Lieve mede forummers, Vast topic nummer zoveel met deze vraag, maar ik vind het erg belangrijk een kolf uit te zoeken die goed bij ons past en kwalitatief ook goed is, het gaat immers om grote bedragen. Ik wil niet dagelijks gaan kolven, meer zodat vriend ook eens de fles kan geven en als ik een avondje uit wil oid, dat er een voorraadje is. Ook praktisch als iemand een avondje gaat oppassen, want vriend en ik willen ook nog wel eens samen wat leuks doen. In januari zal uk 1 dag in de week naar de opvang gaan en 2 dagen naar de oma's.. Ik zal geen maanden bv geven, maar hoop toch wel tot februari of maart hem bv te mogen geven en ik denk dat het voor mij makkelijker vol te houden is als ik ook af en toe kan kolven. Omdat we in de toekomst hopen op nog een kindje, zal het fijn zijn als de kolf toch 2 kindjes mee zou kunnen.. Nu kan ik via via een medela freestyle kopen met garantie tot 2016, die ze zelf 3 maanden lang gebruikt heeft ongeveer 3x per dag (kindje lag in het ziekenhuis en ze kolfte ook vaak in het ziekenhuis). Haar richtprijs weet ik nog niet,maar als t redelijk is, zit ik er over te denken die aan te schaffen.. (Is het dan verstandig om de slangetjes en borstschilden nieuw te kopen? Of is uitkoken voldoende?) Misschien kunnen jullie mij nog helpen met een paar andere tips, want er is zo veel keuze, ik weet het zelf niet meer haha. Alvast heel erg bedankt!
ik heb een medela swing gekocht, nieuw. vond ik toch iets frisser. en anders nieuwe borstschilden kopen en slangetjes. zou ik doen iig. ding was geweldig in gebruik en hoop dat ik er straks weer lang mee kan doen
Ik zou voor die kolf gaan... Er is echt een verschil tussen een keertje kolven voor als je gaat lunchen of zo (daar gebruikte ik de Swing voor), of echt voor 3 dagen per week werken. In dat laatste geval ga je op je werk kolven, en om het zo makkelijk en snel mogelijk te laten lopen, en je productie goed te houden, is een.dubbzijdige kolf dan echt de beste keuze. Ik kan me voorstellen dat je slangetjes en schilden wel nieuw wil kopen. Wie weet is het ook niet jouw maat. Een nieuwe kolf kan, gezien je plan voor de toekomst, natuurlijk ook. Tis maar net wat je wil
Als ik jou was zou ik voor de freestyle gaan. Dubbel kolven is zo ontzettend veel prettiger. Ook veel beter voor je productie! Borstschilden en slangetjes wordt door de fabrikant aangeraden om nieuwe voor te kopen. Maar ja, dat is de fabrikant, die heeft er ook belang bij dat je die spulletjes nieuw koopt natuurlijk.