Hoi meiden, ik wil graag horen wat jullie zouden doen. Wij zijn in juli verhuist van Noord naar Zuid Holland en mijn zoontje heeft daar best op gereageerd. Nu heeft hij gelukkig zn plekje gevonden en zit weer wat beter in zn vel. Nu is het zo dat hij morgen naar de nieuwe peuterschool moet maar nu is zijn juf langs geweest en die vertelde dat als de school verhuist naar het nieuwe gebouw dat na de hefstvakantie zal zijn. Dat verhuizen van de school vind ik nog oke maar nu hoor ik dat hij dan weer andere juffen en kindjes krijgt. Ik twijfel nu dus of ik hem nu al moet laten gaan of dat ik wacht tot na de herfstvakantie want ik vind het best veel verandering in zo'n korte tijd. Wat zouden jullie doen?
IK zou wachten. Hem even laten wennen aan het nieuwe huis en nieuwe omgeving, en straks aan de juf en nieuwe kinderen. Anders moet ie over een maand weer een hoop veranderingen ondergaan.
ik zou wachten. het is anders wel heel veel in 1 keer. eerst maar es jullie nieuwe huis en omgeving en dan na de vakantie de peuterschool.
Het gaat maar over een week of 6 he? Dan zou ik geneigd zijn te wachten, tenzij je zoon erg graag andere kinderen wil zien om te spelen. Ik denk dat het erg van je kind afhangt of je wel of niet moet gaan nu.
Ik zou ook zeker wachten! Hoe oud is je kindje? Mijn meisje gaat sowieso pas met 2, 5 naar de psz en sommige kindjes pas met 3.
Zou hem laten gaan. Even de aandacht op wat anders. Kinderen zijn flexibel. Zo kan hij ondertussen al wat ( vriendjes maken en jij misschien met mensen afspreken na het spelen voor de kinderen)
Het is de psz maar, ik zou ook even wacht, die paar weken maken niet zoveel uit. En het scheelt een hoop gedoe voor je jochie.
Bedankt voor jullie mening! Ik heb de school opgebeld en overlegd. Hij krijgt alvast de juf die straks mee verhuist. Ze komt thuis kennis maken. Een aantal kinderen verhuist mee waaronder mijn zoontje, net drie. We gaan het dan maar proberen, alle kindjes hier zijn naar school en het is mischien voor hem ook wel goed 2 ochtendjes even iets anders. Nogmaals bedankt meiden!
Ik zou het 1 of 2 weken proberen. Wordt het niks, hield ik hem thuis (als dat mogelijk is met werk en dergelijke) en zou ik na de herfstvakantie nog es proberen.
Ik denk dat bij zo'n verhuizing het belangrijkste is dat de juf mee gaat Die is toch een beetje het ankerpunt van de klas. Zij bepaalt hoe het hoort.. En in een ander gebouw, andere klas.. Maar met dezelfde regels als eerst... Lijkt me wel te doen. Lastig kiezen... Niet doen heeft ook voordelen