ow wordt nog wel erger! grrr

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Female24, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    vanochtend stond ik in de lift en jayla was ontzettend weers wou op alle knopjes duwen enzovoorts maar er stond nog iemand in de lift en het lukte jayla dus toch 1 knopje te bereiken haha dus ik zeg tegen die vrouw ja sorry ze is ontzettend weers vandaag! oooow zegt die vrouw dat wordt nog wel erger :( ja oke dat zal best en dat weet ik zelf wel maarr waarom moet dit toch altijd door iedereen gezegd worden?? dit was nog maar ff een voorbeeld ik krijg het dus werkelijk elke dag wel n keer te horen! is het niet door me moeder dan wel door de buurvrouw of gewoon een willekeurig mens in de supermarkt... ze maken het je gewoon tegen om met vreugde naar de toekomst te kijken hahaha vind het zo ontzettend irritant als dat gezegd wordt

2. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Herkenbaar!!!

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    het gaat echt gigantisch op me wekker en wordt er serieus pisnijdig om haha heb me ma er al n keer een uitbrander over gegeven maar ik zoek eigenlijk naar een goed gevat antwoord als iemand zoiets zegt :D zodat ik ze meteen de mond kan snoeren haha

4. girl21

girl21 Niet meer actief

kun je niet meteen al zoiets zeggen van " tja moet je zien, ze doet nu dit al, wat moet dat nog worden" 8) dan ben je er net ff een slag vooraan ;)

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    ik roep altijd dat het wel over is als hij 18 is....

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Daarom durf ik ook niet meer in het Oei-ik-groei-boek te kijken...angst...pure angst voor wat nog komen gaat...:$ :D

Maar dat die mensen dat zeggen, is natuurlijk gewoon keihard leedvermaak. Zij hebben 'het' lekker allemaal al achter de rug, en kunnen zich nu rustig verkneukelen om de wanhoop van andere, beginnende moeders.

En reken maar dat ik dat later stiekem zelf ook ga doen :D

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik zeg dan "ja, met mij is het ook nooit goed gekomen"
    wordt bijna altijd gevolgd door een lange stilte...... :D

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, idd gewoon zo'n stevige zet terug geven. Of.. speel het mee! Geniaal om ze te zien kijken!! "Echt??? Wordt het nog erger??? Oh nee, dat kan ik niet aan, het is nu al draaaaaaamaaa!!!" :D

Ik krijg ook vaak van die "je-bent-vast-een-zielige-alleenstaande-tienermoeder" blik, vreselijk! Alsof ik dan dus echt nergens iets vanaf weet... Daarbij lijkt het alsof alle 60+ moeders het moederschap alleen maar zien als een 20-jaar-durend drama, en ze vertellen je alleen de vreselijke kanten ervan! Pfff...

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou inderdaad, mijn schoonmoeder zegt altijd, "jij kunt tenminste genieten van je kleine, dat heb ik nooit gekund" en dan denk ik, waarom??

10. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    soms zeggen mensen ook zoiets puur om 'iets' te zeggen en een praatje aan te knopen... maar t is inderdaad irritant!

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

ja nou dan heb ik liever dat ze gewoon zwijgen hahaha
    @Gentle de alleenstaande moeder blik ken ik ook maar al-te-goed! verschrikkelijk alsof je als alleenstaande moeder niets weet, niets kent en zielig bent :( nou ik denk dat ik vaak meer weet dan de doorsnee 2 oudergezinnen!

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou mij er niet druk om maken, dat soort opmerkingen doen mij niets. Wees blij dat ze een gezond en ondernemend kind is!

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    tuurlijk ben ik blij dat ze gezond en ondernemend is daar heeft het ook totaal niets mee te maken... vind het alleen zwaar irritant dat ze dat steeds zeggen en de manier waarop alsof ik zelf geen mieter weet en totaal niet weet wat me te wachten staat en alsof ze me echt helpen met die info... het staat me gewoon tegen juist omdat jayla een ontzettend bijdehandje is waar ik nu al moeilijk de hand in kan houden en dan wrijven deze mensen dat er ook nog ff zo lekker in..

14. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    AI das zo vervelend he!
    Hier kreeg ik al tijden tehoren voordat mijn dochter 1 jaar was, wacht maar straks als ze 1 is..........KABOEM!
    En nu is het, naaaa je kunt je lol straks nog op hoor want ze heeft wel een koppie.
    Of, wees blij dat ze zo goed eet want dat is reserve voor als ze straks een heeeeele lange fase krijgt van niet willen eten (dit krijg ik vanaf der geboorte al te horen tot de dag van vandaag!)
    Juh en zo kan ik wel doorgaan.
    Hier word ik zo peunerveus van het eeuwige negatieve! Getver de getver gewoon.

Gewoon een keer zeggen van, och fijn he maar neeeeuh ZUCHT!
    (ow en datis dan van familie etc)

Omgeving is ook altijd zo heerlijk negatief, alsof geen 1 kind kan luisteren! PFFF

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    stoor me echt totaal niet aan zulke opmerkingen. het is nu eenmaal vaak een feit :). die rotsteken die soms gewoon lachwekkend zijn en heerlijk eigenwijs. denk eerder dat de mensen die er iets van zeggen zich storen aan kinderlijk gedrag. een kindje wat maar braaf nooit wat fout doet is ook niks. laat die van mijn dan maar stiekem op het liftknopje duwen, stiekem 2 snoepjes pakken ipv 1 en denken dat mama het niet heeft gezien, tegen me dochter zeggen in de douche "niet heel de shampoo opmaken" en dat ze dan terug roept "hij is al op mama". daarnaast kan ze gelukkig ook goed luisteren en weet heel goed wanneer ze te ver gaat. nee is nee en dat weet ze nu wel. natuurlijk moeten die kleintjes even door een dramface heen :) waar ook veel mensen zich aan ergeren. jammer dan, beter dan meteen der zin geven.

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik krijg dat ook geregeld te horen. Of dat soort dergelijke opmerkingen.Vandaag dus toevallig zei dus iemand dat tegen mij en ik zei van ,, Nou niet te hopen want ik vind het nu al niets''
    Haha en die koppen dan :p

17. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    Het is mss heel vervelend (en ook herkenbaar) om dat steeds te horen, maar het klopt wel dus het is niet iets wat "raar"of onmogelijk is... ik irriteer me er niet aan, mensen proberen idd vaak een praatje te maken

18. sinada

sinada Niet meer actief

Hahahaha moet wel een beetje lachen om jullie. Ik vind het ook irritant zeker omdat je weet dat het erger word, maar let op als je kleine straks wat groter is ga je het ook doen

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zoals ik het lees is het juist bedoeld als een geruststellende opmerking van zo'n vrouw: dat ze begrip heeft voor wat je kindje doet en dat het er nu eenmaal bij hoort en zelfs nog véél erger kan. Dus dat je je nergens voor hoeft te verontschuldigen, omdat kinderen nu eenmaal zo zijn en het er bij hoort. En dat jouw kindje dus niet eens echt heel vervelend is. Ik denk dus, zoals ik het hier lees dat ze het bedoelde als een vriendelijke, bemoedigende opmerking! :)

Maar ja, misschien ben ik wel in een te vrolijke bui om aan te voelen dat zo'n opmerking vervelend bedoeld is :p

Deel Deze Pagina