andere bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoet, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat voor een soort bed?

1. peuterbed

2. meegroeibed

3. eenpersoonsbed

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij zitten te twijfelen tussen een meegroeibed en een peuterbed.
    Nou zou ik graag jullie mening hieroverlezen, waarom wel en niet en wanneer over?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is nog lang niet zo ver maar tegen die tijd gaat ze gewoon in een eenpersoonsbed.. Ik vind een peuterbedje echt geen toegevoegde waarde hebben en je moet alles aanschaffen, bed plus beddengoed en daarna nog een keer alles voor eenpersoonsbed..

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Wij hebben voor de oudste destijds voor een peuterbed gekozen met 1persoonsdekbed erin.
    wij wisten dat we meerdere kinderen wilden als het ons gegunt was en dat we het bed dan konden doorschuiven naar de 2de. Dit zo ook gedaan. Ik persoonlijk vind nu zelfs de oudste (4) die nu dan een eenpersoonsbed heeft een ukkie in zo'n groot bed. het gaat goed hoor. maar vind het een prettiger idee om zo'n kleintje in een kleuterbed te hebben.

(persoonlijk)

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik vind die peuterbedjes zo schattig, maar dat is natuurlijk niet de belangrijkste reden.. Ik vind een eenpersoonsbed ook nog zo groot

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier gaat een 1persoons bed komen op zijn 2de verjaardag.
    we hebben al een onwijs leuke op het oog. die kan je na paar jaar omdraaien en dan is het een hoogslaper. super handig vonden wij! we hopen eind dit jaar of begin volgend jaar een 2de kindje erbij te hebben en dus willen we daarvoor al onze zoon laten wennen aan zijn nieuwe mooie bed.

6. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    peuterbed ! Voor mij in ieder geval wel! Ik vind mijn zoontje echt nog te klein voor een eenpersoonsbed enne wij schuiven zijn peuterbed gewoon door ;)

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben gekozen voor een peuterbed om twee redenen:

Dat ik haar echt te klein vind voor een 1 persoonsbed en mijn vriend heeft haar bed zelf gemaakt en vind het veel te leuk om over een paar jaar een nieuw bed voor haar te maken! Hij is ook zo mooi geworden! :D:)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Zitten jullie echt al aan peuter en eenpersoonsbedden te denken? Voor mijn gevoel ligt mijn mannetje nog maar net in zijn ledikant. Hij heeft tot 9 a 10 maanden in een wieg gelegen en ligt nu in een bedje wat mijn opa heeft gemaakt voor zijn kinderen. (formaat reisbedje) Ik vind dat hij daar nog ruim voldoende ruimte in heeft. Hij slaapt ook nog in een slaapzakje en dat lijkt me zo vreemd in zo'n groot bed.

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het echt niet als kritiek, maar ik kan me er gewoon nog niets bij voorstellen. Ik ging ervan uit dat kinderen pas naar een groter bed gaan als ze zich uit hun ledikant laten vallen (ivm veiligheid) of als ze tussen 2,5 en 3 zijn. Zeg maar de leeftijd dat ze ook uit het reisbed en autostoeltje groeien.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor een peuterbed. Zoonlief ging vrij vroeg 'over' (net 2) en een peuterbedje was wat lager dan een regulier eenpersoonsbed. Wat betreft financiën konden we de keuze ook maken en daarbij gaat ons dochtertje er straks ook gewoon in.

10. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Mijn dochter was 3,5 jaar toen ze een peuterbedje kreeg. Ze lag altijd heerlijk in haar ledikantje en voor haar broertje hadden we een ander ledikantje (geleend van mijn moeder) dus er was geen noodzaak ivm doorschuiven ofzo. Maar op een gegeven moment zakte ze er doorheen en na drie keer de bodem vastschroeven, hebben we een groter bed gekocht. Een eenpersoonsbed paste niet in haar kamer toentertijd, vandaar een peuterbed. Wel eenpersoonsdekbed en beddengoed. Nu we het zo hebben en ze in een grotere kamer slaapt (we zijn verhuisd) vind ik het wel heel schattig in zo'n kleiner bedje. Ik was er nooit voorstander van, zonde van het geld, maar ben helemaal om ;) Mijn zoontje blijft trouwens nog wel een poosje in zijn ledikantje, tenzij hij eruit gaat klimmen. Ze kunnen hun hele leven nog in een groot bed liggen, voor ons geen haast ;)

11. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wanneer over, dat ligt heel erg aan je kind, denk ik. Onze man ligt (ondanks de komst van nr 2 straks), voorlopig nog lekker in zijn ledikant (zijkant kan eruit indien nodig).

We hebben wel een peuterbed staan (gekregen), dus dat zullen we gebruiken als het ledikant te klein gaat worden. Hadden we dat niet gehad en zelf wat moeten kopen, kwam er een eenpersoonsbed. Groeit ie vanzelf in ;):D

Deel Deze Pagina