ovutesten wie helpt?

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    ik had idd. in de voormiddag getest, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen positieve ovu. test gehad. Morgen zou officieel mijn eisprong zijn dus ja het kan nog steeds.
    Had trouwens de bijsluiter gelezen ;) .

Maar denk dat je inderdaad altijd licht test als je het bijhoud in je vruchtbare dagen, of je moet natuurlijk precie3s op je "ei" dag testen.

thnx.

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    op die van cb na wordt er doorgaans geadviseerd om in de middag of vroege avond te testen, als je 's ochtends test kan dat de test beïnvloeden omdat je altijd LH in je lichaam hebt en je ochtend urine het meest geconcentreerd is...

het kan ook nog zo zijn, dat je LH piek 's nachts is en je deze eigenlijk mist, maar als je een duidelijke controle en een bijna net zo duidelijke test die weer lichter wordt kun je er van uitgaan dat die dan als positieve test geld omdat je je piek die waarschijnlijk 's nachts is geweest en weer aan het teruglopen gemist hebt.....

doorgaans heb je vooraf aan je positieve ovu test (dipsticks tenminste) lichte test streepjes die steeds donkerder worden, worden ze weer lichter heb je toch je een positieve test gehad alleen heb je je piek gemist...

succes

3. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Mijn kortste cyclus was 28 dagen dus morgen zou ik mijn eisprong moeten hebben (ga ik nu van uit).
    Mijn man werkt tot vannacht 02.00uur denk dat ik mijn wekker zet hihi :).

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    succes... :)

5. Niet meer actief

Hoi ik heb weer een test gebruikt en nu was het streepje iets duidelijker. Wanneer nu weer testen? komt je ei er dan aan? wie help?
    Moet hij pats boem echt super duidelijk zijn?
    jennie72

6. Niet meer actief

niemand?jammer
    jennie72

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    gewoon elke dag testen tot je ziet dat je een duidelijke ovu test hebt...

soms is je 2e streepje net iets lichter dan de controle, en is de dag erna het streepje weer lichter ook dan heb je een positieve test want dan heb je waarschijnlijk je LH piek gemist..

dus waarschijnlijk zal jouw streepje morgen weer iets donkerder zijn of net zo licht van kleur als vandaag, maar in ieder geval doortesten tot je denkt nu is ie positief, meestal heb je geen 2e streepje, tenzij je dichterbij je ei zit dan krijg je aan het begin een licht streepje die met de dag donkerder zal worden...

succes

8. Niet meer actief

Bedankt Smoek, ik zag afscheiding veel en plakkerig. Dus denkt toch echt dat hij er aan zit te komen. Ik kan dus dan wel rekening houden met een cyclus van 30 dagen? :rolleyes: blijven testen dus. Zullen we doen.
    :p jennie72

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    je kunt ook buiten het gebruik van ovulatietesten zelf in de gaten houden of je idd in je vruchtbare periode zit, en dat is door je bmm te voelen en op je slijm te letten, zit je baarmoedermond hoger in je schede en heb je veel of in ieder geval rekbaar slijm dan kun je er van uit gaan dat je in je vruchtbare dagen zit of je nu een positieve of negatieve test hebt dan is het natuurlijk aan te raden lekker te gaan "klussen" ... :)

10. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Misschien ook een aanrader om te tempen? Dan kun je ook inzicht in je cyclus krijgen.

Bij IUI-behandelingen moet ik trouwens 's morgen en 's avonds testen. Wel 's ochtends het eerste beetje urine uitplassen, en pas met de rest van de urine de test doen.

Succes ermee.

11. Niet meer actief

Hoi jaycey nee dat vind ik zo,n gedoe misschien vergis ik me eigen daar mee? we zullen zien wat deze ronde ons brengt. Bedankt he
    jennie72

12. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik ben echt zo bang dat ik mijn ei "mis", had gehoopt dat ik me er niet zo op zou focussen maar het is helaas anders.

Mijn man draait vanaf vandaag 4 nacht diensten en ik ben bang dat ik mijn ei nog niet gehad heb, hoop dat als hij thuis komt (07.30) dat hijn dan zin heeft :rolleyes: .
    Ik moet rond die tijd namelijk opstaan...zucht.

13. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    UUhhm niet hijn :( maar hij offcourse hihi

14. Niet meer actief

Hoi snap er niets van weer een test gebruikt maar weer een licht streepje.
    Heb ik mijn ei nu gehad? ze blijven licht raar hoor :rolleyes: wie weet dit? over een paar dagne nog maar eens doen dan. jennie72

15. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hoi jennie,
    dat kan heel goed hoor gewoon doortesten!
    Ik heb soms weleens 10 dagen lichte streepje gehad voordat die posi werd!

succes nina

16. Niet meer actief

Nina hoi oke maar ik snap niet waarom ik gister dan zoveel afscheiding had echt niet normaal het plakte. Normaal zie ik altijd heel goed wanneer ik een eisprong krijg kun je er draden van trekken, maar nu vandaag weer geen afscheiding raar hoor, snappen doe ik het niet.
    jennie72

17. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    lekker doorklussen meid..

succes nina

18. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jennie,

ik wil je wel aanraden om elke dag te testen. Als je een dag overslaat, heb je kans dat je je eitje mis gaat lopen. Elke dag op hetzelfde tijdstip testen, dat is het beste.

19. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    zoals ik je gisteren al zei meid waarschijnlijk houd je een paar dagen een test met 2 streepjes de donkere controle streep en een lichte test streep die of per dag iets donkderder zal worden (of gewoon licht blijft) tot je LH piek (dat zie je dan echt wel) als ik zelf even reken zoals ik laatst had gedaan zal je tegen het weekend zitten dat je een positieve teste zal hebben....dus gewoon doortesten meid, je ei komt er heus wel aan... :)

en natuurlijk gewoon ook door blijven klussen

20. Niet meer actief

Daar ben ik weer, volgende test gedaan en weer een onduidelijk tweede streepje. Ik snap er niets van zou hij al geweest zijn mijn ei? de contolelijn is wel beter te zien en gister was hij toch beter als vandaag.
    Sorry voor het zeuren maar snap er niet veel van of zou ik gewoon te laat begonnen zijn met testen? :oops: hij zou nou toch beter tezien moeten zijn dan? ik heb er nog maar 1 balen. :rolleyes: nou ja we wachten maar weer af. Klussen doen we om de dag om het ei niet te missen.
    Zit ik nu toch weer aan een lange cyclus 35 dagen?
    jennie72

Share This Page