het hoort eigenlijk niet thuis op zp maar zal zo gauw niet weten waar ik het moet vragen ik gebruik citalopram ( voor depressie na bevalling ) en oxazepam voor mijn angstaanvallen zo nodig ( vliegtuig) nu gaan wij 8sept naar egypte en had al netjes medisch paspoort aangevraagd. maar wat de dokter dus niet verteld heeft is dat er een doktersverklaring voor oxazepam nodig is omdat het onder opiumwet valt. hoorde vandaag via kennis bij toeval en dat het zelfs 4 weken duurt die verklaring shit we gaan overmorgen al! en die oxazepam heb ik echt nodig. daarbij is het ook nog mijn eerste x vliegen. hoe moet ik dit op gaan lossen? en kan ik het uberhaupt nog oplossen?
Nee ik ben bang van niet! Je kunt het er beter niet op wagen want het zijn nogal ernstige overtredingen als het valt onder de opiumwetgeving. Ernstige zaak dat je huisarts je daar niet op heeft gewezen.
Hierin staat iets over schengenlanden en een Schengen verklaring of Engelse medische verklaring. Egypte staat volgens mij niet tussen de schengenlanden. Overigens moet die medische verklaring ook gelegaliseerd worden bij het CAK. Zoals ik het nu lees mag je oxa morgen NIET meenemen op reis. Maar als je ze zo hard nodig hebt, had je je beter eerder in kunnen lezen. Maar dat is mosterd na de maaltijd. Lees het eens goed door die folder. Zorg dat je het zeker weet want medicatie onder de opiumwetgeving is gewoon drugssmokkel zonder verklaring!
Hij heeft het niet verteld. Kun je m morgen niet bellen en hopen dat hij die verklaring even snel kan opstellen? Volgens mij is het een soort van standaard brief met natuurlijk aanpassing in naam en medicatie.
Nee hij moet gelegaliseerd worden met handtekening en stempel van het CAK, lees maar in die folder! Alleen een verklaring van je huisarts is niet afdoende. Ik zou met spoed contact opnemen met het CAK om te kijken of er nog iets mogelijk is!
ja de huisarts kan het wel opstellen nog. maar het moet opgestuurd worden naar cak ofzoiets en vanuit daar moet het ook geldigverklaard worden dus ben daar al te laat mee baal er echt van van ik heb het aan de huisarts assistente gevraagd tijden mijn inentingen en daarna nog bij de huisarts zelf. allebij zeiden ze medich paspoort. ook de apotheek heeft er niks over gezegt. ben er behoorlijk boos om eigenlijk. morgenochten ga ik toch nog even snel naar de huisarts om het aan te kaarten alhoewel ik daar nu waarschijnlik niks meer aan heb.
Oxazepam is geen opiaat!. Of er een verklaring voor geschreven moet worden weet ik niet. Maar over hoeveel tabletjes hebben we het die meegenomen moeten worden? Kun je die niet verstoppen in bv doosje paracetamol of potje pepermuntjes bv. Kan me niet voorstellen dat je geen plekje vind.
hij staat in lijst 2 van opiumwet. mijn man en ik gebruiken ze. 10 stuks van mijn man en 15 stuks van mij om mee te nemen. zijn er aardig wat verstoppen lijkt mij juist verdacht. baal er echt van. als het echt niet mag dan neem ik ze niet mee en moet ik het denk ik doen met 1 innemen op de luchthaven en op de terug weg niks helaas.
Zou ik het niet op wagen. Stel als ze er toch achter komen. Las dat veel reizigers hier tegen aan liepen. En toch straffen krijgen. Slordig dat hier niet beter over word geïnformeerd.
zelfs het reisburo waar ik heb geboekt vroeg ik er nog naar. hoe doen mensen met een lastminute het dan als ze medicijnen hebben die onder de opiumwet vallen. er zijn ook mensen die vanwege ziekte zware medicijnen moeten gebruiken en met lastminute heb je dan ook geen verklaring. want die duurt 4 weken. vind het echt belachelijk. en inderdaad de info erover is echt slecht.je gaat ervan uit dat apotheek huisarts reisburo het wel weten. maar nee. nu zal de kans dat je opgepakt word wel niet groot zijn maar stel dat het wle gebeurt. dan heb je nog 2 kindjes in nl zitten. en papa en mama zitten vast. nee dat risico waag ik dan liever niet maar ooo wat ben ik even boos:x ga het wel melden aan huisarts hoor. voor het geval dat hij nog meer mensen krijgt hij er wel erg in heeft
Ik heb gewoon Oxazepam meegenomen naar Turkije hoor. Ik deed het in m'n koffer (toilettas). Wist niet eens dat je daar problemen mee kan krijgen of dat je een heel medisch paspoort voor moest hebben
Ja ik ook homeopathische rustgevers (Sint janskruid). Naar Indonesië en Amerika. Heb toen wel de apotheek gebeld maar dat viel niet binnen die schengen wet. Maar vond het geen prettig idee om het bij me te hebben eigenlijk. Was vrij bang dat ze het ontdekte ofzo.
binnen europa schengenverklaringen. buiten europa nog strenger en een engelse medische verklaring en goedkeuring ambassade. moet gelegaliseerd worden. pff.. hoor idd meer mensen die het gewoon meenemen,maar stel dat ik nou net die ene ben die eruit gevist word
lees nou gewoon even die brochure van het CAK waar ik de link van plaatste!! Het staat op de laatste pagina......