Zwangerschapstest positief, bloedtest negatief??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Vogeltje, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik heb sinds woensdag middag 5 positieve zwangerschapstesten gehad 3 kruidvat 2v5, 1 sensitest, 1 matcare. Ze waren allemaal licht positief.
    Netjes binnen de tijd kwam er een roze streeo net zo dik als de controle lijn.
    Vrijdagmorgen laatste kruidvat gedaan en toen naar de ha met alle testen.
    Hij liet wel voor de zekerheid even bloedprikken dus dat meteen gedaan.
    Wordt ik 'smiddags teruggebeld hcg is 0,8 dus onmogelijk zwanger:(
    Ze kunnen alleen niet vertellen waarom mijn testen dus wel posi zijn.
    Heeft iemand dit ooit meegemaakt dat je testen positief zijn maar het bloed negatief????
    5 keer een vals positief bij 3 verschillende vind ik namelijk wel heel veel en erg gek

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat klinkt wel heel erg gek!!

3. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    als het hcg 0.8 is ben je toch pril zwanger want normaal zit het onder 0.5 en da ben je niet zwanger dus vind het vreemd dat de arts dan zegt negatief

4. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Met 5 ben je pril zwanger............

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja met een HCG van 5 ben je pril zwanger alles onder de 1 is negatief.

:(

6. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Het kan zijn dat het fout is gegaan en dat je dus zwanger was. Ze zeggen altijd als het onder de 1 is dan is het te verwaarlozen. Ik heb nu al 2x een bbz gehad en dan blijven ze prikken tot het echt onder de 1 is. Dus ik denk dat het helaas heel heel vroeg is misgegaan bij je.

Sterkte xxx Joyce

7. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Maar dan had ik toch niet een uur voor het prikken positief moeten testen met urine als ik wel zwanger was geweest?

8. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Er zit toch 0,8 hcg in je lijf en ik heb van meerdere meiden gehoord hier op het forum dat je hcglevel in bloed en urine kan verschillen. Of dit waar is weet ik niet hoor. Maargoed ik neem aan als het hcg stijgt dat je over een paar dagen een duidelijkere test moet hebben of een nega test. En anders volgende week toch nog een keer bloed laten prikken.
    xxx Joyce

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 0,8 in je lijf heb je echt geen positieve urine-test!
    Ik kan het ook niet verklaren, maar dit is duidelijk 'niet zwanger'.
    Ook geen rare ideeen laten aanpraten dat een prille zwangerschap verkeerd is gegaan, want als dat het geval was geweest dan hadden ze ook nog een rest hcg in je bloed moeten vinden.

Wat een verwarrende toestand! Sterkte meid!

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, maar misschien is het niet helemaal te vergelijken...
    Ik heb altijd begrepen dat ze in je bloed sneller kunnen zien of dat je zwanger bent en dat je dat met een reguliere thuistest kan. Zodoende heb ik een keer (toen ik zwanger was van mijn eerste kindje) een bloedtest laten doen. De huisarts gaf toen aan dat ie negatief was. Exact een week na de bloedtest was ik nog steeds niet ongesteld en heb ik een thuistest gedaan en wat bleek: ik was hartstikke zwanger. Op het moment dat ik die bloedtest liet doen was ik (achteraf gezien natuurlijk) 3w5d zwanger en toen ik die thuistest deed 4w5d zwanger.

Maar goed wat ik al zei, ik heb dus eerst een bloedtest laten doen (toen ik dus al bijna 4 weken zwanger was) en daarna pas een thuistest...

11. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    merah dat is niet waar dat hoeft niet. Ik heb 1x een mk gehad ik kreeg vroege echo was idd zwanger, maar korter dan ik dacht positest. week later was alles weg had het lichaam het zelf opgelost. ook nega test. Alles kan volgens mij een vrouwenlichaam is onvoorspelbaar.

12. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Bij mijn zoontje was ik ook overtijd en had een nega bloedtest (werk op een laboratorium dan gaat dat makkelijk) 4 dagen later een nega urine test en 2 dagen daarna een posi urine test. Hcg kan dus snel stijgen.
    Misschien hebben deze testen een voorspellende gave;)

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

kan het niet zo zijn dat je posi getest hebt en dat het toch mis is gegaan? want hcg verdwijnt niet 1,2,3 uit je lichaam.

Wat een verwarrende situatie meid.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    vogeltje, ik bedoel, als je op dezelfde dag een urinetest doet en die is 'positief' en op die zelfde dag zegt een bloedtest negatief, dan kan dat echt niet.

Wel vervelend zo'n situatie...

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    foutje in t lab misschien???

ik zou gewoon nog een paar keer testen komende dagen.. dan merk je het vanzelf.. je testen worden of donkerder of er is niets meer te zien..

Maar wat een vervelende situatie.. alsof een zwangerschap en/of zwnager worden al niet onzeker genoeg is..pfff...

16. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Merah je hebt ook helemaal gelijk dat is ook onmogelijk en dat maakt het dus verwarrend. En als laborant geloof ik natuurlijk eerder die bloedtest maar dat verklaard de rest natuurlijk niet.
    Raak zo wel een beetje het vertrouwen in thuistesten kwijt.

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Als je zelf laborant bent kan ik t me vorostellen dat je daar op vertrouwd.. ikzelf heb daar niet 100% vertrouwen in.. ook niet in thuistesten trouwens, maar goed.. 1 van beide klopt niet iig.. en dat 3 verschillende merken positief zijn pleit toch voor positief...lijkt me..

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vogeltje ook laborant?
    Ik ook!
    Werk in het UMC Utrecht...

Tja, hierdoor denk ik ook dat de labtest toch echt betrouwbaarder zou moeten zijn (mits geen monsterverwisseling oid natuurlijk)

19. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik Bernhoven Veghel.
    Maar heb me voorgenomen om pas weer vrijdag te testen als ik niet eerder ongie wordt.
    In princiepe kan natuurlijk elke test misgaan in het lab kunnen fouten gemaakt worden en een thuistest kan ook misgaan. Het is alleen jammer als het op deze manier is want het doet emotioneel wel iets met je.

20. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb ook al eens een lichte vage test gehad en niet zwanger.
    ik laat regelmatig bloed prikken en heb ook altijd iets van hcg waarde, volgens mijn gyne zijn er vrouwen die een bepaalde hoeveeltijd hcg hebben en drm niet zwanger zijn, volgens haar word pas vanaf 5 gesproken van een 'zwangerschap', dan nog kan het vroegtijdig mis gaan

Deel Deze Pagina