pfff dat gezeik als je gewoon ergens met je hond loopt

Discussie in 'De lounge' gestart door Pandora, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ben net terug van een wandeling met de hond. ik liep langs een plek waar 2 jonge gasten de planten van de gemeente aan het snoeien waren. Nou ik kreeg me toch ineens een bek van die gasten :$:$:$ hoe ik het in mn kop haalde mn hond daar uit te laten :( nou, mn hond plaste of poepte op dat moment niet, en liep gewoon aangelijnd en ik was notabene onderweg naar een uitlaatzone zonder aanlijn,- en opruimplicht
    ze liepen te dreigen met politie bellen en weet ik wat niet meer..en liepen me een beetje dreigend achterna, een met telefoon aan zn oor net of ze iemand gingen bellen
    Nou toen kreeg ik ter plekke een enorme hormonale uitbarsting :)
    ik liep daar gewoon alleen maar met mn hond :x ik denk dat ik nu in ieder geval bekend sta als zwanger viswijf :D
    wat ik allemaal gezegd heb weet ik niet meer precies, maar erg aardig was ik in ieder geval niet :):):)
    Jeetje, moet je tegenwoordig al zo'n bek krijgen als je gewoon met je hond op straat loopt :(
    Die uitlaatzone is vanuit ons huis best een eind lopen...moet ik er met de hond naartoe vliegen ofzo :(:(:(
    ik zit nu echt te koken op de bank, ben in staat om nog even terug lopen...of de gemeente te bellen om een klacht indienen :x

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, dat laatste zou ik zeker weten even doen! Aso's....!
    Ik zat me tijdens het lezen van je verhaal ook af te vragen hoe ze dan verwachten dat je met je hond op een uitlaatstrook terechtkomt. Met je toverstaf ofzo..? Lijk je misschien op Hermelien? ;)

Adem even diep in en uit en bel daarna de gemeente. Dit kan echt niet.

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Nou ik zou in dit geval aangifte doen van bedreiging. Is wel een hele lichte dan en ze zullen er niet oor gestraft worden maar alleen al om een punt te maken.

4. Locusta

Locusta Niet meer actief

Wat idioot dat ze je op die manier benaderden! :$ Ronduit asociaal!

Ik zou eigenlijk ook gelijk de gemeente(lijke plantsoendienst) opbellen en een klacht indienen. Je reageerde misschien zelf ook niet helemaal netjes, maar die mensen hoeven je niet zo te benaderen als er geen aanleiding voor is! (bovendien heb jij een excuus voor je hormonale uitbarsting tijdens de zwangerschap, hebben zij dat ook? :p)

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja ik zei ook al tegen ze, hoezo mag ik hier niet lopen, mn hond doet niks....dus moeten jullie me maar eens vertellen wat ik verkeerd doe
    want wie zegt dat ik mn hond hier laat poepen ( midden op een parkeerplaats :( )

ademinademuitademinademuit :D:D:D

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    :D:D Lekker voor ze! Maar oooh wat kan ik me je gevoel goed voorstellen! Word al boos bij het lezen van je verhaal alleen al! Goed dat je van je af hebt gebeten!

7. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Daar zou ik ook niet rustig bij blijven... Je mag toch overal met je hond aangelijnd rondlopen tenzij uitdrukkelijk verboden?

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh jeetje,ik had laatst het tegenovergestelde, een vrouw liep hier achter ons huis gaat ze gewoon zonder blikke of blozen die hond daar bij de schuttingen poepen, ik was zo in shock ik durfde ook niks te zeggen, bang dat ze die hond op me aflaat ofzo, die vrouw zag erook niet normaal uit net alsof ze was weggelopen van een gekkehuis

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ze hadden zeker net met hun handen in de hondenstront zitten graaien:D.
    Maar ik zou ook een klacht indienen hoor, stelletje aso's. Mogen we tegenwoordig niet meer me honden op de openbare weg komen ofzo:(

10. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    @Hamish50: zoiets had ik hier laatst ook. Ik ben even naar buiten gelopen om mevrouw een poepzakje aan te bieden. Toen haalde ze met een rooie kop zelf een zakje uit haar jaszak:x, wat een doos joh. Kleine moeite om het even op te ruimen...

