action kadoos

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    heb lang getwijfeld of ik dit topic zou openen maar nu net bij de zoveelste teleurstelling van dochter was ik echt ook verdrietig zelf.
    bang voor reacties die komen gaan als ondankbaar etc. ik ben zelf met niks tevreden dus ondankbaar ben ik zeker niet:)

mijn kinderen vierden gister hun verjaardagsfeest. het was leuk, gezellig, had lekkere hapjes gemaakt en was blij dat er eens een keer niemand af had gezegd.

maar wat ik wel verdrietig vind is dat twee naaste familieleden van mij echt zo flutkadootje mee hadden gebracht. een jurk voor barbie ( nep) en een make up doos. allebei nog geen euro bij de action. begrijp me goed. ik haal zelf ook genoeg bij de action, weet dat het soms niet de beste kwaliteit is en het maakt me verder ook geen reet uit waar het vandaan komt maar jeetje.. die jurk was meteen al kapot. dochter verdrietig. heb hem beetje genaaid maar voor hoelang? het is zo slecht in elkaar gezet. 2 de make up doos. lippenstiftje brak meteen af en mn dochter deed echt voorzichtig. ze heeft meer make up spulletjes en is altijd erg zuinig op haar dingen. helemaal verdrietig. dan denk ik jeetje.... ik koop voor hun kinderen echt altijd leuke kadootjes. pas voor haar dochter ( is al puber) 2 leuke nagellakjes en een leuk douchesetje. en wat krijgen mijn kinderen? gewoon troep:( terwijl mn oudste nog wel hun petekind is. ze hebben het echt niet slecht dus daar ligt het niet aan. familie die we weinig zien hadden juist wel enorm hun best gedaan... leuke kleren, klein doosje duplo. geweldig:):)

nogmaals het maakt me niet uit waar het vandaan komt of de prijs maar zulk flutspul.. vind dat echt jammer. ook nog zoiets... een oom komt met helemaal niets:). tuurlijk... het gaat erom dat ze komen, ik weet het. maar jeetje een kinderverjaardag.. die snappen daar toch de ballen niet van. godzijdank vroegen mn kinderen niks verder. en ook hij weet ik dat hij niet arm is...

van overige visite die we juist helemaal niet vaak zien krgen we geweldige kadoos. leuke kleertjes, duplo, knutselsetjes, doosje playmobil etc. mn meiden hebben een gezellige middag gehad maar vind het nu zo rot dat die spullen allemaal meteen kapot zijn.

nou ja.. ben het nu kwijt denk ik:)

2. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn dochter krijgt regelmatig kleine dingetjes van action, zowel van onszelf als anderen. Maar als het echt om feesten gaat krijgt ze wel grotere cadeaus en geen "troep" die na 2 dagen (of eerder...) al uit elkaar valt. En nee ik ben ook niet ondankbaar, ik vind het alleen wel jammer dat bepaald speelgoed ontzettend snel kapot gaat.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, hier eigenlijk altijd positieve reacties op cadeaus van de action. Dus ik herken het niet.
    Afgelopen vrijdag nog, die vingerlampjes, een ring werp set en een set waarmee je armbandje kan maken.
    Kreeg vandaag nog te horen hoe leuk ze er mee speelde.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Hoe oud zijn jouw kinderen? Misschien heeft het echt te maken met hoe wild/onvoorzichtig ze ermee omgaan. Een kind van 7 speelt heel anders dan een kind van 2.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik zelf koop tussendoor ook bij de action hoor. en sommige dingen zijn wel ok. maar iedereen kent denk ik wel gewoon van die flutspeelgoedjes. hoeft niet van de action te zijn. kan ook bv van zeeman oid. je kunt ook niets verwachten van 1 euro uiteraard. maar ikzelf zou nooit zoiets kadoo geven. dan zou ik nog liever 1 euro voor in de spaarpot geven. hoop dat jullie snappen wat ik bedoel

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    jij snapt me:)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het was voor een meisje van 7 die bij mijn oudste in de klas zit.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, jammer he. Ik krijg ik hier ook geregeld wat van mijn broertjes voor onze kleine dame en vaak halen ze het bij Action vandaan, gewoon zomaar. En echt, er zitten leuke spulletjes bij waar niets mis mee is. Maar nu de laatste 2-3 keren iets gehad dat ook al snel stuk was. Goedkoop was dus duurkoop in dit geval. Ik heb ze ook maar gezegd dit gewoon niet meer te doen, want ze is niet jarig ofzo (straks vind ze het de normaalste zaak van de wereld). Als ze wel jarig is of voor bijvoorbeeld Sinterklaas, zorg ik altijd voor een lijstje waar specifieke dingen op staan. Gelukkig houden ze die dan wel als leidraad.

