Hahaha.. dat zei ik laatst ook.. iemand die zn kindje van een maand constant wilde laten staan omdat hij dat graag wilde
Ow dat was ik helemaal vergeten erbij te zetten gister heeft hij achteruit inparkeren geleerd!! Wat een vergelijking zeg! Ja hij is echt groot maar net heerlijk in mijn armen gelegen als mijn kleine manneke. Omdat hij groot is en al veel doet en kan lijkt hij ook echt niet op een baby van 4 maanden
Toen ik je post las dacht ik toch echt dat je kleintje 6 maand zou zijn....Maar zag dat je baby 4 maand is! Maar al lezend kwam ik erachter dat het allemaal mee valt wat betreft je kinderstoel enzo! Jeetje wat een lengte zeg haha! Marin is nou 66 cm en zit al boven het gemiddelde! Maar het gaat idd snel! Heel snel! En wat betreft fruithap! Lekker doen als de kleine het er goed op doet! Staat toch op vanaf 4 maand?En als ze er goed op reageren zie ik het kwaad er niet van in! Wat is dat nou weer voor vergelijking van die autosleutel??????? Leeftijd van autorijden is toch vanaf 18 jaar?Nou een fruithapje vanaf 4 maand!¿¿¿¿¿?????
Eens. Ik wil ook geen discussie starten, iedereen moet het lekker voor zich zelf weten. Maar als jij klaagt dat het te hard krijgt, bedenk ook dat je in dit geval dit voor een gedeelte zelf aanstuurt.
Ow dat was ik helemaal vergeten erbij te zetten gister heeft hij achteruit inparkeren geleerd!! Wat een vergelijking zeg! Ja hij is echt groot maar net heerlijk in mijn armen gelegen als mijn kleine manneke. Omdat hij groot is en al veel doet en kan lijkt hij ook echt niet op een baby van 4 maanden
Ik klaag niet heb ik iig nergens geschreven. Het viel mij op vind het hartstikke leuk maar het was terugkijkend zo veel in een week
Het gaat nu helemaal over het wel of niet bijvoeden.. maar het topic begon als 'wat gaat het ineens snel'. Ja, natuurlijk moet je doen wat je zelf goed vindt.. of dit nu aangeraden wordt door alle gezondheidsinstanties (behalve dan de commerciele kindervoedingfabrikanten die op winst uit zijn) of niet.. TO vond dat het allemaal zo snel ging met haar kindje.. en waar het uiteindelijk op neer komt.. je kunt dit proces ook versnellen door dit soort dingen te doen voor ze echt nodig zijn! Hou je kindje lekker op schoot in je armen met een flesje, waarom in de stoel met een fruithap..!? Uiteindelijk is het jouw kind, jouw leven, en jullie geluk.. maar je kunt wel verwachten dat je bij het openen van zo'n topic ook andere reacties kunt verwachten dan dat jij verwacht.
Ik klaag niet heb ik iig nergens geschreven. Het viel mij op vind het hartstikke leuk maar het was terugkijkend zo veel in een week
Snel gaat het idd! Maar wordt ook steeds een beetje leuker! Nog even en dan komt het rollen,kruipen en lopen. Hier ook een meisje dat met 4 maanden fruithap kreeg en sindsdien gaat het supersnel!Kan niet wachten tot ze gaat kruipen
Op het langs de tafel lopen doet Djayson het nu al met nog geen 8 maanden.. Dus het gaat soms nog sneller.. Maar het heeft wel wat, al vind ik hem wel erg klein nog om het doen hihi.. Maar ja hij doet het allemaal zelf (nadeel is, hij is niet groot, net geen 70 cm, waardoor veel mensen denken dat hij jonger is, en ze denken dat wij hem neerzetten om te gaan staan enzo, maar hij doet dit dus zelf)
Ik had het vandaag ook een moment van "wat gaat het snel" we hebben namelijk de kinderwagen omgebouwd en toen besefte ik in ene dat hij nooit meer in de reiswieg zal liggen dat dat nu voorbij is. Ach soms moet je er ook maar niet te lang bij stil staan
Het gaat inderdaad zo snel allemaal. Echt van elk momentje proberen te genieten hoor dames. Geniet van elk klein dingetje. Onze kleine Zoey heeft ook ineens snellere periodes gehad waarin ze ineens veel leert. Binnen 2 weekjes heeft ze leren grijpen (ook mama's haren, auwie!) en ze brabbelt er wat op los. Ook moet ineens alles in haar mond en kan ze haar hoofdje helemaal omhoog houden en rondkijken als ze op haar buikje ligt. En ik als super trotse mama sta met tranen in mijn ogen naar dit alles te kijken. Zo trots ben ik op haar. Toch vind ik bij elke fase wel weer iets leuks horen. Nu wordt ze iets steviger en kan je haar makkelijker vastpakken en je krijgt zo goed contact ineens. Prachtig! Ik kan niet wachten op het eerste potje, maar wij wachten nog even, want Zoey kwam bijna 6 weken te vroeg. We geven haar wat extra tijd dus! Liefs banjabes
Ohja, helemaal herkenbaar al die dingen die jullie noemen. En nu wordt ze vrijdag alweer 1 jaar. Is ze bezig met losstaan en hebben wij sinds gisteren officieel de Maxi-cosi in de berging gezet en gaan we voor het auto-stoeltje. Bizar hoor, eigenlijk! Zoveel in 1 jaar!
