fietskar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sietske, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Ik mis het fietsen best wel, nu opperde mijn man vanmiddag zo'n fietskar achter de fiets, waar je de maxicosi in kan zetten.

wie heeft er ervaring met dit soort karren? is het echt leuk ook voor de baby?

2. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik heb zon kar tweedehands gehaald , toen onze kleinste nog niet op de fiets kon mee nemen. ik vind het wel eg handig hoor hop maxi coxi erin en gaan. keintje kan gewoon lekker naar voren kijken .
    of de kleine het echt heel leuk vind weet ik niet . maar ik vond het vooral handig . ik ga hem van de winter weer gebruiken als het erg koud is. dan zet ik beide kids er lekker warm in

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb m ook tweedehands gekocht toen hij nog te klein was om in het fietsstoeltje te zitten. Super ding!
    Ik weet niet waar je woont? Die van mij moet ik eigenlijk binnenkort op marktplaats zetten want hij staat nu in de schuur niets te doen..

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon is bijna 8 maanden, hij zit nog steeds in de fietskar. Wij hebben er een zitje (babyschaal) in laten zetten, dan hoeft de maxi cosi niet steeds mee. Hij zit er prima in en vindt het ook leuk. Op langere afstanden valt hij lekker in slaap en op kortere stukjes kijkt hij lekker om zich heen.

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Op vakantie hadden wij een gazelle cabby en dat was wel ideaal dat daar de maxi cosi in kan. Je bent toch een stuk mobieler. Van het weekend wilde wij ergens naartoe waar het erg druk was met auto's maar konden niet fietsen omdat wij dus geen fietspad of zoiets hadden. Hij is nu bijna 7 mnd en ga het nu niet meer aanschaffen maar zie dat jou kleintje 2 mnd is dus denk dat het wel handig is als je veel fietst

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je kindje is nog net te jong nu, maar over een maand kan het prima. Wij hebben zo ook altijd veel gefietst met de kinderen. Ideaal ze liggen lekker beschut tegen regen en wind en als het warm is liggen ze veilig achter het muskietennet. De mijne lagen altijd rond te kijken of heerlijk te slapen. Als dochter moe wordt zit ze er nog steeds graag in. Ik had er wel altijd een babyschaal erin qua ruimte en fijner dan de maxi cosi. Fietskar is ook erg handig met boodschappen doen, er kan heel veel in.

7. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    DOEN!:D
    Wij hebben er ook een! En we zijn er heel blij mee! Onze tweeling gaat er al vanaf 3 maanden in (babyschalen) en dat gaat supergoed!
    Soms doen ze lekker een dutje, maar steeds vaker kijken ze heerlijk om zich heen.
    Wij hebben een kar waar behalve een plastic klep ook een muskietennet in zit. Dit is erg handig tegen insecten, want de plastic klep doe je met het warme weer niet dicht.
    Ik zal proberen even een foto bij te voegen!

8. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    gewoon doen de fiets kar. hier hebben we hem ook aan geschaft toen onze dochter ik denk een maand of 3 was. toen zat ze lekker in de maxicosi er in en nu gaat ze er zo in. ze vind het helemaal geweldig. nu hebben we er wel vaak een speeltje bij liggen voor haar zo dat ze niet alleen hoeft te kijen maar ook nog wat kan doen.

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ja hoor, ideaal! Ik heb er ook eentje sinds ik weer aan het werk ben. Omdat ik geen rijbewijs heb en op de fiets naar m'n werk ga en bovendien Dennis naar de gastouder moet brengen 's ochtends hebben we een fietskar overgenomen van kennissen die heel veel fietsten met hun kleine.
    Wij hebben er een babyschaal in, dus de maxi-cosi kan er niet in en de babyschaal hoort er ook in.
    Ik vond het eerst wel eng, je ziet immers niet wat er gebeurt achter je, maar dat is een kwestie van wennen en de wat egalere paden aanhouden, dat is wel zo fijn voor de kleine.
    Het is een veilige en leuke manier om met je kindje te fietsen dus gewoon lekker doen als je graag fietst. ;)

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Echt doen!
    Is zooo leuk!
    Wij zijn de eerste keer gaan fietsen als E. 3 maand was geloof ik.
    Hij zat lekker in de babyschaal.
    In het begin sliep hij de hele weg, nu is hij al wat vaker wakker en ligt dan heerlijk rond te kijken en te vertellen tegen zichzelf;)
    Wel deed ik in het begin nog een voetenzak en verkleinkussen vanuit de maxi-cosi erin zodat hij echt wel knus lag.

@Dinkie: Wij hebben dezelfde fietskar! Handig hé! Kan je ook nog eens een wandelwagen van maken, vind ze super!

Zal ook even foto erbij posten;)

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik heb ook heel veel een fietskar gebruikt met mijn dochter. Ik denk dat ze al vanaf 3 weken in de babyschaal zat. Wel met verkleiner en kleine stukjes. Ze vond het altijd fijn en zoon kon er naast zitten, had er een voor twee kinderen. Heb hem nu verkocht want ik vind het wel zwaar met ca 40 kg achter je ;) croozer 535 had ik.

12. mama2011

mama2011 Niet meer actief

wij hebben de fietskar van de hema ideaal.
    ik heb hem gekocht toen osn zoontje 2 maanden was hij vind het volgens mij erg leuk en kijkt nu lekker in het rond en uiteindelijk valt hij in slaap hihihi!

13. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    bedankt voor alle berichtjes!

Ik heb nog een verjaardagscadeau tegoed van mijn man... ik kon echt niets bedenken, dus misschien maar een achteraf cadeau een fietskar!

14. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan er ook eentje aanschaffen. Wij hebben nog maar 1 kindje, maar gaan wel al voor een dubbel model. We gaan voor een croozer of een chariot. Het schijnt dat de duurdere modellen toch net wat lichter fietsen dan bvb. de goedopere variant van de hema.

15. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    @jojogirl88: Ja, we zijn er echt blij mee! Ook erg handig als je een paar boodschapjes moet doen, of een ijsje gaat eten;)!

16. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben sinds twee weken een Kidcar Bikebuggy! Hij is geschikt voor twee kindjes, maar wel smal genoeg voor normale deuren en gangpaden. Daarnaast kan hij makkelijk van de fiets afgekoppeld worden en kun je er verder mee wandelen! De oudste heeft er al in gezeten en vond het super! De jongste gaat zaterdag voor het eerst in de babyschaal mee naar de markt! :) Ben benieuwd!

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    2 maanden geleden heb ik ook een fietskar gekocht, eerst twijfelde ik of het wel wat voor me was, maar ben blij dat ik het gedaan heb! ideaal zon fietskar

18. mama2011

mama2011 Niet meer actief

wij hebben de dure versie van de hema deze was 200 euro dus niet die goedkope.

Deel Deze Pagina