Misschien kun je de gevers nog vragen om een kassabon? Dan kun je er mee terug en misschien iets anders voor uitzoeken wat beter is.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Koop vaak voor een kinderfeestje dingen bij de action..zijn wel voornamelijk knutselspullen...maar leuke reacties hoor

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

En ik geef liever een paar cadeaus voor een 10 tje dan dat ik met 1 setje playmobil aan kom zetten.
    Sommige dingen zijn inderdaad pruts, net als bij de blokker, maar ik heb genoeg speelgoed waar ze nog steeds heel erg leuk mee spelen.
    Zoals die lampjes bijvoorbeeld, zijn 89 cent of zoiets.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    het gaat dus niet specifiek om de action ofzo hoor. maar gewoon heel goedkoop speelgoed in het algemeen. idd goedkoop is dan duurkoop. en het is toch gewoon jammer dat het al stuk is als het uit de verpakking wordt gehaald. nee ga geen bon vragen. dan voel ik me nog opgelaten ook

12. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Snap wat je bedoel. Action heeft er leuk spul tussen zitten maar sommig spul in echt crap!

Mn dochter(15 maanden) kreeg ook mijn zus een opwind kuiken bij de action weg(voor 3+) die ze binnen een dag kapot had en in de prullenbak lag.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    knutselspullen zijn idd prima

maar aszz: stel dat jij mijn dochter nu die kadoos had gegeven en je zou weten dat het nu al kapot is zonder dat ze er nog maar aan heeft gezeten vind je dat dan zelf ook niet jammer dat ze er dus niets aan heeft:)

plus daarbij mn kinderen zijn met 1 kadoo net zo blij als met 10. ikzelf koop voor sinterklaas ook niet heel veel kadoos. ze vinden het na 3 stuks al niet meer leuk en willen het liefst spelen dan en niet meer uitpakken. maar goed ieder zijn eigen ding uiteraard;)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    oh ik ken het. Mijn schoonmoeder had voor elk kind een bal (zo'n zacht glibber geval met draadjes eraan) met een lampje erin gekocht. De lamp van de bal van mijn zoontje was na 1 keer al kapot en een uurtje later was de bal van mijn dochter leeggelopen (wibra trouwens)

Ligt er ook wel aan wat je koopt, ik kocht er graag boekjes toen ze nog kleiner waren (had ik er ook niet zo'n buikpijn van als het opgegeten werd) en ook de knutselspullen vinden hier gretig aftrek.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Knutselspullen kan je er volgens mij wel goed kopen...

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Hoe zaten de kadootjes verpakt?

Zaten ze nog helemaal in blister verpakt? voordat er kadopapier omheen gedaan is of was het echt los?

Als een speelgoedje nog in de blister zit verpakt, kun je er van de buitenkant niet aan af zien of het snel stuk gaat. en dan maakt de prijs of waar het vandaan komt ook niet uit.

Als het echt een los speeltje is dan kun je voordat je het wil kopen nog in je handen voelen en zien of het tegen een stootje kan.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, maar dat kan ik niet altijd van tevoren weten.
    Zo heeft onze oudste wel Cars autootjes gekregen a 8 euro per stuk die binnen 5 dagen uit elkaar lagen.
    Prutszooi heb je er altijd bij zitten, de intentie is goed dus dikke pech. En er zit gelukkig genoeg leuke, solide dingen tussen.
    Zoals die plastic boerderij beesten, zijn inmiddels al 4 jaar oud dacht ik.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik koop er wel dingetjes maar speelgoed zoals in je beginpost eigenlijk nooit. Inderdaad vooral knutselspullen en hier en daar heb je weleens iets wat leuk is en van kwaliteit.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik snap je gevoel wel hoor. Het gaat ook om de idee denk ik dat ze niet wat meer moeite hebben gedaan om iets 'echt' leuks voor je kinderen te kopen en dan ook nog zo knieperig zijn....bah. En jij zit hierdoor met verdrietige kinderen. Niet leuk dus. :(

Ik zou er een les uittrekken en voortaan 'soortgelijk' spul voor hun kinderen kopen. Heb ook niks tegen de action of zo, maar om nou HET verjaardagskado van mijn petekindje daar te halen wanneer je prima iets anders zou kunnen betalen...het zou niet bij mij opkomen. Te genant voor woorden. :) En dan gaat het mij dus nogmaals niet eens zozeer om de waarde maar meer het 'geen echte moeite doen voor' idee. :)

20. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Mijn zus had er ook vaak een handje van om iedere kinderverjaardag met een tas vol kadootjes van de action aan te komen. Dit was meer het idee van "kijk eens hoeveel ik wel niet geef". Helaas kon de helft binnen een week in de container.

Heb toen op een gegeven moment ook gezegd dat ik liever had dat ze 1 goed kadootje kocht, dan een zak vol troep.

Is toch zonde om voor 25 euro aan plastic te kopen dat binnen no-time kapot is.

Deel Deze Pagina