mijn zoontje en ik hebben helaas spruw.. maar nou heeft mijn ha voor mij de creme loprox voorgeschreven. bij mijn oudste kreeg ik daktarin creme. nu lees ik dus de bijsluiter en er staat gewoon in dat bij gebruik van dit middel borstvoeding gestaakt dient te worden nu durf ik het dus eigenlijk niet te gebruiken.. kan ik mijn ha erop vertrouwen dat het wel kan? ik ben in staat om gewoon daktarin creme te kopen want die kun je zonder recept krijgen. maar ik baal dus wel want deze creme kost me 17 euro! (wat van mn eigen risico afgehaald wordt maar in principe moet ik het dus gewoon zelf betalen) wat denken jullie?
Ik zou even telefonisch contact opnemen met de ha. Blijkt nou dat hij zegt dat je hem niet mag gebruiken zou ik gewoon de zalf terugbrengen en je geld terug eisen, je ha heeft dan blijkbaar niet goed opgelet met het voorschrijven.
nou uiteindelijk mocht ik die creme dus niet gebruiken en mijn ha is op vakantie maar ik ga hem echt wel bellen om mn geld terug te eisen. maar ja, de tube is al wel geopend, ik heb hem één keer gebruikt. maar nu dus het volgende, ik gebruik al 9 dagen daktarin gel bij mijn zoontje en creme voor mijn tepels en nog steeds is er geen verbetering. overal lees ik dat met daktarin het heel snel weg was en dit was ook zo bij mijn oudste zoontje na een tijd nystatine te hebben gebruikt zonder resultaat. nu doet het niks en ik vraag me af of het wel zin heeft om door te gaan. ik denk eraan om gentiaan violet te bestellen en hiermee te stoppen. of gewoon eens te kijken of het vanzelf over gaat. de klachten zijn bij mijn zoontje alleen een witte tong en bij mij steken in de borst. geen last van de tepels dus hoewel ze nu een beetje beginnen te irriteren maar ik heb het gevoel dat het komt door al die tijd schimmelcreme erop te hebben gesmeerd. wat zouden jullie doen?
Ik heb bij de jongste spruw gehad. Zij kreeg nystatine en ik heb mn tepels voor iedere voeding gewassen met water en na de voeding ingesmeerd met bapanthen. We waren er met een weekje vanaf. Succes, hoop dat je er snel vanaf bent want het is echt zielig voor de kleine en lastig voor jezelf.
Je moet ook heel goed op de hygiene letten: idd tepels wassen voor en na elke voeding, 1 of 2x per etmaal een schone bh aantrekken, puur katoen, en na elke wasbeurt een schoon washandje/handdoek, en alles op 60 graden minimaal wassen. Uitkoken van flessen, spenen en kolfspullen ook dagelijks en lang, 10 min. Ik heb een speciaal informatieblad van de apotheek erbij gekregen met deze info! Ik heb het nu weer, super pijnlijk, en de wasmachine draait lekker moet ik zeggen. Vorige keer was het met een dikke week ook wel weg meen ik, met deze zelfde maatregelen. Overigens mag die gel niet gebruikt worden voor kleine kindjes! Volgens mij tot een jaar niet, ivm gevaar van verstikking. Je huisarts is lekker bezig
Klopt wat babel er bij aanvult ...... en nog 1 aanvuling, leg je borsten zoveel mogelijk bloot aan de lucht, dus niet ingepakt in compressen in de beha
is het bij jou overgegaan zonder medicatie verder? van die gel is onder de 4 maanden. maar dat is alleen als je een dikke klodder in het mondje doet. dan kan je kindje er in stikken. elke keer een erwtje op de vingen verdelen kan er niks gebeuren. dit wist ik nog van de vorige keer. is ook helemaal niet eng ofzo hoor. aan die hygiene doe ik helemaal, ook al een tijd. misschien toch eens die gentiaan violet proberen. ik baal er ook van dat ik nog steeds geen voorraad kan kolven met spruw.
Jawel, ook medicatie, miconazolcreme (lastig, steeds afwassen voor het voeden) en nystatine. Edit: nog even nagekeken, op het informatieblad staat hier tot 1 jaar niet gebruiken. Met drie maanden is hun eigen afweer op orde en zou je kindje het moeten kunnen bestrijden. Maar kijk naar mij, ik heb het ook ineens weer! Maar dat zou aan mijn weerstand kunnen liggen, die is niet zo best volgens mij, en bovendien heb ik net een maag-darminfectie gehad.
Nee, sorry, verkeerd gekeken, er stond ergens anders een grens bij 1 jaar, niet bij de waarschuwing voor de gel. Hm, ik weet niet hoe de concentratie werkzame stof is in de gel vs de creme? Als die gelijk is moet ik misschien ook maar over op de gel, en dan voor ons allebei. Hoewel ik denk dat de nystatine wel makkelijker toedienen is als ze niet willen , dat kleine spuitje friemel je zo in dat bekkie op een onbewaakt moment
heb het allebei gebruikt bij mijn oudste en toen werkte nystatine na weken nog niet en daktarin na een paar dagen wel. ik vond daktarin veel fijner aanbrengen. het knoeit niet. en je hoeft niet zo veel als nystatine in te doen. ik heb mij laten vertellen dat nystatine de schimmel laat stoppen met groeien, maar dat het lichaam het dan zelf moet afbreken. daktarin is sterker want dat doodt de schimmel echt. je moet voor jezelf niet de gel gebruiken, want daar worden je tepels week van. gebruik daarvoor de daktarin creme. de concentratie werkzame bestanddeel is net zo hoog. helaas helpt het dus bij mij ook niet genoeg, daarom ga ik nu gentiaan violet proberen.
Weet je wat ook helpt: zo weinig mogelijk suikers eten. De schimmel die spruw/candida veroorzaakt leeft van suikers. Als je geen suikers eet honger je de schimmel uit en verdwijnt hij vrijwel helemaal. Probeer je weerstand zo goed mogelijk te krijgen, want als je weerstand daalt steekt de schimmel ook weer de kop op. Ik heb via een homeopatisch arts een middel voorgeschreven wat de schimmel ook helemaal uitroeide. Dat heet Lapacho. Veel mensen (en google ook) zeggen dat je het niet mag gebruiken omdat het bloedingen kan veroorzaken. De hoeveelheid die ik slikte kwam overeen met 2 druppeltjes per dag. Ik slikte het icm een sterk weerstand verhogend middel. Daar kun je absoluut geen bloedingen van krijgen en voor je kindje is het ook niet gevaarlijk. Ik ben op een gegeven moment ook gestopt met smeren bij mezelf. Ik smeerde elke dag miconazol, maar dat maakte mijn tepels enorm week en hierdoor bleef ik er last van houden. Bij mij is het eindelijk na 6 maanden over gegaan en nu voed ik alweer bijna 10 maanden! Bij mijn 2de en 3de bv periode ben ik na 6 mnd gestopt omdat ik het niet meer trok, maar nu gaat het gelukkig super! Ik hoop dat je iets hebt aan mijn tips! S6 ermee!