Suikervrij

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben opzoek naar iemand die volledig suikervrij eet, of mensen die mij een forum kunnen aanraden waar mensen suikervrij eten.

Ik ben namelijk zeer geïnteresseerd in een suikervrij leven.

Ik ben een paar maanden geleden al begonnen met het drinken. Ik drink enkel water, koffie en soms alcohol (minimaal). Geen fruitdranken of frisdranken. (fruit)Smoothies en milkshakes doe ik ook niet meer.

Ik heb een aantal vragen die ik graag zou willen stellen aan een ervaren suikervrij-eter :)

Alvast bedankt!

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hier eet ik (rest van gezin niet) volgens de voedigszandloper, dit is suikervrij...het boek staan wat lekkere receptjes in...helemaal 100% suikervrij is denk ik best lastig, maar k eet op geen producten waar suiker inzit en we maken eigenlijk alles zelf...voor de kinderen beperk ik het tot een minimum...ze krijgen af en toe een snoepje of een koekje maar voornamelijk fruit of kaas of worst ed...
    Ohja je hebt ook nog de website blijsuikervrij

3. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Wat voor vraag had je eigenlijk? Was ik wel benieuwd naar...
    Let er in ieder geval op dat in veel kant en klare producten suiker wordt gestopt...zelfs in producten waar je het echt niet in zou verwachten...

En misschien nog tip: heb je echt heel erg trek in zoet...neem dan een stukje 99% pure chocolade..of 86% als je beetje lief wilt zijn voor jezelf:D

4. ShampooL

Ik wil ook niet helemaal suikervrij, onze hersenen hebben suiker (glucose) nodig om te functioneren. Maar ik wil inderdaad de suikers die de fabrieken toevoegen vermijden.

Ik zal eens gaan kijken op de site. Dankje!

5. ShampooL

1 van de vragen die ik heb is in welke natuurlijke producten zitten suikers. Vlees, fruit, groente, melkproducten? Ik wil namelijk niet teveel fruit eten (max. 2 stuks per dag vanwege de hoeveelheid fructose), maar aangezien mijn lichaam wel suikers nodig heeft vraag ik mij af waar ik die suikers dan vandaan kan halen :)

6. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Oei daar kan ik je niet mee helpen...weet wel dat t in veel bewerkte vlees producten wordt toegevoegd marinades ed...ook zag ik dat Zelfs de gerookte kip glucose bevat....dus zoveel mogelijk "puur" eten en zelf marinades maken....
    Ik gebruik wel honing om bijv cruesli te maken...
    Ik drink zelf bewust geen melk producten daar zit sowieso ook aardig wat suiker in , maar ik drink het uit principe niet (niet nodig voegt niks toe en zo gezond is het niet)...maar gebruik ipv sojamelk af en toe...of kokosmelk.
    Fruit eet ik eigenlijk wel gewoon (niet beperkt )...
    Voel me iig wel energieker met deze levensstijl zo der geraffineerde suikers en e-nrs...

7. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    In melk suiker? Geen toegevoegde suiker toch?

8. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

9. Dappertje Dik

Klopt. Melk bevat gewoon lactose. Als je zo gaat beginnen, kan je niks meer eten.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Koolhydraten zijn ook 'suikers' voor je lijf. Dus brood en dergelijke.

11. Dappertje Dik

Je lichaam kan niet zonder koolhydraten.

12. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Gewone pindakaas is suikervrij (light, crunchy varianten niet).
    Bij de slager waren er twee soorten beleg echt suikervrij (ook zonder andere zoetstoffen), dat waren fricandeau en rosbief.

13. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ken je voedzo.nl? Staat vast iets voor je bij of je doet mee aan de challenge :)

14. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik eet ook suiker vrij.
    Kijk even op inlovewithhealth.com

Volgens deze methode eet ik.

15. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik eet suikervrij :) Of ja, zoveel mogelijk.

Ik ben begonnen met de ikeetsuikervrij cursus, vind ik een handige site :) Daardoor leerde ik veel en kon ik er makkelijk inkomen.

Nu gaat het als vanzelf, ik maak alles zelf, eet alleen soms wat chocolade en maak wel eens taart (maar dan wel redelijk gezond).

Leuk om te lezen dat er meer zijn die het doen :)
    Eten jullie kinderen ook suikervrij?

16. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb het ook een paar maanden gedaan. Nu weer langzaam aan beginnen. Vleeswaren klopt, daar zit ook suiker in behalve rosbief en fricandeau hier genoemd.
    Mocht je nog een specifiek product zoeken wat suikervrij is, dan wil ik je best helpen.
    Ik heb zelf heel veel gehad aan de website Smakelijck gezond & gevarieerd je hebt daar ook een Facebookpagina van, daar heb ik heel veel aan gehad, en nog steeds.
    Dat is echt een aanrader!

17. PinkMonkey

PinkMonkey Niet meer actief

Dit is wel erg kort Door de bocht. Er is genoeg brood zonder suiker te vinden. En calve pindakaas de normale is ook suikervrij...lu die toastjes in blauwe verpakking ook, je hebt appelmoes zonder suiker bij de ah etc..

18. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een maandje geleden begonnen met suikervrij.

Mijn tip:
    plan een week redelijk vrij, ik had gigantische afkickverschijnselen. (hoofdpijn, duizelig, zwak en beroerd)
    Nu is dat wel over, mijn lichaam had er echt behoefte aan en protesteerde. Het was niet leuk, maar ik had het er graag voor over.

Ook heb ik een paar fijne kookboeken gekocht en dat helpt een boel.

Succes, het levert zoveel meer op dan het kost!

19. ShampooL

@ Dappertje Dik , wat ik graag zou willen weten is; waar haal ik mijn suikers vandaan? Ik wil dus van al die toegevoegde suiker-zooi af. Maar ik wil niet dan maar 10 stuks fruit eten op een dag.

@ Hilly1980, jij had het over 'Koolhydraten zijn suikers voor je lijf'? , klopt dat? Betekent dat dus dat ik dmv koolhydraten mijn glucose binnenkrijg?

@ De rest, bedankt voor de websites! Ik ga ze allemaal even bekijken :)

20. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL

Je hoeft, als je normaal eet, echt niet bang te zijn dat je niet voldoende suikers binnenkrijgt. Je haalt ze inderdaad ook gewoon uit brood en dergelijke. Een gemiddeld mens doet veel meer suikers binnen dan nodig. :)

Deel Deze Pagina