Hallo, Ik ben nu 19+4 weken zwanger en heb sinds 2 dagen steeds enorme buikpijn vooral boven in de buik het voelt net aan als kramp en later een opgeblazen gevoel.. Ook onder in de buik doet het soms zeer weet dus niet of dit mn banden zijn en misschien bovenin mn maag die verdrukt wordt ofzo.. Ik kan ook slecht eten zit snel vol en ben beroerd (dacht dat ik die drama van de eerste 3 mnd wel gehad had) Bij mn vorige zwangerschap ben ik te vroeg bevallen en lag al met 28wkn in het zkh ,nu voel ik dus ook alles en weet eigenlijk daardoor niet meer of dit nu gewoon normaal is of niet.. wil ook niet te snel bellen naar gyneacoloog.. Wie herkent dit en weet of dit normaal is?? Liefs Emni
Als jij je er niet lekker bij voelt of het niet vertrouwd, gewoon bellen. Je was bij de vorige te vroeg, dan zouden ze je wel serieus moeten nemen nu! Zelf heb ik bij mijn eerste vanaf de 3e maand voorweeën gehad, maar is al die tijd goed gegaan. moest opnieuw mijn grenzen leren kennen en het vaker rustiger aan doen. Maar het zal voor ieder anders zijn.
Bedankt voor je reactie!! Ze nemen we wel serieus denk ik maar ik had vandaag al gebeld voor bloeduitslagen was goed!! En ik ben maandag nog bij gy geweest die heeft nog even gekeken en alles was goed. ze kijken elke 2 weken naar mijn baarmoederhals.. Als het niet goed was had hij dat denk ik wel gezegd.. Maar goed toch is dit vervelend.. Ik vind ook dat een gyneacoloog niet zo diep op je kwaaltjes ingaat als een vk... Bij een vk krijg je wat meer raad en advies bij gy niet.. Heb toch liever dat ze me dingen duidelijk vertellen en/of verbieden.. Ik doe al een poosje niet veel meer kan het niet volhouden.. Heb wel vermeld bij gy dat ik mn werk (2dagen) haast niet kan volhouden.. zegt hij als het echt niet meer wil dan moet je maar in de ziektewet.. Terwijl ik eigenlijk had gehoopt dat hij zou zeggen dat ik maar een paar uur moest minderen.. ach ja het zal wel.. Jij ook nog gefeliciteerd en hopelijk heb je niet weer zo vroeg de weeen!!
Als jij wil minderen met werken dan moet je dat absoluut doen. De klachten die jij omschrijft had ik rond 25 weken, gevoel alsof k 50 buikspieroefeningen achter elkaar had gedaan. Ben vervolgens bij 30wk pas minder (halve dagen) gaan werken en had k veel eerder moeten doen. Als verder alle onderzoeken goed waren probeer je dan niet teveel zorgen te maken. En ander bel je morgen nogmaals met de gyn en stel je al je vragen en vraag je ook om advies. Succes!!
Dat een vk dieper op je klachten ingaat is lang niet altijd waar. Ik heb telkens kwalen die best wel ergens op kunnen duiden maar bij alles zegt mijn vk gewoon dat het erbij hoort. Ik had enige tijd geleden klachten die echt wel op weeen leken, maar wilde niet bellen omdat ik al wist dat ik zou horen dat het er vast bij zou horen. Omgeving riep dat ik nu echt moest bellen want was niet goed etc etc. Dan bel je.. en wat krijg je te horen.. uiteraard: hoort er gewoon bij. Zal wel bandenpijn zijn. Bandenpijn waardoor ik geen stap meer kan verzetten, die om de 1,5 minuut in heftige aanvallen komt opzetten en ruim 2 uur aanhouden? Ik ben inmiddels zo ver dat ik ook niet snel meer bel.