Ik was net even op de site van het Voedingscentrum aan het lezen om mijn geheugen op te frissen omdat ik zwanger ben van onze vierde uk. Ik las daar dat je eigenlijk nog maar 1 kop koffie per dag mag drinken. Toen ik in 2010/2011 zwanger was van de derde mocht je nog gewoon 3-4 kopjes per dag. Wat doen jullie? En dat je geen cervelaat en salami mag eten wist ik ook niet. Koffie: Zwangere vrouwen wordt het gebruik van energiedrank en koffie ontraden of hen wordt geadviseerd dit gebruik sterk te beperken. Het advies voor zwangeren is om liever niet meer dan 100 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dat staat gelijk aan één kopje koffie. Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, theeworst, chorizo, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever;
Oh Salami en cervelaat wist ik ook niet En heb tot nu toe elke dag een boterham met cervelaat op Koffie mag ik van de vlk 2 kopjes per dag dus dat hou ik ook netjes aan.
De vk zei koffie met mate. Nou drink ik alleen smorgens een kop en verder niet. Salami en cervelaat had ik idd ook gelezen. Maar volgens mij is dat net met brie, afhankelijk waar/hoe het gemaakt wordt. Maar voor alle zekerheid eet ik het maar niet.
Servelaat en salami mag wel gewoon hoor, laatst nog aan de vk na gevraagd en die zegt dat je dat gewoon mag eten mits je het voorverpakt bij de supermarkt haalt (uit de koeling dus niet de vers gesneden die in de winkel of slager zelfs word gesneden)
Ik mag er max 4 per dag van mijn VK als ik dat zou willen.. Ach, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het met de voorschriften van het voedingscentrum niet zo heel nauw neem.. Als ik me aan hun hoeveelheden zou moeten houden zou ik dagelijks echt onwijs veel naar binnen moeten stouwen, en dat doe ik ook niet.. Ook werd een maand voor mijn zwangerschap seranoham aan de verboden-te-eten-als-je-zwanger-bent-lijst toegevoegd en dus eet ik heeeeel af en toe als ik daar zin in heb een broodje seranoham. Tsja.. Zelf bepalen waar jij je goed bij voelt is mijn advies. Je hebt al wat zwangerschappen doorstaan, dus het is eerder goed gegaan Geniet lekker van je kopje koffie wanneer jij daar zin in hebt en giet het niet dagelijks met hele sloten naar binnen, dan zal het wel goed komen toch?
Koffie mag je max 4 per dag. Van de cervelaatworst wist ik niet heb ik al behoorlijk wat van op. Ok ik eet geen rauw vlees maar vind Sommige dingen wat overdreven.
Koffie drink ik zelf wanneer ik zin heb. In het begin vrij regelmatig nog, maar nu heb ik er niet zo heel veel zin meer in. Zou het gewoon met mate drinken. Cervelaat en salami heb ik ook gewoon gegeten, tot ik las dat het niet mocht en durf ik het risico niet te lopen. Het is inderdaad omdat het op een speciale manier bereid is (ben 't woord even kwijt), en dus gedeeltelijk rauw kan zijn en dus kans op bacterie e.d. Xx
Ik drink wel zo een 4 kopjes koffie op een dag. Voordat ik zwanger was, dronk ik de hele dag door koffie. Ben docent op mbo dus dan pak je makkelijk een bak koffie voor je les gaat geven. Ik drink wel nu altijd caffeine vrije koffie. Dus hoop dat dat iets scheelt. Maar 4 kopjes mag van mijn vk. Salami en cervelaat eet ik ook niet omdat ik ook had gelezen dat at niet mocht.
Het viel mij ook op dat het voedingcentrum zoveel strenger is geworden... beetje onzin. Je mag ook geen tonijn meer, terwijl een paar jaar gelecen je dit moest beperken tot 1-2 x per week.. Ik denk dat ik mijn eigen weg wel vind
Ik verbaasde me er gewoon over dat vanaf mijn eerste zwangerschap in 2006 tot nu zoveel veranderd is. Denk dat ik mijn koffiegebruik maar ga minderen tot 2 kopjes per dag. Ik dronk er 4-6 per dag. Gelukkig is het ook meer een gewoonte dan dat ik het echt heel lekker vind.
De voorschriften blijven veranderen, net als bij het cb...Ik dronk gewoon regelmatig cafeïnevrije koffie. Ik vind dat ook prima smaken en dan kun je toch lekker je bakkie koffie drinken.
Geniet lekker van je koffie, maar niet meer als vier per dag. Sommige caffeiinevrije koffie smaakt ook prima!
Geen salami?... Oeps, foutje! Eerlijk gezegd, ze verzinnen elke keer weer wat nieuws. Wat nu gezond is, is over vijf jaar ineens kankerverwekkend. Alles met mate, zeg ik altijd maar.
Salami wist ik niet en heb ik dus ook gewoon lopen eten tot een week of 34. Maar ik denk niet dat ALS er al iets mis is met m'n kindje dat dat door dat plakje salami op brood komt.
Salami of cervelaat bedoelen ze de verse variant mee.. Wat je in de supermarkt koopt als voorverpakte vleeswaren mag je gewoon eten hoor.. Daar zit niks rauws in. Ik zou gewoon een beetje je eigen weg erin zoeken..
Ja, zou het ook met een korreltje zout nemen. Vaak weet je zelf wel wat goed is gek genoeg. Ik dronk best veel koffie en toen ik wist dat ik zwanger was heb ik dat verminderd naar twee per dag. Dat gaat altijd prima. Laatst op een stressy dag toch vier koppen zwarte koffie op en beeb werd belachelijk druk. Voor mij dus een teken dat vier misschien iets te veel van het goeie was. Maar van twee nog nooit last gekregen
Ik heb de adviezen van het voedingscentrum doorgenomen maar ik vond ze niet altijd even duidelijk en veel te breed. Ik heb dit voorgelegd bij mijn verloskundige en die zei ook dat ze het te overdreven vond wat daar werd gezegd. Ze gaf mij het advies om geen rauwe producten te eten (rauw vlees en rauwmelkse kazen), vis bij de visboer te kopen ivm garantie op versheid en verder gewoon gezond volgens de schijf van vijf te eten. Koffie dronk ik voor mijn zwangerschap heel veel, maar op een of andere manier nu ook gewoon minder trek in dus als ik al koffie drink zijn het max 3 kopjes en zeker niet elke dag. Je moet het ook niet te streng nemen, anders heb je geen deel van leven.
seranoham mag niet? o, nou, dat heb ik toch al aardig wat gegeten!!! ik drink nooit meer dan 3 koffie per dag, deed ik al nooit (mijn lijf reageert nogal op cafeine, krijg meteen hartkloppingen bij bak nr 4...) tja het rauwe vlees (zo balen) dat wist ik allemaal en de rauwe melk kaasjes...schijnt nu ook dat je geen paling meer mag vanwege de hoeveelheid metaal die erin zit...gedoe...