Naam op buik geschreven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Omelet, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben op zoek naar ervaringen en foto's van buikjes met de naam van het kindje erop geschreven.

Zoiets: Babygrafix :: geboortekaart op maat

Wie heeft voorbeeldfoto's voor mij en hoe krijg je de naam mooi op je buik (waarmee schrijven/schilderen en nog tips voor het schrijven zelf?).
    Mijn vriendin gaat foto's maken van mijn buik en ik wil graag zo'n foto op de voorkant van het geboortekaartje. Dus.. alle inspiratie is welkom!

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Met vingerverf?
    Erg leuk idee!

3. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    letters uitknippen en die spuiten?? met mooie glitterverf ofzo. Lijkt mij heel mooi, geen idee of dat werkt. Denk dat je dit moet uitproberen.

Vind het wel een heel gaaf idee!

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hhooooooo hahahaha daar gaat mn "uniek" iedeetje voor ons geboortekaartje.

ik zou het gewoon met vingerverf doen en dan mijn zoontje en mijn man ervoor met ook verf op de vingers en wat spetters hier en daar op het gezicht, leek mij erg leuk.

aan de andere kant van het kaartje zou dan alles komen te staan zeg maar.

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    als je een beetje netjes lettertype wilt aan houden kun je eerst een soort afdruk / stempel maken..:

-je print het op de juistte grootte uit op een normaal a4'tje
    -legt hier een velletje bruin bakpapier overheen,
    -trekt de letters over met zwarte oogpotlood
    -nu kun je dit op je buik leggen en aandrukken en staan de letters op je buik

zo hebben wij dat zelf met 'plaatjes' gedaan voor onze self-made-body-paint

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik wil dat ook doen. (weet nog niet of dat de voor kant van het kaarjte word heb ik nog een idee over)
    maar ik wil dan dat me dochter uit eindelijk de kwast in de handen heeft. en zat er aan te denken het met water verf te doen.

Je ziet het wel vaker maar ja nooit een beschrijving ;)

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij hebben het gewoon met vingerverf en een kwastje gedaan. Wij vonden het wel leuk dat het echt verf was (dus soms wat dikker en soms wat dunner) Daarna kun je ook heel makkelijk in photoshop je buik in zwart wit kunnen doen en dan de verf nog in de kleur, of zelf in welke willekeurige kleur je ook wil (weet niet hoe handig je in photoshop bent).

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland

of dat je man "schrijft" dus dat je een vinger met verf ziet als naam geschreven staat die net nog de punt er achter zet ofzo.... of zijn hand houdt een kwast vast.

wat je ook kan doen is de naam via wordart groot uitprinten in een lettertype die je mooi vind, de letters uitknippen en het uitgeknipte gedeelte als mal gebruiken zodat naam ook leesbaar op de foto komt! denk wel dat glitters niet goed komen op een foto dus je moet duidelijke kleuren gebruiken

9. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier komt een vriendin mijn buik mooi maken.
    we willen misschien ook de naam erop, zijn we nog niet aan uit want dan moet ze 2 keer want we weten het geslacht niet.

hier gaat ze het met schmink doen

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    trouwens nog een tip: naam van bloemen, of herfstbladeren of schelpen in het zand etc.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw wat een gave reacties! Nu nog een keuze maken ;) Ik ben echt helemaal niet handig in Photoshop..

Het is ons eerste kindje, denk dat ik bij de volgende (mocht die ooit komen) inderdaad ons zoontje de naam met vingerverf wil laten schrijven (of net alsof dan ;)) Vind ik echt super schattig! Vind idd de tips van lettertype enzo ook heel goed. Hmm eens nadenken hoe strak ik het wil.

Meer tips en voorbeeldfoto's welkom! Volgens mij zijn er meer dames die interesse hebben ;)

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vind het erg leuk!!!
    Leuke ideeen!

13. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    #13 dobslots, 28 okt 2010
    Laatst bewerkt: 28 okt 2010
    We maken geboortekaartjes als bijberoep, meestal laat ik vb een broertje of zusje met een penseel de buik strelen en doe ik de naam via photoshop op de buik, gebruik een kwast als afdruk en dan met muis schrijven. Kan je kleur enzo nog allemaal aanpassen.

14. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Wat we ook graag gebruiken zijn houten letterblokken, zo de naam vormen en rechtop die voor je buik houden. Dan doe ik de foto in zwartwit en laat de blokje in kleur, heel leuk effect!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Erg mooi, vooral die met penseel!

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn man heeft het er met waterverf en een penseel op mijn buik geschreven tijdens een fotoshoot die wij samen hadden.

Deel Deze Pagina