wat zegt het , of wat zegt het niet

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MeFlower, Oct 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Op het eind van het bloedverlies van de miskraam heb ik een zwangerschapstest gedaan. HCG was er nog.
    De week erop ben ik gestart met Ovulatietesten. Die zijn inmiddels al 2 weken bijna allemaal hetzelfde. Er is er 1 wat donkerder n dat was op dag 14 na de 1e dag ( van de miskraam).

Eergister nog een zwangerschapstest gedaan en ( klinkt raar ) maar gelukkig wit. Dit betekent : geen hcg meer, en dus kan op een eisprong.

Nu vraag ik me af gezien de tests of ik die gehad heb, het zou kunnen.

Nu neemt ook langzaam de 2e streep van de ovulatietesten eindelijk wat af en wordt lichter.

Wat zeggen die ovulatietesten nu... Ik heb absoluut ook de verschijnselen gehad zoals gebruikelijk van de eisprong ( kramp ).

Op en rond de eisprong ( als die er dus was) is er geklust. 5 dagen later had ik heldere afscheiding met een spoortje roze bloed en een vleugje.

Ergens zit in mijn achterhoofd: innesteling?

Ik snap dat het helemaal niet te voorspellen is, maar wat ik me af vraag is of er wellicht iemand dit herkent, vooral de bijna 2 weken dezelfde "uitslag" op de ovulatietesten.. die nu pas ietsje lichter worden.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat spoortje roze bloed kan ook heel goed een ovulatiebloeding zijn geweest.
    Temeer ik in je tekst meen te lezen dat je eigenlijk nog geen positieve ovulatietest hebt gehad waarbij beide streepjes toch minstens even donker dienen te zijn. Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een test met een tweede streepje op kan reageren. Dat is tevens de reden dat een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn.
    Een ovulatietest hoeft absoluut niet op te lopen naar een piek, maar knalt in de meeste gevallen vanuit het niks.

Vanaf innesteling maak je HCG aan, dus als het innestelbloed was geweest, had er nu minstens een licht streepje op je zwangerchapstest te zien moeten zijn.

Na een miskraam is vaak (helaas :( ) je lichaam even van slag. Je kunt dan dus niet varen op allerlei dingen die je voelt. Vaak is je cyclus ook even wat langer.

3. MeFlower

ja dat idee heb ik ook. de ovulatietest is 1 dag donkerder geweest ( dus 2 streepjes bijna even donker) maar alle andere dagen is het 2e streepje er dus ook geweest, alleen lichter. Niet super licht, maar zeker niet donker.. echt zo'n leuke middenhanger ;):cool:

4. MeFlower

aanvulling.. normaal in mn cyclussen geven ovulatietesten niks aan behalve idd rond eisprong. buiten die tijd is het wit.

5. pocanhontas

pocanhontas Actief lid

Oct 25, 2012
    259
    52
    28
    Ik heb vorige maand een miskraam gehad en mijn cyclus is ook wat lenger. Ik had pas een positieve ovaluatietest op dag 19 in plaats van dag 14 wat ik standaard heb. Dus zou best te maken kunnen hebben gehad met je eisprong!

Share This Page