Ik lees allerlei dingetjes dat het zo snel gaat en dat iedereen er zo van geniet, maar zijn er ook moeders die er onzeker en een beetje angstig van worden? Dat heb ik namelijk. Ik moet nog steeds wennen aan het thuis zijn en moeder zijn. Als je net aan het ene een beetje gewend bent dan volgt het andere alweer, hebben meer moeders dit?
Echt belachelijk dit soort reacties!! Net zoals die (negatieve) voorgaande berichten! Ik vind het persoonlijk heel kinderachtig als je zo reageert en zulke onzinnige vergelijkingen gaat maken. Als je even goed kijkt naar het bericht van Mamalous dan bedoelt ze het helemaal niet negatief en klaagt ze ook niet. Ze is gewoon verwonderd over hoe snel het gaat! Als je daar niet normaal op kan reageren...reageer dan niet. Door dit soort reacties ontstaan die onnodige discussies op het forum en wordt je bijna "bang" om een bericht neer te zetten want wie weet hoeveel negatieve dingen over je heen krijgt. Ik snap niet wat er volgens sommige mensen mis is met een fruithapje te geven met 4 maanden. Het is toch vanaf 4 maanden!!! En hij vind het heel lekker. Ik vind eerder de moeders die hun kindje bewust een beetje klein proberen te houden echt heel vreemd!!! Maar goed, ik begrijp je helemaal Mamalous! Mijn zoontje is nu ook 4 maandjes en het gaat inderdaad zo hard! Wat een verschil met 2 maandjes geleden. Wij hebben de stokke wagen en hij past nog wel in de wieg maar ook niet lang meer. De wieg waar hij thuis in sliep staat al 2 maanden ongebruikt in zn kamer, hij vond het veel leuker in zijn bedje waar hij beter rond kon kijken. Ik ben onlangs ook begonnen hem fruithapjes te geven en hij geniet er zo van! Hij straalt helemaal en na elk hapje geeft hij een hele lieve lach met een heel grappig geluid. Hij vind het echt heerlijk Ook het pakken van dingen doet hij nu en ik ben echt super trots! Het gaat idd zo snel! Gelukkig kunnen we tegenwoordig alles vastleggen met fotocamera's en video's! Hihih
Ik sluit me helemaal bij mamachan aan. Zo jammer dat er onnodig fel op dit berichtje gereageerd moet worden. Ga lekker ergens anders een discussie voeren, hier wordt niet eens om je mening gevraagd en er zitten alweer een paar man er bovenop om te laten weten hoe verkeerd je het allemaal wel niet aanpakt als moeder. Bah, jammer en onnodig.. Ontopic: Het gaat inderdaad allemaal supersnel. Voor mij voelt het best dubbel, aan de ene kant ben ik supertrots dat mijn ventje zich snel ontwikkeld en aan de andere kant hoop ik dat hij nog wel even mijn lekkere mollige knuffelbabietje blijft. Het is wel geweldig om te ontdekken dat hij steeds weer iets nieuws kan Zo zal ieder fase zijn charme wel hebben, geniet van het moment
Helemaal mee eens...altijd die stomme discussies...jeetje zeg! Er wordt niet eens gevraagd naar een mening. Maar ja raak er er gewend dat sommige hier altijd hun mening klaar hebben en er ook nog vanuit gaan dat zij helemaal gelijk hebben! Nou jullie zijn super mama's...en ikke ben een slechte want Damien krijgt ook al sinds hij 4 mnd is fruithapjes...hij zit in een kinderstoel ooo...en de wagen gaan we ook ombouwen...SLECHT he! pffff wordt er zo moe van! De tijd gaat idd mega snel...wel ontzettend leuk,vind het ook steeds leuker worden eigenlijk!
Nou, hier in korte tijd, kruipen, aan de tafel optrekken op de knieen, vervolgens staan aan tafel, papa mama opa oma zeggen, en alles zelf doen. Pffff wat vliegt de tijd.
Oh, lees het nu pas, dit is weer zo'n gezellig forum met moeders die het allemaal beter weten. Nou, 1 ding weet ik, niet een kind is hetzelfde en elk kind is op een ander tijdstip ergens aan toe. Gewoon zoveel mogelijk van genieten, het is zo voorbij, voor je het weet zijn ze 1 (a.s. dinsdag )
Ja ik vind het ook vreselijk hard gaan! Nou loopt mijn zoontje van anderhalf flink voor en gaat het me vooral bij hem veel te snel. Maar ook mijn kleine meid is alweer vier maanden geweest! Zelf (en nee dat is niet om deel te nemen aan een discussie, gewoon om mijn eigen ervaringen te delen) doe ik het om die reden lekker rustig aan. Ze is voor mijn gevoel nog maar zo kort op de wereld! Ze is ook heel erg groot (ik heb twee kinderen op en boven de +2-lijn) maar kan het nog lang niet over mijn hart verkrijgen haar uit de wagenbak te halen. Ze ligt er nog zo ontzettend lekker in! Ze houdt er echt van om lekker te liggen in haar beschermde wereldje. Maar ieder kind is daarin natuurlijk anders. Ik las ergens ook een reactie van iemand die zei dat het overdreven is om een kind zo lang klein te houden. Ik voel me daarin wel een beetje aangevallen, mijn kleintje is nog maar een baby! Voor mijn gevoel kan ik haar nog jaren avondeten geven etc. en hoef ik dat niet perse nu te haasten.