Ovutests! Wat denken jullie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Hannah85, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah85

Hannah85 Lid

8 dec 2008
    59
    0
    0
    weesp
    Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en lees een beetje wat er te vinden is over de ovulatietesten en wat ervaring hiermee zijn.
    Ik ben 4 maanden geleden gestopt met de pil (na 4 jaar pilgebruik) omdat wij heel graag een 2e kindje willen krijgen! (ons zoontje is nu 4)

Ik heb 4 dagen achter elkaar getest en zowaar waren er strepen te zien! Het was een beetje gokken omdat mijn cyclus niet bepaald soepel verloopt. Ik heb geklust op 7 december en 8 december (6 december helaas niet want ik was die dag ziek en was dus niet bepaald in de klusstemming ;) )
    Ik heb een foto gemaakt van die 4 testen die staat nu in mijn album.
    Wat vinden jullie van de strepen? Zou het een ei geweest zijn of zijn de strepen er nog te licht voor?

Groetjes Hannah :D

2. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    ik denk dat je wel een ei hebt gehad de 2 middelste zijn wel heel duidelijk dus hopen dat je goed geklust hebt?haha
    sterkte en kijken of we goed nieuws van je mogen ontvangen

3. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    die middelste 2 lijken wel positief hoor. Ze kunnen soms niet zo donker uitvallen als de controle streep door bv nog water drinken 2 uur van te voren of plassen 4 uur van te voren. Ik zou wel voor de zekerheid nog een keer ovutest doen vandaag om te kijken of streepje echt lichter wordt.... Succes!

4. Hannah85

Hannah85 Lid

8 dec 2008
    59
    0
    0
    weesp
    Hoi Hummie!

Ja ik doe er voor de zekerheid vanmiddag nog 1 om te kijken hoe die uitpakt.
    Wat een onzekerheid he! Ik word niet goed van mezelf :)

En Michelle, mocht het zo zijn dan hoop ik ook dat we goed geklust hebben ;)

5. Hannah85

Hannah85 Lid

8 dec 2008
    59
    0
    0
    weesp
    Ik heb vandaag nog 2 tests gedaan en weer kwamen er naast de controlestreep 2 roze teststrepen te staan! Ik test nu al een aantal dagen achter elkaar maar de streep word niet veel lichter dus blijft iedere keer aardig roze. Net op de wc beetje roze achtig bloed bij afvegen. Zal ik dan toch ongesteld worden? :(

6. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    hoeft niet hoor heb ik ook gehad en toen paar dagen later testen ik vet positief dus gewoon ff doorgaan...
    tenminste als je nog niet echt zeker van bent dat je een positief resultaat hebt gehad!

7. Hannah85

Hannah85 Lid

8 dec 2008
    59
    0
    0
    weesp
    Ja ik kan nog even doorgaan om te kijken. Ik dacht alleen wel op 6 en 7 december een piek te zien (zie foto in album) omdat toen de strepen wel duidelijker te zien waren!

8. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    sommige hebben 2 keer zo'n piek maar lijkt mij stug dat jij nu nog een ei gsaat krijgen als je over een 11 dagen kunt testen of je nod eraan komt..
    ik denk dat het gewoon even afwachten wordt voor je!
    en de hoeveelste ronde zit je nu?en wat heb je hiervoor gebruikt pil ofzo?

9. Hannah85

Hannah85 Lid

8 dec 2008
    59
    0
    0
    weesp
    Wat me NOD betreft is het niet zeker. Ik heb namelijk geen idee hoe mijn cyclus verloopt. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 13 november en kreeg op 27 november weer een week bloed (geen idee wara dat vandaan kwam) sinds die dagen niet meer ongesteld geweest.

Ik ben 4 jaar aan de pil geweest, Mercilon. Beetje vergelijkbaar met de microgynon geloof ik.
    Ik ben nu 4 maanden gestopt en heb nu 2 rondes getest met ovutests.

10. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    dan kan het zijn dat je nog een beetje aan het ontpillen bent!
    en tijdens of voor de pil wel altijd netjes een bepaalde duur van cyclus?

11. Hannah85

Hannah85 Lid

8 dec 2008
    59
    0
    0
    weesp
    ja voordat ik aan de pil ging was mijn cyclus normaal dus elke 28 dagen wel..Misschien stomme vraag maar als je aan het ontpillen bent is er dan wel een eisprong of dat niet?

12. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    dat lijkt mij wel ik heb geen ervaring met pil en een eisprong hebben daar kan ik je niet mee helpen ik heb mirena spiraaltje gehad..
    en eerste maand geen eisprong en dit is de 2de maand en duidelijk een eisprong gehad.
    eitje getest en gevoeld!
    sorry meis

13. Hannah85

Hannah85 Lid

8 dec 2008
    59
    0
    0
    weesp
    Oke! Nou dan word het gewoon maar even afwachten!
    In ieder geval bedankt voor je reacties :D
    Ik hoop dat het bij jou raak is deze ronde! Succes :D

Liefs Hannah.

14. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    ik hoop het ook en succes verder misschien dat iemand anders met die vraag kan helpen!

15. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik zit in dezelfde situatie. Ik had 6 en 7 december positieve ovu testen en 6 december licht roze spotting.... Ik zat toen op dag 17....

Ik temperatuur ook maar nog geen temp verhoging waar genomen. Vandaag weer een beetje licht roze spotting. Ik twijfel nu ook komt mijn ei eraan of word ik ongi. Mijn vorige cyclus was 21 dagen dus ik vrees voor mijn :evil:

16. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    6 en 7 lijken ze echt positief. dan zou je de 8ste je ei gehad hebben ongeveer. ziet er goed uit!

17. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Komt jouw ongi dan zo snel na je ei? Is het niet gewoon bloed geweest van de eisprong?

Ik denk nog niet je ongi hoor... Ga voor je duimen

18. Hannah85

Hannah85 Lid

8 dec 2008
    59
    0
    0
    weesp
    Heey Aylin!

Stom he? Ik kan er ook geen hoogte van krijgen!
    Net weer naar de wc geweest en dit keer wel wat meer roze op me papier maar nog geen echt rood te zien zeg maar..maar ben toch bang dat morgen :evil: komt :(

Dina: Ik vond 6 en 7 december ook wel op een eisprong lijken! We hebben op die dagen ook wel flink geklust. Ik moet morgen maar even afwachten denk ik?

X

19. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Zoals je kunt zien in mijn album had ik 6 en 7 ook positieve ovu testen maar nog geen temp verhoging :cry: 8 dcember was mijn test negatief en vandaag was mijn test weer iets donkerder.. :(

Vorige cyclus was 21 dagen en vandaag zit ik op dag 20 dus wie weet zeggen de ovu testen niets en word ik ongi....

Ik heb deze maand al 3 maal 2 a 3 positieve ovu testen gehad maar geen eisprong kunnen vinden in mijn temperatuur curve :cry:

20. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik heb deze cyclus meerdere positieve ovu testen gehad maar geen eisprong kunnen vinden in mijn temperatuurcurve. Dus ik weet nog niet of nu mijn ei is geweest. De temperatuur zal het moeten laten zien...

Deel Deze Pagina