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nou...ik geloof dat ik er na mn uitbarsting ook uitzag als iemand die was weggelopen uit een gekkenhuis :D:) of uit een circustent, want ik denk dat mn gezicht alle kleuren van de regenboog had :D

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hadden laatst een 'buurman' die z'n hondje pal voor ons tuinhekje liet poepen. Toen hij zag dat wij hem samen vanaf de bank strak aan zaten te kijken, zag je 'm zuchten en kwam er een zakje tevoorschijn :D Als hij het had laten liggen, was ik er zeker achteraan gegaan.

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder

Och dat gebeurt hier dagelijks en leuk door de mede buurt bewoners...lekker als je een keertje buiten wilt eten of stel je voor dat je ind e zomer eens gewoon buiten wilt zitten....pffft stank dat er van het veld naast ons huis vandaan komt.
    En daar mag je niet eens uitlaten of los latenlopen maarja de gemeente plant er gewoon een afvalbak neer met zakjes en iedereen denkt dat het wel mag terwijl er een groot bord staat met dat het toch echt niet mag...echt zo vies!

Als ze het netjes opruimen vind ik het niet eens zo'n probleem maar dat doet hier dus maar 1 man,de rest van de 50 mensen die hier op een ag langs komen dus niet...
    Begrijp me niet verkeerd ik heb zelf 2 honden maar daar heeft niemand last van.
    Ze doen het in de tuin en dat word iederedag netjes weg gehaald.
    Doen ze het ergens anders dan heb ik altijd zakjes bij me en word het netjes opgeruimd wel zo sociaal vind ik zelf...

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    in zo'n geval vind ik dat ook helemaal terecht, en mag er ook zeker iets van gezegd worden en als ze dat op zo'n moment tegen mij zeggen, dan verander ik ook niet in een heks :D
    ik zeg niet dat ik het altijd netjes opruim....mn hond poept wel eens in de struiken langs de weg...nou, daar kruip ik met mn BI en dikke buik echt niet onder om het op te ruimen
    maar kom op zeg, als je gewoon met je hond op straat loopt :x stelletje mafkezen
    ik wou nog zeggen, wedden dat jij na een avond stappen, onderweg naar huis, ook gewoon je leuter in de bosjes hangt als je nodig moet...maar ik had al genoeg gezegd :D

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hahaha nee maar die vrouw had wit haar die aan alle kannten uitstak met hoed en zonnebril;) en ze liep ook heel raar

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha, moet er stiekem wel even om lachen, sorry :)

Maar het is wel vaag... waarom zou je daar niet mogen lopen. Ze zijn vast bang voor honden, welk merk heb je???

@done, oh dat vind ik dus vies... je eigen hond in je eigen tuin laten poepen... Zou ik zelf nooit doen maar goed, het is je eigen tuin ;)

Ik snap trouwens überhaupt niet wat er nou zo moeilijk is aan je hond in bijv de bosjes te laten poepen. Dan heeft niemand er last van...(Behalve mijn zoon die altijd door de bosjes struint maar dan moet ie maar beter opletten :p) Onze hond deed het ook altijd netjes in de bosjes.

Is het nu trouwens een landelijke regel of alleen in bepaalde steden dat je opruimplicht ed hebt? (ik woon groningen)

Overigens heeft gisteren nog iemand zn hond tegen onze nieuwe schutting aan laten zeiken... gatver!

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik loop nu ook raar...een beetje als een gans :D hoed en zonnebril had ik net niet op :D

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

goed dat je dat hebt gedaan, de volgende keer als ik haar zie ga ik dat ook doen, maar toen was in nog niet thuis ik moest langs haar en ik durfde niet om wat van te zeggen, achteraf wel spijt van maarja :):):)

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hahahh maar jij hebt zeker bekkenpijn of niet :D die vrouw liep alsof ze in haar broek had gepist hahahahhhhhhhhh

20. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik loop in de ochtend regelmatig een rondje om ons blok heen omdat de uitlaatroutes 15 min lopen zijn. dan krijg ik ook regelmatig mensen op mijn dak dat ik mijn hond daar niet uit mag laten! ronduit belachelijk want dan mag ik helemaal nergens meer lopen! ik heb vorig jaar al bij de gemeente het een en ander nagevraagd en wanneer ik het netjes opruim mag dit gewoon. Dit doen wij uiteraard altijd! (hoewel dat ook niet voor iedereen logisch is)

maar goed ik trek me er niets meer van aan! weet dat het mag en ik ruim het op dus ze hebben er geen last van!

Deel Deze Pagina