Nee sorry, ik vind het niet leuk. Het doet me denken aan het kruid (of wat is het?) dat een van de drie Wijzen uit het Oosten meebracht voor het kindje Jezus. Ik zou er Mirte van maken. (Of Mirthe, Myrthe, Myrte - hoewel ik persoonlijk de eerste schrijfwijze het mooist vind).
Oh! Haha, daar heb ik nog nooit van gehoord! Heb de naam ookal opgezocht qua betekenis maar dat kwam ik ook nergens tegen!
Ik denk inderdaad ook aan goud, wierook en mirre... Verder is het wel een hele leuke naam qua klank, maar ik denk dat veel mensen die associatie hebben
Goud en wierook waren de andere twee geschenken aan het kindje Jezus. Niet zo gek hoor, dat ze Mirre in een adem noemt met goud en wierook.
Hahaha, sorry, grappig dat je dat niet wist. Ik moet er ook meteen aan denken, maar vind het desondanks wel een leuke naam!
Nou, ik wist het ook niet, eerlijk gezegd Maar ik heb het net even opgezocht: Mirre - Wikipedia - interessante dingen staan er, he! Maar nu ik weet dat Mirre symbool stond voor lijden en dood vind ik de naam toch een stuk minder geschikt voor een kindje Mirte is wat dat betreft al beter Mirte - Wikipedia (dat is dan tenminste nog een gelukbrenger ) , maar de naam Mare (zee) vind ik dan nog mooier, omdat ik dan aan weidsheid, grootsheid e.d. denk Miray (eerste dagen van de nieuwe maan), Mira (vrede, wereld, zee, voorspoed), en Marize zijn misschien ook nog een idee Veel succes iig
Ja dat lijden en dood las ik net ook! Yak! Ergens anders vond ik deze; Mirre is een Herbreeuwse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `Vroeger een van de kostbaarste dingen`.
Ik vind Mirre een leuke naam! Betekenissen let ik niet op.. (Marre, Mira/Myra, Mirja, Mirthe/Myrthe, Mare(n), Marise/Marize, Marli / Marlie, Mirle, Merle, Myrna ook leuk )
Mirre was inderdaad een kostbaar goed vroeger, zie Mirre - Wikipedia Het werd gebruikt om koningen te zalven ed, wat dat betreft juist weer erg mooi voor een kindje