precies wanneer jouw lichaam bijvoorbeeld een eisprong heeft.

veel succes ermee.
    liefs tascha

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij is het ongeveer en kan je niks zekerstellen. Elk lichaam is anders. En zaadcellen kunnen wel een paar dagen blijven leven. Succes met klussen ;)

4. Pip

Pip Actief lid

Jun 15, 2006
    141
    0
    0
    Hi,

Nou, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt....maar niet getreurd hoor. Bijna geen enkele vrouw heeft zo'n regelmatige cyclus dat je tot oktober je eisprong/vruchtbare periode kunt uitrekenen. Als je cyclus eens een dag korter of langer is dan gebruikelijk, dan moet je al weer opnieuw gaan rekenen en verschuift je vruchtbare periode.

Veel succes en plezier met klussen de komende periode!

5. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Het is idd een richtlijn!

Share This Page