Vitiligo camoufleren?

Discussion in 'De lounge' started by sydneys, Jul 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoi,
    Zijn er hier mensen die vitiligo hebben en het camoufleren? (Witte vlekken op je huid)
    Ik heb sinds enkele jaren vitiligo, dit is samen gekomen met mijn schildklierziekte, ik heb vlekken op mijn enkels, 1 knie, op mijn handen en onder mijn lip

Die vlekken op mijn enkels en knie vind ik niet zo erg,lijkt een beetje op een oude schaafwonde maar die vlekken op mijn vingers vind ik vies, in de winter zie je het niet maar nu in de zomer wel

Die vlek onder mijn lip valt nog niet zoveel op, ik dacht eerst dat ik verkeerd in de zon lag :p dus dat het door de schaduw van mijn lip kwam haha die is ook maar heel erg dun

Iemand ervaring met camouflage bij de handen?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zo ziet het er dus uit

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geen ervaring mee, maar vind het erg mee vallen! En vind het al helemaal niet vies :p Maar wie ben ik als jij het lelijk vind..
    Ben wel benieuwd hoe zoiets gecamoufleerd word..

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het er op mijn handen onverzorgd uitzien:p, ik smeer al 30 factor op mn handen doordat ik mijn zoontje moet insmeren en door mijn zoontje zit ik ook constant in de schaduw. Ik bruin extreem snel dus normaal gezien valt het veel meer op, nu niet met dank aan mijn zoontje:D

5. Flubje

Flubje Niet meer actief

Schoonzusje is inmiddels bijna helemaal wit en man heeft het en mijn moeder sinds kort. Schoonzusje gebruiktt speciale make up, maar niet voor haar handen.. heeft ook niet zoveel zin, tenzij je nergens aankomt met je vingers :)

6. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Eerder had je op tellsell van die speciale makeup hiervoor en voor wijnvlekken die waterpfroof was, daar ff kijken?

Ik vind het er ook niet vies uit zien hoor:)

7. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Ik heb bij het tv-programma dr. Oz wel eens een item hier over gezien. Een vrouw (wel met echt donkere huid, maar wellicht is het er ook voor blanken) kreeg bepaalde make-up aangebracht die perfect werkte en echt goed bleef zitten, ook op handen. Ik zal kijken of nog te achterhalen is welke make up het is.

Overigens ziet het er echt niet vies uit of iets, maar kan me voorstellen dat je dat zelf anders ervaart.

8. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
  9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Foundation ofzo???

10. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb geen tips maar wil toch even tegen je zeggen dat ik het écht vind meevallen op je handen!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee foundation werkt niet, is ook niet waterbestendig he.
    Novaa bedankt, ik ben al het internet af aan het gaan om te kijken of dat ook in nederland is:)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    In Nederland verkopen ze bij de apotheek wel dermablend foundation: extreem dekkend, weet alleen niet of het ook waterproof is..
    Maar vind het bij jou overigens helemaal niet vies of storend of wat dan ook!

13. Mijn moeder heeft het ook en die heeft me ooit eens vertelt dat er een bepaalde tattoeage techniek is waarmee je de witte plekken bruin maken... Permanent. Alleen moet je dan wel zorgen dat je in de winter ook bruin blijft, anders zit je in de winter weer met bruine vlekken ;)

14. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik heb geen tip voor je qua camoufleren, lijkt me ook erg lastig op je handen, hoe waterproof het ook is, je wast je handen heel vaak op een dag. Zou je dan niet elke keer weer opnieuw moeten doen?
    Op je vinger kootjes heb je ook huidplooitjes, zou dat niet met camouflage juist een heel smerig geknoei worden? Dat de makeup daar niet mooi blijft zitten.
    Daarbij verkleurt de huid op je handen eigenlijk continu in de zomer, van licht naar donker, dus zou je steeds de kleur moeten aanpassen. Lijkt me een heel gedoe.
    Ik vind het echt niet onverzorgd er uit zien. Je ziet direct wat het is lijkt mij? Het is niet vies of lelijk, hoe moeilijk het misschien is, zou ik proberen het te accepteren. Hoe makkelijk dat ook klinkt van een buitenstaander.
    Dat je het in je gezicht wil camoufleren begrijp ik, maar je hebt prachtig slanke handen, zou me proberen niet te veel te focussen op de witte vlekjes.;)

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Op mn gezicht valt het het minste op, lijkt gewoon alsof ik op één of andere manier verkeerd in de zon heb gelegen, alsof mn onderlip voor schaduw heeft gezorgd haha, net zoals iemand die een hele dag haar zonnebril op heeft gehad en dan afdoet :p is ook maar heel dun, een halve cm en de lengte van mijn lip tegenmijn lip aan:)

Het zal wel zo in mijn kop zitten, ik vind dat het eruit ziet alsof je je handen al weken niet hebt gewassen alleen ipv vuiligheid is het wit:)

Nu valt het nog mee maar straks als ik 50 ben en verrimpelde handen heb, tja ik krijg dat niet uit mijn hoofd, alleen die handen storen me

16. Ik vind het meer erop lijken dat je verbrand bent geweest en dat een gedeelte is gaan vervellen... Totaal niet eng of vies!

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd best meevallen... Zou me denk ik niet eens opvallen als ik iemand daarmee zie.
    Maar je zegt dat je er alleen in de zomer last van hebt (gezien je huid dan bruiner wordt), kan je dan niet gewoon je handen heel goed insmeren met een zonnebrandcreme met hoog factor (bv. 50 of 80)? Dan blijven ze misschien gewoon wit.

En anders heb je dacht ik wel speciale make-up hiervoor die de dermatoloog kan voorschrijven.

18. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Nu kun je het nog wegwerken met foundation, omdat het kleine plekjes zijn.
    Zijn ze qua omvang al veranderd, groter geworden?
    Als het groter wordt zou ik er niks meer aan doen, dan kun je veel make- up erop smeren voordat je alles gehad hebt.
    Tatouages vind ik zelf niks hiervoor, je huidskleur verandert elk jaar en de kleur van de tatouage blijft hetzelfde, dus is het alsog een andere kleur.

19. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Na wat googlen kwam ik ook nog de volgende link tegen:

ZBC Multicare

Ik zou wel goed uitzoeken of deze vorm van belichten niet kankerverwekkend is of iets dergelijks. Maar ik vind de resultaten verbluffend, en het wordt dus vergoed wat ook erg fijn is lijkt me.

20. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Ik heb al van jongs af aan vitiligo. Op mijn voeten, knieen, knieholtes, onder mn armen, enkels, voeten en op mijn handen. Vond het als puber echt vreselijk!
    Heb een belichtingstherapie gedaan, maar dat schoot voor geen meter op. Merkte geen verschil. Heb ook in het AMC (SNIP) een behandeling gekregen waarbij ze uit mijn bil hele kleine stukje huid weghaalden. Denk nog geen mm doorsnee. Dit stukjes haalde ze ook weg uit de vlekken op mijn knieen. De stukjes goede huid werden daar terug geplaatst. Waar het weggehaald is, moest ik het gewoon dicht laten groeien. Dit is is de loop van de tijd helemaal vervaagd.

Mijn knieen zijn niet 'vitiligo vrij', maar het valt totaal niet meer op. Als ik zelf echt kijk, dan zie ik het. Maar ik durf iig in korte broek de straat op! Heb na de huidtransplantatie (klinkt heftiger dan het is) wel moeten belichten trouwens, om de nieuwe huid uit te laten groeien.

Share This Page