5 weken zwanger maar voel nog niks..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door RoAn1981, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Afgelopen woensdag kwam ik erachter dat ik zwanger ben. We zijn enorm blij, maar nog wel heel voorzichtig. Ik heb nl. vorig jaar november een ma gehad, nadat het kindje was gestopt met ontwikkelen vanaf de 6e week. Hier kwamen we bij de 8 weken echo achter. Ik ben toen eind november een curettage ondergaan en pas in februari dit jaar is mijn cyclus weer op gang gekomen. Ik had me stevig vergist in de nasleep van zo'n curettage, wat een gedoe voordat je weer verder kunt!
    Maargoed, nu dus eindelijk weer zwanger. Ik maak me alleen wel wat zorgen. De vorige keer was ik rondom de 5,6e week enorm misselijk. Echt zo ziek, niet normaal meer, ik kon niet werken, alleen maar lamlendig op de bank liggen. Nu hoop ik natuurlijk niet dat dat weer gebeurt, maar ik voel eigenlijk helemaal niks en daar maak ik me dan ook weer zorgen over...Ik heb af en toe wat krampjes in mijn buik, maar geen grotere borsten of misselijkheid, of andere klachten. Ik ga morgen met het zh bellen, wanneer ik voor de 1e echo mag komen.

Herkennen andere meiden dit? Dat je nauwelijks symptomen hebt en je daardoor zorgen maakt?

2. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    ik herken het helemaal!
    ik kan ook niet wachten tot ik voor de eerste echo naar de verloskundige mag en ik ook echt zelf kan zien en horen dat het goed gaat met het kleintje!
    het is zooo veel fijner als je het kleintje kan voelen.. dan weet je zeker dat hij of zij er nog is!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!!

Ik heb ook alleen maar lat van mijn borsten,en ook niet heel de dag.
    Verder geen kwaaltjes op was stemmingswisselingen na.
    Ik ben dan ook steeds bang en denk dat veel aan mijn mk.

Ik krijg woensdag een echo en ben dan 6wk.
    Hoe weet jij dat je al over de 5wk bent?
    Je weet pas dat je zwanger bent dus ik denk dat je pas rond de 4wk zwanger bent.
    Dus als je belt voor een echo kan het zijn dat er nog niks of weinig te zien is!

Ik weet de precieze conceptie door ovutesten en mijn NOD.
    Ben benieuwd of ik goed gerekend heb!

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Gelukkig ben ik niet de enige..
    Volgens mij klopt de berekening dat ik ongeveer 5 weken ben wel redelijk goed hoor. Ik weet sinds vorige week woensdag dat ik zwanger ben, ik had dinsdag ongesteld moeten worden, en mijn laatste menstruatie was op 10 april. Dus dat klopt dan toch wel ongeveer?

5. Elisse

Elisse Lid

29 jan 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal. Ik heb in feb een miskraam gehad en die zag ik helemaal niet aankomen. Ik voelde me toen ook op en top zwanger en had last van elke zwangerschapskwaal die je je maar kunt bedenken. Nu heb ik helemaal nergens last van, ietwat wat gevoelige borsten maar lang niet zo pijnlijk als bij mijn mk. Ik ben ook vreselijk bang dat het weer fout gaat. Heb vanochtend de vk gebeld en ik mag volgende week voor een eerste echo. Ze zei dat als ze eerder een echo zou maken het allemaal nog zo onduidelijk kan zijn dat je daar misschien nog onzekerder van wordt.
    Weet je al wanneer je voor een eerste echo mag?

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dat ligt eraan wanneer je je eisprong gehad hebt.
    Sommige dames hebben een cyclus van 40dg.
    Als zij dan positief testen wil dat niet zeggen dat ze al over de 6wk zwanger zijn!
    Vandaar dat ik zeg als je een echo krijgt je niet moet schrikken als je veel minder ver zwanger bent.

Op het moment dat je positief test ben je "2wk zwanger" vanaf de bevruchting.
    Die andere 2wk krijg je er gratis bij,snap je het een beetje?
    Ik leg het Mss moeilijk uit Hahaha

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Vandaag was ik net te laat met het bellen van het zh voor een afspraak: ze zijn tot 17 uur telefonisch geopend maar om 16.50 uur hadden ze al het bandje erop :(

Ja, echt zeker weten hoe ver je bent weet je natuurlijk pas als je een echo hebt gekregen, maar ik weet dat mijn cyclus tussen de 28 en 30 dagen zit, en ik weet ook precies wanneer mijn eisprong was, doordat ik ovulatietesten heb gebruikt. Maargoed, we zien wel!

8. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    He dames, ik wil me er ook even in mengen :)
    Ik weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben, ik had een knaltest een dag voor mij.,NOD met middagurine.
    Nu heb ik ook weinig klachten, wel iets vollere borsten, ik heb het wel 1 a 2 x op een dag dat ik wat heftige bandenpijn heb, zo'n zware ongi gevoel zeg maar, ben dan af en toe bang dat het een mk wordt :(
    Herkent iemand dit? Ik weet niet of ik er de vk voor moet bellen, ben er zo onzeker in!

9. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Hier ook zeer weinog tot geen klachten, als ik anderen hoor mag ik niet eens "zeuren" over af en toe een steekje en af en toe 5 min misselijk.

Ik vind het ook vreemd hoor, net nog een test gedaan en die knalde weer, even paars als de controle. Misschien moeten we gewoon blij zijn het zo goed gaat!

10. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Hallo allemaal,

Het enige waar ik last van het zijn pijnlijke borsten en dan ook echt heel erg pijnlijk... met lopen, met alles doen ze zeer, met slapen s'nachts als ik me omdraai, maar goed als dat t enige is....liever dat dan de hele dag misselijk...

Ik ben ook bang voor mk maar dat is ook omdat het eind feb mis is gegaan, maar die voelde ik wel een soort van aankomen, had namelijk al een aantal dagen bijna geen pijnlijke borsten meer, bij deze zwangerschap doen mijn borsten veel meer pijn en heb een meer een opgeblazen gevoel na t eten(lijk af en toe wel 4mnd zwanger na t eten, haha)...

Mag wel voor een vervroegde echo omdat t de vorige keer fout is gegaan, maar ga bijna met vak dus dat doe ik daarna denk ik(dan ben ik bijna 8 wkn)

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb ook bijna geen klachten, wel akelig maar ik denk dat alles wel goed is, soms heb ik iets, een minuut lang ofzo, of smorgens pijn aan men borsten, eventjes
    gisteren was ik misselijk, wel 3minuten lang, oo wat was ik blij, een symptoom haha

12. brabantmeisje

15 nov 2009
    15
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb ook bijna geen klachten. Alleen heel erg moe en ik had gisteren voor het eerste in mn leven een bloedneus! Het schijnt er allemaal bij te horen, heb ik gehoord.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom zou je klachten moeten hebben? Zwangerschap is geen ziekte. Ik heb de eerste 12-13 weken bij de tweede nergens last van gehad (ja vanaf de 11e week kreeg ik mijn broeken niet meer dicht).. heerlijk toch?

wees toch blij.. heel wat beter dan kotsen de eerste 20 weken doorbrengen en ziekenhuisopnames hebben of nóg erger..bloedingen.

14. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik ben blij te lezen dat er meer mensen zoals ik zijn..Ik ben zeker blij dat het tot nu toe zo goed gaat, hoop dat het zo blijft!

15. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou zegen geniet van elke moment dat je klachten vrij bent , ik ben namelijk tot 7 weken klachten vrij geweest en toen tot week 15 alleen maar misselijk en moe , nu gaat het redelijk maar de volgende klachten van maagzuur en bandenpijn dienen zich al weer aan ...
    kortom klachten zegen niks over een zwangerschap sommige mensen komen de eerste tijd hun bed niet uit en andere gaan fluitent door de zwangerschap heen !

16. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey,

ook ik ben zeer gelukkig dat ik nergens last van heb. Natuurlijk merk ik aan mijn lichaam dat er energie gebruikt wordt voor het ontwikkelen van een kind! Maar hey, mij hoor je niet zeuren! Ik ken mensen die aan de sonde voeding hebben gezeten 9 maanden lang!! Dus wees blij dat je je zo goed voelt! En geloof me, je gaat verder in de zwangerschap echt wel voelen dat er wat in je buik zit! geduld dames, geduld!!

Liefs!

17. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Bij mij komt het denk ik vooral door het feit dat ik bij mijn eerste zwangerschap zo ziek was..Ik merk dat ik er bijna op zit 'te wachten'. Maar ik voel me echt prima! Probeer er maar niet te onzeker van te worden..

18. rietjuhhh

rietjuhhh Nieuw lid

28 mei 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een test gedaan gister was positief,ik was alleen erg moe en nog steeds en heb trek in ijsjes en fruit..borsten zijn gevoeliger en tepels donkerder. Pijn in onderbuik (steken) geen misselijkheid enzo,maar misschien komt dat nog wel k voel me verder nog niet zwanger zoals bij mijn eerste kindje

Deel Deze Pagina