Ziekmelding en naar arboarts/bedrijfsarts

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Isis1980, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis1980

Isis1980 Nieuw lid

18 jan 2011
    2
    0
    0
    Uithoorn
    Hoi meiden,

Ik zit met het volgende:
    Nu zit ik ruim een week thuis wegens moeheid, futloosheid en kortademigheid. (van de kortademigheid wordt ik helemaal gek)
    Ben nu 25 weken zwanger en ga over 9 weken met verlof.
    Ik werk fulltime (komt op 45 uur per week) en dat trek ik gewoon niet meer. 's nachts slaap ik slecht en overdag pak ik gelukkig wel wat uurtjes mee. De HA geeft aan dat ik teveel witte bloedcellen heb en tevens heb ik een lage bloeddruk. Die heeft vorige week aangegeven dat ik even mijn rust moet pakken.
    Gisteren belde mijn teamleider op dat ik woensdag een afspraak heb met de arbodienst want die moet controleren of ik wel echt ziek ben en dat het gerelateerd is met mijn zwangerschap omdat ze mijn ziektegeld dan kunnen terugkrijgen van het UWV.

Maar ik zie erg op tegen dit gesprek want ik ken verhalen van collega's (is een vaste bedrijfsarts) dat het geen makkelijke man is. En dat hij het je niet makkelijk maakt. Ik ben gewoon bang dat ik heel snel zal toegeven en dan thuis denk, ik kan het niet aan.
    Ik wil best werken, maar fulltime ga ik het zeker niet meer redden en de komende week nog helemaal niet.

Pfff woon in Uithoorn en moet ook nog naar Amsterdam voor het gesprek......:(

Maar hoe kan ik dit gesprek het beste ingaan en wat hebben jullie voor adviezen? Alvast super bedankt!!

Liefs, Isis

2. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ehm..

Neem een brief van je huisarts en VK mee?? Heb je in elk geval iets in handen wat je punt sterker maakt.

Groetjes,
    Brace

3. Mijn ervaring met de bedrijfsarts op m'n oude werk was dat ie nors en moeilijk was als je gewoon ziek was.

Toen ik zwanger was van m'n zoontje was hij vol begrip.

Heb ook bij een arbodienst gewerkt en kan me niet herinneren dat daar ooit moeilijk werd gedaan als iemand zwanger was en aangaf dat ze het niet meer trok.
    Zwangerschap is nu eenmaal vermoeiend en zwaar voor je lijf.

Als je zwanger bent wordt je ook gebeld door het UWV en die mensen aan de telefoon moeten je iedere keer vragen of je weer gaat hervatten. Ook als je 32 weken bent en al 6 weken fulltime thuis zit. Is ook een deel van het protocol.

Gewoon aangeven dat je het niet redt en dat je op aanraden van de HA een stap terug doet. Je baby gaat nu even voor op je werk.

4. Isis1980

Isis1980 Nieuw lid

18 jan 2011
    2
    0
    0
    Uithoorn
    Hoi Misoh,

Dank voor je reactie. Ik hoop idd ook dat hij met zwangere vrouwen iets milder is. Ga er wel vanuit. Ik zal ook aangeven dat ik het niet trek momenteel.

Moet me misschien niet zo druk maken en indenken dat mijn kleintje op nummer 1 staat - no matter what-

Deel Deze Pagina