Ow jee, hoe pakken we dat aan?!?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Blub69, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hoe ga ik dit vertellen aan mijn werkgever??
    In juli 2009 raakte ik zwanger van ons eerste kindje. Op mijn werk was men er niet zo blij mee; na mijn zwangerschapsverlof ben ik voor 50% in de ziektewet gegaan. Nu, 2 jaar later, ben ik weer 2 weken voor 100% aan het werk. Mijn bevalling heeft mij gedeeltelijk minder valide gemaakt, maar na 3 operaties kan ik weer een normaal leven gaan leiden.... In de ogen van mij en mijn man, hield dit ook een tweede kindje in. Aangezien ik nog mijn zwangerschapskilo's meedraag van de eerste zwangerschap, dachten we dat het niet meteen raak zou zijn... maar gelukkig, was het wel meteen raak!!! :D
    Maar ik heb het niet meer naar mijn zin op mijn werk, teveel spanningen en teveel negatieve ervaringen. Ik zou dan ook het liefste willen stoppen, maar dat kan financieel nog niet.... Wanneer en hoe zal ik nou gaan vertellen dat ik zwanger ben van ons tweede wondertje???? :(:(:(

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wanneer: Ik zou dat zelf pas na een goede echo doen. En hoe; als je begint met de mededeling: Ik heb een nieuwtje te vertellen waar ik enorm blij mee ben en dankbaar voor ben dat het eindelijk zover is, we verwachten weer een kindje!! SMILE! Komt dat heel anders over als "Ik ben lang ziek geweest, dat is lastig geweest voor mijn baas, en nu ben ik alweer zwanger....Twijfel..."

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Zo zou ik het ook brengen inderdaad.
    Je bent er toch blij mee? Dat het voor je werkgever minder leuk nieuws kan zijn dat snap ik. Maar als je dat mee had laten tellen dan had je nu toch ook nog niet geprobeerd zwanger te raken?

Dus gewoon trots vertellen (rond de 12 weken) en genieten!

xxx

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Inderdaad tot in ieder geval een goede echo wachten!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap
    :D

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gefeliciteerd meid!
    Ik zou het ook pas na de 12 weken vertellen dan heb je toch meer zekerheid!

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wachten tot een goede echo en dan indd zoals hierboven al is aangegeven. Tja en hoe je werkgever erop reageert...dat kan niemand zeggen. Het feit is alleen dat hij/zij het er mee moeten doen. Ze snappen toch ook wel dat je je niet voor de lol ziek meldt en al die operaties hebt moeten ondergaan?

Succes en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap !! xx

7. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik zou het ook idd na 12 weken vertellen.

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Afgelopen maandag kwam mijn werkgever met de mededeling dat mijn arbeidsovereenkomst ontbonden gaat worden ivm bedrijfseconomische redenen. Ik ben de enige die ontslagen gaat worden.... Heb toen maar verteld dat ik zwanger ben, hij was daar op zijn zachtst gezegd niet blij mee. Ze hebben nu een voorstel gedaan, maar nergens wordt gesproken over mijn zwangerschap. Onze advocate is de zaak nu aan het bekijken....

Deel Deze Pagina